{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Hvad gør i? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen:-)

Nu er der sådan at jeg gør på rideskole. Her har det altid været sådan at vi skridtede, travede, (ofte lille skridt pause) galoperede, travede og så skridtede.

Men så var det at en af mine veninder der går på en anden rideskole sagde at det var bedst at skridte, galopere, trave og så skridte.

Men hvad gør i og hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør i?
  • #1   13. jun 2015 Skridt, trav, skridt, galoppere, trav, skridt smiley det varriere iforhold til hvad vi træner smiley

  • #2   13. jun 2015 Tak:
    Vi skridter også engang i mellem inden galop. Skal lige have rettet det:-)


  • #3   13. jun 2015 Det er på ingen måde unormalt at der galoperes direkte efter skridt... jeg gør det ikke selv, men det ses tit. har hørt om begrundelsen at hestens muskler først efter galoppen er varme til at kunne tåle, at vi hopper på dem i traven, og at galoppen er langt den bedste opvarmning, og konditionsopbygning.


  • #5   13. jun 2015 Jeg har startet af gode grunde skridt trav skridt trav skridt trav og skridt smiley men nu hvor vi har taget huld på galoppen så kommer det til at se nogenlunde sådan ud. Skridt, trav, skridt trav/galop, skridt, galop/skridt, skridt, trav/galop, skridt, trav skridt
    Eller skridt, galop, skridt, galop, skridt, galop/skridt, galop, skridt, trav og skridt.
    I longen har han fået startet ud med galop hvis han har haft behov for det, men vi har også en kilometer op til banen så han får skridtet en lille smule først smiley

    Mvh TT


  • #6   13. jun 2015 Skrodt galop trav.
    Fordi trav er en hård gangart for hesten og de bliver huftigere og mere skånsomt "varme" i musklerne


  • #7   13. jun 2015 Tusind tak for svar allesammen:-)

  • #8   13. jun 2015 jeg skridter varm. Så lidt trav. Så galop, galop, trav galop.(trav) skridt. hmm kunne være spændende at få en undersøgelse af hvad der er bedst

  • #9   13. jun 2015 Helt klart

  • #10   13. jun 2015 Det er mest almindeligt at man traver efter skridt, nok fordi det er det man lærer på de fleste rideskoler, da trav oftest er langt nemmere at styre end galop.

    Personligt kar jeg skiftet lidt mellem at tage trav eller galop først efter skridt.
    Min hest var nemlig betydeligt stærkere i galop, så på den måde førte jeg den gode balance og styrke med videre i traven. Dog var den bedst til at strække sig dybt i trav, så af hensyn til smidigheden, valgte jeg til tider at starte med traven.

    Jeg tror at der findes mange flere begrundelser for, hvilken rækkefølge der er bedst. Der skal man nok - sammen med sin træner - finde den rækkefølge som passer bedst til den individuelle hest.


  • #11   13. jun 2015 Det kommer meget an på hesten.

    Glorija skridter jeg altid først, traver noget letridning, skridter lidt også er det lidt forskelligt om jeg tager noget galop først eller om jeg tager noget kort trav inden galoppen. så veksler jeg mellem alle tre gangarter og traver af og skridter af.

    Anton skridter jeg altid først, så prøver jeg at trave lidt letridning, men hvis jeg kan mærke han er noget stiv eller på anden måde "utilpas" får han en galop til hver side, så er det som om han bliver hurtigere varm og er derefter klar til at trave, så tager jeg dog altid noget letridning i trav inden jeg tager kort trav. Også temposkifter jeg også med ham.


  • #12   13. jun 2015
    Det kommer an på hesten. Hvis jeg galoperede på min først, ville jeg ikke få noget konstruktivt ud af traven.


Kommentér på:
Hvad gør i?

Annonce