{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.771 visninger | Oprettet:

Hjælp til sprunget byld på kat {{forumTopicSubject}}

Min kat har åbenbart haft en lille byld på ryggen. Da den kom ind idag sprang den under leg med hunden og der er kommet betændelse ud.
Er der nogen der har erfaringer med det?
Kan jeg selv rense det eller skal jeg en tur til dyrlægen imorgen og have antibiotika/dræn mm. til den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til sprunget byld på kat
  • #1   30. mar 2010 Hvis den er sprunget ville jeg se tiden an. Det dyrlægen ville gøre var at skære bylden op og tømme den og det er jo sket nu.
    Se om du kan få lov at presse det ud du kan og rens det. Det vigtigste er den ikke lukker sig mens der stadig er betændelse i.

• #2   30. mar 2010 Ok, betændelsen sad jo i pelsen også så har jo forsøgt at "stryge den med hårene" for at få det væk og der virkede bylden flad. Men jeg må prøve at se om der er mere.
    Ville det være en ide at lave en skål sæbespåne vand og vaske med, betændelse lugter jo fælt og ville måske også rense lidt.

• #4   30. mar 2010 Ville nok bare vaske med rent vand først og så bruge noget klorhexidin eller lignende. Det går ligt hurtigere og så er du sikker på det er rent. Min gamle hankat fik tit bylder når han havde været oppe at toppes med en anden hankat. Det er ikke så slemt som det ser ud til. Men ja, det lugter.

• #5   30. mar 2010 Den vil helt sikkert ikke ligge stille og blive vasket. Den er ligeglad med vand, men er en arrig lille én. Jeg prøver at rense det og håber det går.

• #7   30. mar 2010 Øh argument???? Det sker der intet ved. Faktisk kan du købe klorhexidincreme på apoteket. Det er super effektivt.
    Held og lykke med det.

• #8   30. mar 2010 Gerne klorhexidin... IKKE brintoverilte!! Det er sådan det er smiley

• #9   30. mar 2010 Jeg ville klippe alt pelsen af, rundt om såret. På den måde er det lettere at holde rent, og hårene genere heller ikke helingen af såret.

Ellers er her lidt at læse.... Go bedring med missen smiley

(link fjernet)

• #10   30. mar 2010 Min kat har faktisk lige haft samme problem bare ved halsen. Vi lod det være, men holdte øje med ham. Det lod til at han selv ordnede det ved at slikke det. For nu er det i hvert fald ikke mere;)

• #12   30. mar 2010 Ja, ville presse betændelsen ud og rense mde klorhexidin og generelt sørge for at holde det rent.. Hvis det er langt tid om at hele, ville jeg lige tage en snak med dyrlægen - det er sikkert noget de har hørt før, så en konsultation ville sikkert ikke engang være nødvendig..

//Natasja

• #13   30. mar 2010 En kanin fra gården havde også en byld, vi fik en special nål til at prikke huld i bylden med, og så pressede vi ( de voksne ) den hvide betændelse ud, og rensede såret i ca 1 uge med klorhexidin. det var dejlig nemt

• #14   30. mar 2010 Min tidligere kat fik altid sådanne bylder lige over halen når den var blevet bidt af en rotte... Det badede vi i sæbevand med en klump vat. Og så fik den en kvart panodil blødet op i noget vand den dag det skete, for lige at tage det værste. Resten klare den selv, hvis den kan nå det, så den kan slikke det rent smiley

• #15   30. mar 2010 Det er nu blevet vasket i sæbespånevand og så har det fået et pust sårpudder, hvori der er antibiotika. Den slikker ikke såret. Jeg havde åbenbart ikke klorhexidin men brintorilte, derfor må den lige nøjes med pudderet til imorgen tidlig.
    Den er ellers frisk og spiser og drikker fint.
    Den var ikke så glad for at jeg rørte ved såret, men med lidt tun gik det nemmere.
    Tak for de mange svar.

Kommentér på:
Hjælp til sprunget byld på kat

Annonce