{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Mærkelig adfærd ved hvalp på 6mdr HJÆL {{forumTopicSubject}}

Heej allesammen.

Min dejlige hvalp Qatu, er begyndt at opføre sig lidt mærkeligt.
Når der kommer nogle bestemte folk hjem til os, så gør han helt vildt, og man kan virkelig se han helst bare vil have at de går. Dem han gør ad, kan dog godt få lov at komme ind og være i vores huns, de skal bare holde afstand til ham. Men der er nogen han slet ikke siger en lyd af, de kan bare kommer ind, og han viger dem ikke engang et blik. Det er nogle bestemte personer han gør det ved hele tiden. Jeg kan dog godt overtale ham til at snakke med dem, hvis jeg sætter mig ned ved ham, og er der for ham, men jeg kan se han er helt anspændt alligevel, og egentlig kun gøre det for at behage mig.

Jeg træner med ham stortset hver dag, og træner, kontakt, osv. Han blir scoaieleret osv, både med mennekser og andre hunde. Han er tit med oppe i dyrhandlen, og der er ingen ting, lidt utryg i startet, men efter blot 2 minutter er der intet.

Nogen der kan hjælpe mig med hvorfor han opføre sig sådan, overfor nogle bestemte mennesker ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig adfærd ved hvalp på 6mdr HJÆL
  • #1   8. feb 2010 hundegalleri er nok bedre sted at poste dette.

    Men måske han bare ikke bryder sig om dem? måske føler den at de vil gøre ham eller en af jer ondt, eller sådan noget. Eller er det måske deres størrelse eller køn?


  • #3   8. feb 2010 jeg får ikke rigtig noget respons inde på hundegalleri, så besluttede mig for at prøve her.

    Jamen det er både voksne og børn, samt piger og drenge han gør det ad. Også nogen han slet ikke gør det ved.


  • #4   8. feb 2010 Jolly - Ja det er også en af mine egne tanker at det er derfor. Altså må da indrømme, at den person han er værst overfor, den person kan jeg hellere ikke selv li særlig godt, men jeg acceptere personen

  • #5   8. feb 2010 stald laursen.

    kan være din reaktion og følelse smitter af på din hund? når du siger den der er værst er en du ikke selv kan lide men acceptere, og det du skriver tyder jo på den ikke kan lide personen, men acceptere den.


  • #6   8. feb 2010 Stald Zederkof.

    Jamen sådan er Qatu jo ikke helt. Han elsker at træne. Finder jeg selen frem, så er han bare klar. ´Han er ikke bange når vi træner, eller når jeg kalder ham til mig. Vil selv sige han er meget velopdraget, da han høre efter hvad jeg siger, og tingene skal ikke siges to gange, for han høre efter første gang det blir sagt.

    Jeg har oplevet at han kan blive lidt utryg ved nogle nye mennesker (ikke alle) men så sætter jeg mig ned, så han kan søge i tryghed ved mig, også beder jeg den person han er utryg ved, og at vende siden til, og derefter give ham en godbid, og når denne lille opgave er udført, så er der intet. Jeg laver nøjagtig samme øvelse med dem han blir sur på, men det hjælper bare ikke.

    Skal lige siges det er en bestemt familie han gør det ved. også er der 1 anden person han også gør det ved.


  • #7   8. feb 2010 vores hund chili gør det samme.
    hun har altid gøet lidt mere ved store mænd, men det er jo klart smiley
    men min mors veninde, som ellers har det mest blive sind, kan hun bare ikke lidt. hun gør så meget, det lyder som om hun er ved at blive kvalt, det bliver altid bedre om aftenen, men det sker HVER gang hun kommer smiley


  • #8   8. feb 2010 de menneker der kommer i dit hjem. er måske ik så glade for hunde og det vil smitte af på din hund, ellers kan det ske at han har prøvet at komme hen til dem og er blevet afvist på en måde så han husker dem for noget dårligt og derfor giver udtryk for at dem kan han ik li! når du ved de kommer går u ud af døren og giver dem en hundekiks og når de kommer ind skal de sætte sig ned på huk og gi hunden en godbid og et klap og så gå ind! lige et spørgsmål de der mennesker han ik kan li bruger de ringeklokken inden de går ind??

  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #9   8. feb 2010 "Jeg har oplevet at han kan blive lidt utryg ved nogle nye mennesker (ikke alle) men så sætter jeg mig ned, så han kan søge i tryghed ved mig"

    Dette er det absolut forkerte af dig at gøre, for dermed forstærker du hans mening om at personen er en man skal være utryg for.


  • #10   8. feb 2010 det er en fase - kommer af usikkerhed- det skal holdes nede så det ik udvikler sig:O)

  • #11   8. feb 2010 Nane. Denne øvelse har jeg fået af en hunde træner. Og jeg skal jo være der for min hund når han blir utryg. Jeg laver jo en øvelse med ham. Som jeg også har skrevet længere oppe. Og den virker, på nye mennesker hver gang. Altså ja der er lige disse 5 personer her han bare ikke kan li.

    Anne H - Dem der kommer her , har selv hund og er ikke bange for hunde. Jeg ved ikke om den ene person muligvis har gjordt ham noget (dette er en lege kammerat, til min søn der kommer her) og det er ham han er værst overfor. Der blir ikke brugt ringeklokke, de banker på. Men sådan her er han også overfor dem uden for.


  • #12   8. feb 2010 Tina - Jeg forsøger også at holde det nede ved at lave en øvelse med ham, når dette sker. Men han virker ikke usikker overfor dem han blir sure på, hvorimod han nogengange virker usikker overfor nogle nye mennesker.

  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #13   8. feb 2010 Underlig hundetræner... Men skal ikke kunne udtale mig om netop din hund smiley Hvad slags race er det?

    Min hund blev værre og værre med at gø som unghund, fordi vi fortærkede hendes angst/adfærd. Plus mange af gæsterne viste de forkerte signaler til hende.

    Mange af de gæster hun stadig ikke kan lide idag er dem der har lært ikke at kunne lide hende pga det gøen. Via deres kropsprog og adfærd mod hende opildner de hende endnu mere til at gø ad dem


  • #14   8. feb 2010 Jeg er selv meget opmærksom på hvilke siganler folk sender til min hund, og omvendt. Jeg beder også folk om at sætte sig med siden til ham hvis han gør ad dem, også får de nogle godbider i hånden, som han så får når de kan røre ved ham . og virker dette ikke med kun siden til skal de vende ryggen helt til ham, for hvis man vender med fronten mod en hun kan man virker trudende uden selv at vide det. og denne øvles har virket på alle pånær de her 5personer han er så gal på.
    det er en blanding af doberman og grandnoris (staves)


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #15   8. feb 2010 Nu du siger, at de 5 selv har hund? Så kunne det jo evt være lugten af deres egne hunde han ikke kan lide, han forbinder det evt med en der trænger ind i hans territorie?

  • #16   8. feb 2010 Jamen det er vores nabo, der nogen af dem,. og deres hun har han leget med flere gange, og der er intet mellem dem, og deres hund kan også være her.

    Vi har også en anden hund der er lidt ældre, som jeg vil mene at evt vil lære noget af, men selvom hun "viser" at disse 5personer ikke gør noget, så blir han ved.

    De kan godt komme ind ved os, men så går han væk til sidst, også skal de holde ihverfaldt 1meters afstand ellers begynder han at gø af dem igen.

    Kan det bare være han bare ikke kan li disse personer ?

    En af mine fars venner er kommet med en hel anden version hvorfor han gør dette.
    Han mener det er fordi disse folk ikke kan lide mig, eller ikke vil mig noget godt, eller andet ondt, overfor familien, og det er derfor han gør det, for at prøve at beskytte os ?
    Men jeg mener dog det er sådan lidt uvirkeligt at det kan være dette.


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #17   8. feb 2010 Feks min mormor havde 2 hanhunde før i tiden... hende gøede vores hund af hver gang hun kom hjem til os (uden hendes 2 hunde), selvom hun godt kunne lide hendes hunde og også hende (de har kun en sjælden gang være hjemme hos os, og der var ingen problemer med dem).

    Idag har hun en tæve, hvilken hun både har med ofte og nogle gange lader blive hjemme. Min hund gør ikke mere af hende idag, med eller uden egen hund med smiley


  • #18   8. feb 2010 Ja så kan det selvfølgelig være det evt.
    For det er jo en hel familie han gør det ved, også en anden person, men de har alle sammen hund


Kommentér på:
Mærkelig adfærd ved hvalp på 6mdr HJÆL

Annonce