{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

"Tal for dig selv" anmeldelse {{forumTopicSubject}}

For jer der har set Andens show "tal for dig selv" - vil I lige læse min anmeldelse igennem, og sige hvad I synes der mangler. smiley

<b>Tal for dig selv</b>

<i>Original titel: Tal for dig selv
Produktionsår: 2004
Producent: ArtPeople
Genre: Stand up
Land: Danmark

Anmelder: Christina Torp</i>

<b>To sider af samme sag</b>

Anders Matthesen (Anden) var på Danmarksturné i 2004. Her optrådte han blandt andet i Skovdalen i Aalborg. Her er hans nye stand-up DVD ”Tal for dig selv” optaget. Showet er bygget op over to dele; ”Den gode” og ”Den onde”. Den Gode kendes på den hyggelige baggrund, Anders’ lyse påklædning samt mikrofonen der sidder omkring hovedet. Dette giver ham mulighed for frie hænder. Den onde del kendes på den dystre baggrund, Anders’ hiphop-stil og den standard mikrofon han optræder med. Her kører han den ”hårde” stil. De to dele er to synsvinkler på det samme show. Det vil sige at begge akter er ens, dog med en positiv og en negativ synsvinkel på tilværelsen.

<b>Et humoristisk ordvalg</b>

Igennem hele showet vælger Anders at bruge metaforer og ordspil. Han bruger sproget til at opbygge humoren. Han siger for eksempel: ”At blive ramt af kærlighedens fodboldstøvle”. Denne sætning giver tilskuerne mulighed for at forestille sig seancen, og derved kan man se det komiske i det. Samtidig med ordspillene bruger han gentagelser. For eksempel kommer Smoothies, gratis træning, svingture, ”Men hvis du har pastasalat..” osv. hele tiden op. Dette fuldender ringen, og det får showet til at glide afsted uden stop pauser. Det er de færreste komikere der formår at lade showet køre derudaf på den måde, uden at starte på nye afsnit. Det er generelt noget Hr. Matthesen er rigtig god, både i tidligere og senere forestillinger.

<b>En dygtig skuespiller</b>

Anders Matthesen viser sig på sin bedste måde, ved at fremvise sit fantastiske skuespiller-gen. Der er ikke den ting han ikke kan vise med sin krop. For at virke overbevisende, overdriver han hver en bevægelse. Når man ser hans forestillingen kan man ikke andet end at muntres over hans formidable kropssprog. Det er de færreste komikere der kan skabe humor med sin krop, på den måde som Anden kan. Og det udnytter han i aller højeste grad.

<b>Succesfuld performance</b>

Jeg må indrømme at jeg har set andre rigtig gode shows fra Anden. Dog har jeg set flest af de efterfølgende forestillinger. Jeg synes at denne er rigtig god, selvom jeg ikke er vild med idéen om et to-i-én show. Da jeg fandt ud af at jeg skulle se samme show to gange, blev jeg skuffet. Heldigvis blev jeg glædeligt overrasket. Anders er en super god skuespiller, og han er rigtig god til at bruge kropssproget til at vise en seance. Det giver hele optrædenen et ekstra drys humor, fordi han skraldgriner af Andens grimasser og udtryk. Man finder hurtigt ud af at Anders’ kropssprog og stemme er en rigtig god cocktail. Samtidig vender han hele tiden situationen, får nye ting ind mens han stadig holder fast ved det gamle. Det vil sige, at han får nye input, mens han opretholder gentagelserne. Disse gentagelser komme på de mest uventede tidspunkter, men det giver rigtig god mening. Som tilskuer sad jeg og fik lyst til endnu en show, fordi det simpelthen var så godt.

Alt i alt er jeg meget godt tilfreds med Andens præstation. Jeg synes han er sluppet rigtig godt fra det, selvom jeg synes det var meget modigt. Dét at vise en situation fra to synsvinkler er våget og modigt, men det fungere rigtig godt. At han vælger at vise det sukkersøde først, giver bare oplevelsen et ekstra kick.
Showet giver mig i den grad lyst til at se mere fra Anders Matthesen. Det er tydeligt at han nemt kan hamle op mod de mange andre kendte stand-up komikere. Det er næsten lige før han overhaler dem.

<b>Konklusion</b>

Jeg vil give ham 4 ud af 5 stjerner.

Grunden til at han ikke skal have den sidste er, at der altid er plads til forbedring. Her synes jeg måske at første del af akt to var lidt for kedelig og uinteressant. Som showet skred frem, blev det sjovere og sjovere. Det er på sin vis også en god måde at bygge det op på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Tal for dig selv" anmeldelse
Kommentér på:
"Tal for dig selv" anmeldelse

Annonce