{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør i når i pudser udstyret?
  • #3   4. apr 2010 Jeg smører mit hver gang inden jeg rider med en klud og noget læderfedt. Så renser jeg den med sadelsæbe osv. cirka hver 2 måned.

• #4   4. apr 2010 Vasker det først med sadelsæbe eller sæbespåner og så en god klat fedt. Gør det efter behov, og altid inden stævner, men gør det minimum en gang om måneden.

• #5   4. apr 2010 Jeg pudser inden stævner smiley dvs. gerne 1 gang om måneden cirka smiley Men jeg smøre gerne sædet på sadlen de overgange hvor jeg har svært ved at sidde ned på pony smiley

• #6   4. apr 2010 Jeg vaskede altid læderet af i lædersæbe og derefter smurte jeg det ind i læderfedt eller olie, pakkede det ind i en plastik pose og dagen efter tørrede jeg det over med en klud smiley
    Jeg har altid haft stofsadel så den er bare blevet spulet med rent vand hvert år og så lagt til at tørre i solen smiley

Nu pudser jeg aldrig - ved sku ikke rigtig hvad jeg skulle pudse ;D

• #7   4. apr 2010 Okay det er fordi jeg fik afvide at man skulle gøre det ca. hver måned og at man først skulle tørre det af med en våd svamp, så lædersæbe, så vand så sæben kom af og så læderbalsam smiley er det rigtigt nok ? smiley

• #8   4. apr 2010 Jeg pudser kun når jeg skal til stævne, så det er 3-4 gange om året tihi, eller hvis jeg lige kan se det trænger:)

Jeg bruger et tyndt lag læderfedt, og så er det det:)

Den læderfedt jeg har virker både som, sæbe, fedt, efterpolering og ja alt hvad man egentlig behøver

• #9   4. apr 2010 Puha, gør det for sjældent.

Tror måske jeg gør det hver anden måned..
    Og så er det så også hele turen, med sadelsæbe og massere af læderfedt.

• #10   4. apr 2010 Ofte en gang om ugen, dog har jeg sløset lidt på det sidste, så det har været en gang hver anden uge. Dog tager jeg ikke det hele på én gang, da jeg har 2 sadler og 3 trenser, et par lædergrimer og 2 par støvler.

Først sæber jeg det ind og gnubber og skrubber, så tørrer jeg det overskydende sæbe af, og lader læderet tørre i 10-15 minutter. Så fedter jeg det ind i læderolie/fedt, dog får mine støøvler kun sæbe, da fedt blødgør, og mine dressurstøvler ikke må blive bløde.

• #11   4. apr 2010 jeg skiller hele lortet fra hinanden og starter fra en ende, ca, 1 gang i måneder, og før stævner! smiley bruger først sadel søbe/balsam, også bagefter sadel fedt smiley

• #12   4. apr 2010 Først gnider jeg mit udstyr ind i nået sæbespåner(Entyk Sæbespåne blaning) Og gnider det ind i det. Så lader jeg det lig over natten, og ikke tør sæbespåner af, men lad det side. Nåste dag, tøre jeg det overskydene sæbespåner af, og gnider det godt i lederfedt. Og så samler jeg det, og så rider jeg med det;D

Kommentér på:
Hvad gør i når i pudser udstyret?

Annonce