482 visninger
|
Oprettet:
Hvordan pudser man udstyr? :D {{forumTopicSubject}}
Jeg har altid købt alt mit udstyr helt og aldeles brugt og slidt, så det egentlig næsten var lige til at smide ud og ellers har det været i kunststof, har aldrig synes det var nødvendigt at prøve at vedligeholde det nedern udstyr jeg har haft, griner. Har prøvet at pudse rideskoleudstyr da jeg var lille men har lidt glemt hvordan man gjorde.
Og nu har jeg lige fået købt mig en rigtig pæn sidepull, godt nok meget slidt, men nu vil jeg se om ikke jeg kan få den til at holde lidt længere, den er nemlig rigtig pæn for en gangs skyld
Hvordan gør man og hvad skal jeg bruge??
jun 2009
Følger: 32 Følgere: 51 Heste: 8 Emner: 144 Svar: 1.170
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
Så tørre jeg det over med et tørt viskestykke og smøre det godt ind i læderfedt til sidst.
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.337
Først skal man jo vaske alt skidtet af (sved/fedt) det gør man ved at vaske grundigt med en svamp/lunkent vand samt sadelsæbe. Så tørrer man efter med en klud, lader det så tørre, derefter smører man det med et godt fedt-produkt med bivoks.
Det er altså meget vigtigt man får renset lædret rent INDEN man smører fedt på. ellers lægger fedtet sig jo bare ovenpå skidtet og ikke på lædret??.
Held og lykke med arbejdet.
okt 2009
Følger: 50 Følgere: 112 Heste: 4 Svar: 1.809
og pas på med ikke at bruge for meget saddelsæbe, for så suger læderet ikke fedtet ordentligt...
Hvordan pudser man udstyr? :D