{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.593 visninger | Oprettet:

Stoppe neglebidning? {{forumTopicSubject}}

Hej HGere.
Jeg håber at I kan hjælpe mig med mit, efterhånden, store problem smiley

Ja, som I næsten kan læse jer frem tid i overskriften, bider jeg negle. Det forgår mest når jeg keder mig, ser tv eller oplever noget spændende. Jeg er 18 år og har gjort det siden jeg var ca. 11. Det har aldrig været et problem for mig, men nu, hvor jeg er begyndt at tænke meget over det, er det sgu blevet det. :o(

Jeg har idag været ude og invistere i noget "Stop Neglebidning" i Matas, men er der nogen der har nogen sunde, gode råd til, hvad jeg ellers kan gøre, for at stoppe?

Skal desuden til galla den 19. marts, så ville gerne have, at mine negle var blevet lidt pænere, inden den tid. Ved godt, at der ikke er længe til..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stoppe neglebidning?
  • #1   10. mar 2010 ihhh jeg er desværre også under den fane med at bide negle, jeg prøvede også det der fra matas, men det hjalp bare ikke

• #2   10. mar 2010 Når jeg bruger det der STOP fra Matas, virker det rigtig godt smiley

Jeg brugte det engang jævntligt i 2 måneder, og bed ikke negle i 6 smiley
    Så blev jeg stresset og nu er jeg begyndt igen -_-

• #3   10. mar 2010 Det jeg har købt idag hedder "Mavala Stop" og er købt i Matas.. smiley ^^

• #4   10. mar 2010 Det er også det jeg brugte smiley

Mine negle blev også stærkere af det smiley

• #5   10. mar 2010 Tanken om hvor MEGET skidt der sidder under ens negle må være en rigtig nem måde at stoppe med at bide negle på !!

• #6   10. mar 2010 Jamaica: det er lidt svært når ens negle er så korte at de ikke løfter sig fra fingeren mere

• #7   10. mar 2010 Jamaica&FlyingFigo
    Den hjælper desværre ikke.. Den har hele min familie prøvet på mig.
    Også at sige: "Du ved godt, at hvergang du bider i dine negle, er det som at slikke i et toilet?" og svare mig: "Nå?"
    Så det hjælper ikke..

TAS
    Jeg må prøve det og så se om jeg bare kan holde op indtil Galla er overstået. Ville super gerne bare stoppe, men det er sgu svært.

• #8   10. mar 2010 ©NOW * {Carpe Diem}

Mmmh ja okay /: så er det selvfølgelig lidt af et problem. Min veninde bider ogs helt vildt negle og hun siger at det der negle stop eller hva det hedder at det ikke hjælper efter nogle dage smiley

• #9   10. mar 2010
    Gjorde det en gang meget :o) Der er en ren vane. Alt det der go negl mm. virkede ikke jeg pillede det bare af som om det var neglelak.
    Gør det ikke mere af en eller anden grund, det gik over af sig selv.

• #10   10. mar 2010 Det er jo røv irriterende at sidde oppe i ens klasse og bare gnave i sine fingre. Det er jo ikke engang pænt og det ved jeg godt - men kan bare ikke lade være smiley

Krikken
    Heldige.. ville så gerne bare stoppe.

• #11   10. mar 2010 Jeg har bidt negle, siden jeg var 6, så mine fingre ser forfærdelige ud og gør tit ondt smiley

Der er intet, der hjælper på mig.. Fandt engang selv på en metode, som hjalp, men nu er jeg faldet i igen og har egentlig givet op..

• #12   10. mar 2010
    Tror mit stoppede fordi jeg bare glemte at gøre det. Jeg havde 117 andre ting i hovedet og havde ikke "brug" for det, vanen var at have brug for det - lidt som en tvangstanke, jeg skulle nærmest gøre det. Kunne ikke lade være, men så glemte jeg pludselig at gøre og dermed forsvandt "trangen" også.

• #13   10. mar 2010 haha min datter på 4 fik at vide der var hestemøg i flasken med "go negl" det tog under 14 dage at vænne hende af med det, men efter vinterferien hos hendes far er hun desværre startet igen...

ej spøg til side... prøv at købe et par neglefile og evt. nogen æsker sukkerfri gajoler eller noget tyggegummi og hav dem de steder fx ved tv´et, computeren, eller i tasken, du typisk kommer til at kede dig. Hvis der så er noget at bide i på neglene, så fil dem pæne istedet for, nu har du jo en fil lige ved hånden...nyd dit tyggegymmi eller en gajol imens uden neglesmag :P...
    nb. det tager mindst 3 uger at lave en vane om hos voksne...

det der "go negl" der skal smøres på alle ungens 10 fingre hver gang hun havde vasket hænder taog altså noget tid... og det svir i neglerødder eller hvis man gnider sig øjnene bagefter... smagen er heller ikke værre end den kan ignoreres... synes helt ærligt sæbe eller chilli er værre

• #14   10. mar 2010 Stine&Lana
    Jeg har gjort det siden jeg var 11 år. Det startede faktisk på en tur op til mine kusiner (De bor i Grenå og jeg bor på Lolland), hvor min mor og jeg snakkede om hvor nervøse vi var for at kører forkert. Totalt åndssvagt :o(

Kender godt det med smerten. Især, hvis jeg skal skrive på mobil eller vaske op, gør de ekstremt ondt..

• #15   10. mar 2010 Du skal hele tiden tage dig i det når du begynder på det.. Det er det billigste og sundeste.. smiley

Jeg er selv negle'bider', men jeg er mere slem til at pille negle, og prøver selv at lade være, men det er godt nok svært.. især fordi jeg ikke rigtig kan få noget til at afhjælpe det..

• #17   10. mar 2010 Sanne
    Det startede også som neglepilleri hos mig, tidligere end 11-årig. Meget irriterende.

Det er ikke kun neglene det går ud over hos mig, men også min hud omkrin neglene og derfor bliver mine fingre et mareridt at have, når jeg går ud i kulde, under varmt vand eller bliver udsat for tryk :o(

• #18   10. mar 2010 Sportstape ovenpå alm plaster til neglepillere. det holder til meget slitage og vand, så skal man skifte det inden måltider og tage det af lige når man skal sove. - og sende michael jackson en kærlig tanke, hvis det er alle fingre på hånden den er gal med smiley

ellers er der vist kun det gamle råd om at smøre sig med hønsemøg tilbage yrkkk

• #19   10. mar 2010 prøv at få sat negle på, det hjælper mig, fordi så er det pænt og man ka sagtens ha negle og være i stalden smiley

• #20   10. mar 2010 kia V
    Har også hørt med hundehøm og sennep, men det er lidt som om, at man ikke gider gå rundt og stinke af lort smiley

Team Svejstrup
    Havde jeg faktisk overvejet, allerede til min fødselsdag. Og der blev jeg ved med at bide i de kunstige negle uden at få et "resultat"..

• #21   10. mar 2010 Jeg ved egentlig ikke hvordan jeg stoppede, stoppede bare lige pludselig uden at tænke over det.;-)

Men ens negle bliver aldrig pæne igen!-.-

• #22   10. mar 2010 Kender et alt for godt -.-'

har gjort det i al den tid jeg kan huske, men så her for et par år siden var jeg stoppet (ved ikke hvordan), men nu er jeg begyndt igen.
    Og så for nogle måneder siden havde jeg sagt til mig selv at jeg ikke måtte gøre det, og det hjalp faktisk, fordi en veninde og jeg gjorde det sammen, så vi havde sagt at vi kun måtte bide vores lillefingernegl! smiley
    men så sad jeg og tyggede i min negl (ikke for at den skulle bides af, men bare fordi jeg var skide nervøs over noget koroptagelse hvor vi skulle stå og synge) og så knækkede den. Nå jeg tog da bare en ny negl, og der skete det samme, og nogle var også knækket af andre grunde, så nu er jeg begyndt igen /:

Udover mine tommelfingrenegle ;D
    De er virkelig bare alt, og jeg kunne aldrig finde på at bide dem!

Det med at putte falske negle på, hjælper også lidt på mig, men når det så er tid til at de skal af, så er mine negle blevet helt bløde, og jeg piller dem -.-'

• #23   10. mar 2010 Bed selv negle på et tidspunkt, men nu er den ene hånd voksede ud og den anden knækkede så´er det jo nemmest lige at bide men den anden skal også vokse ud nu for kan ikke være bekendt at den ene hånd kan vises men ikke den anden.. og har haft aftaler med min mor og gudmor om det..

• #24   10. mar 2010 du tror ikke det ville kunne hjælpe dig at følge det seriøse bud om at have neglefile parat foran fjerneren eller i penalhuset, som jeg beskrev tidligere? det virker for mig.

• #25   10. mar 2010 jeg ødelægger også mine egne negle når jeg ik har de kunstige på, få lavet et el andet fedt på dem og jeg garantere dig for det hjælper smiley få dem lavet hos en prof. smiley

• #26   10. mar 2010 kia V
    Jo, det var en super god idé. Jeg tror bare, at jeg glemmer det, hvis jeg kan mærke at der er noget der irritere mig og så skal de da lige bides af.

• #27   10. mar 2010 Hver gang du vil til at bide negle, så tag en blyant eller et stykke tyggegummi og bid i det (;
    Jeg er selv ved at stoppe, og det går fint med overstående. I timerne begynder jeg at bide i min blyant, og ellers et stykke tyggegummi (:

- Man begynder oftest at bide negle når man keder sig, så man skal holde sig beskæftiget, især med tænderne/kæberne (:

• #28   10. mar 2010 Flødeskum
    Jeg bruger bare ikke træblyanter i skolen, men stiftblyanter.. Og med et tyggegummi kan jeg godt bide i mine negle :o( Det har endnu ikke forhindret mig.

• #29   10. mar 2010 Jeg er 34 år i dag og har ALTID bidt negle. Har prøvet alt, uden held. Goo negl og div fra matas og kunstige negle. Men nej, det virker ikke. Jeg er også såååååå træt af det.
    Hjælp...
    Er holdt med at ryge her i oktober 09, så spiser gajol nu hvor jeg sidder her ved skærmen men tager da også lige en negl i ny og næ... Øv øv.

• #31   10. mar 2010 For mig virkede det også at have en neglefil på mig hele tiden. Hver gang jeg havde lyst til at bide filede jeg i stedet. Og så stoppede jeg helt af mig selv. Havde prøvet alt, god negl, vanter og hvad man ellers kan finde på -det eneste der virkede var neglefilen.

• #32   10. mar 2010 NOW ; Jeg bruger også stift blyanter smiley Hver gang du sidder med en finger i munden, så tg den ud med det samme (:

• #33   10. mar 2010 file file file.
    jeg er den lykkelige ejer af ikke mindre end 9 neglefile, og 10 pæne negle og måske også en god portion viljestyrke... der ligger en fil i bilen stalden hobbyrummet, tasken, stuen, soveværelset, bedeværelset og her ved pc´en og en i bryggerset. Det er vejen frem. når der ike er noget der generer man kan få fat i med tænderne eller de andre fingre.

skulle det smutte så, er det på med sportstapen. sådan et snavset tape der startede med at være hvidt, er en skøn reminder om hvad man har haft hænderne i. og så kan pilleriet jo bare være i tapen til fingeren er helet op.

der er jo ingen der siger det skal være nemt at have pæne negle. det er præcis ligesom at tabe sig eller holde op med at ryge. jeg drikker vand hver gang jeg er lækkersulten når mine bukser begynder at "krymper" i skabet. det virker fint... men det smager ikke nær så godt som chokolade...

• #34   10. mar 2010 Eller også kan du tage 1 fed hvidløg og skære toppen af, og smøre på dine negle smiley

• #35   10. mar 2010 Jeg giver dig en klam fornemmelse, og den er sand ! d;

- At bide negle er som at slikke et toiletbrædt med lidt skidt på .. smiley

• #36   10. mar 2010 Nu er jeg så heldig, jeg stoppede bare en dag !:D

har ikke gjort det endnu .. Hver gang jeg tog min negl op til munden, jamen så var det da bare sådan at jeg istedet for, kørte neglen på en tand vinkel og rykkede fingeren tilbage, hvor det så sagde en sjov lyd, istedet for at bide ;D hjalp på mig.

• #39   10. mar 2010 Camilla
    Den med toilettet har jeg allerede hørt en million gange, som jeg også har skrevet tidligere.. Og mit svar er bare "Nå.." Det hjælper ikke mig, desværre :o(

• #40   10. mar 2010 Lad det blive forevigt, jeg har gjort det i 3 år, mine negle var for KLAMME - nu er jeg en af dem der har rrigtige flotte negle (-;
    det er nu kun huden omkring neglen som jeg skal lære og stoppe og bide i.

• #41   10. mar 2010 Prøv Med Hvidløg (;'

• #42   10. mar 2010 Træskoerne
    Det problem har jeg også fået. Især neglebåndene (eller hvad de hedder) er helt væk og huden omkring neglene er også bidt. det gør sindssyg ondt.

• #43   10. mar 2010 Jamen flødeskum .. hvidløg smager jo godt?

• #44   10. mar 2010 NOW ; Så Prøv Med Noget Saftigt Du Ikke Kan Lide smiley Jeg Plejer Om Sommeren At Smøre Mælkebøtte Saft På smiley

• #45   10. mar 2010 God idè også smiley
    Dejligt at hører nogen forskellige forslag samt andre med samme problem smiley

• #46   10. mar 2010 jeg bider os negle og har prøvet 117 ting snat har bare ikke hjulpet det eneste tidspunkt jeg ikek bider negle er efter jeg har sprøjtet BIDSTOP på mine dækner føj det smager grimt smiley
    ku være man sku vaske hænder i det haha smiley

• #49   10. mar 2010 årh ! har præcis det samme problem..
    Jeg har bidt siden jeg var 6 år. ifølge mine forældre.
    Jeg har prøvet alverdens ting, for at stoppe . Kunstige negle, go negl, you name it!

- Prøv og start med at stoppe med at bide i 2 fingre. - en på hver hånd. osvosv (; så skal det nok komme en dag!! (;

Jeg føler med dig, det er skide irriterende og bide negle );

Kommentér på:
Stoppe neglebidning?

Annonce