{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

Gode råd HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en shetlænder på år, der er begyndt & rande under hegnet, får så afvide der er strøm på MEN det klikker? betyder det ikke at der er en overgang i det?? Gode råd er dyre lige nu, da jeg synes det er meget stressende at stå & skal tl at være mor også få skæld ud hvergang jeg kommer ned til min pony fordi den løber igemmen, er der nogen af jer der har samme problem? eller har haft så i har nogen gode råd?

Så kommer mit andet problem!
Min lille pony hopper også over boksen døren, det har så kostet mig en stok halt pony, der faktisk ingenting må nu fordi hun er landet forkert elle har slået sig rigtig meget, Nogen gode råd?
JEG VIL GIVE ALT FOR NOGEN GODE RÅD DA DET ER MEGET VIGTIGT FOR MIG JEG FÅR SAT EN STOPPER FOR DETTE NU, ELLERS BLIVER HUN AFLIVET ELLER BLIVER SOLGT smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd HJÆLP!
  • #1   8. mar 2010 ups 5år

  • #2   8. mar 2010 sæt en tråd mere på hegnet.
    Det er selvfølgelig noget bøvl her i vinter- også fordi hun sikkert ikke kan mærke stødet gennem pelsen.
    Tja- og i boksen, du må jo sætte et gitter op.. eller sprøjte vand på hende hvis hun gør tilløb til at ville hoppe over. men hun må jo bare helst ikke se dig.. x) så forbinder hun jo bare dig med ubehaget.


  • #3   8. mar 2010 problemet er bare at jeg står som opstalder, & min opstalder er meget sippet.. så endnu en tråd kommer der ikke på for de gider ikke lave noget + jeg er ikke i stalden når hun gør dette, hun gør det ved alle andre end mig,

  • #4   8. mar 2010 Mht. shetlænderen ved jeg, at de på min rideskole gav dem ståltrådsantenner på, i grimen, a la teletubbies, så de fik direkte kontakt med hegnet, når de forsøgte at kravle under. Det virkede uden at der kom nogen skader ud af det, heller ikke på de andre heste. Dog må man jo lige overveje risikoen ift. de andre heste, hvis den render rundt med et ståltrådshorn :-S

    Ved boksen skal der tremmer i bokslågen, så der ikke er åben og mulighed for at springe ud. Er dette ikke umiddelbart muligt, kan du måske binde nogle tykke synlige snore på tværs af hullet, så det visuelt ligner, at hesten ikke kan komme igennem - det kan være nok til at den ikke vil gøre forsøget.


  • #6   8. mar 2010 CharDotte : Min opstalder har lige nævnt det med at sætte noget på hovedet af hende, MEN det vil jeg simpelthen ikke være med til da jeg synes det er direkte synd for dyret + hun har haft så mange dårlige oplevelser på de 5år hun har levet at jeg slet ikke vil udsætte hende for dette.

    Mht boksen, så er det lidt svært for hele hendes boks er åben for oven elle hvad man skal sige, der er ingen tremmer eller noget så man kan hænge noget op det er mildestalt en skod boks, for dette burde jo ikke være muligt for hende, hun er knap en meter & boksen er i hver fald 120, så forstår det slet ikke smiley men vil forsøge at sætte noget op så det måske sætter hende lidt på afstand


  • #7   8. mar 2010 Ida - nej det er bestemt ikke synd at de lige får strøm en gang eller to så de forstår at her stopper man altså med at gå hen, men problemet er et eller andet sted også at jeg ikke tror der er så fandes meget strøm på, for hun skynder sig ikke eller noget når hun vil ind & ud af folden. det er ligesom om hun bare går også er der intet hegn, hun kravler under hvis man kan sige det sådan så det kun er ryg & røv der rør det

  • #9   8. mar 2010 Ida : hun siger de har tjekket det hele igemmen meeen jeg tvivler stærkt.
    tjekker det igemmen imorgen & ser, for så er der intet andet at gøre end at hun må ha tråden sat ind på sig så hun virkelig forstår nu det alvor


Kommentér på:
Gode råd HJÆLP!

Annonce