Min chef er en heks {{forumTopicSubject}}
Har et efterhånden stort problem på mit arbejde, og kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal gøre ved det, og om jeg overhovedet skal gøre noget.
Sagen er den, at jeg har jordens værste chef. Hun er kort sagt en rigtig heks. Jeg arbejder som ufaglært på et plejehjem, og bliver absolut heller ikke behandlet som mere end det af hende. Mine kollegaer er rigtig søde. De er simpelthen guld værd, men min chef kan bare smadre min dag.
For det første har jeg ingen garantitimer så jeg er der faktisk bare når de har brug for mig. Indtil for nogle måneder siden var det heller ikke noget problem for havde rigeligt med vagter, men her på det sidste har jeg nok haft mellem 12 og 16 timer i gennemsnit pr. uge og det er altså bare ikke nok når man har en husleje der skal betales. Jeg har flere gange spurgt min chef om jeg kunne komme på garantitimer, og hver gang har svaret været at det ikke kunne lade sig gøre fordi jeg var ufaglært, men men men: Vi er ca. 8 afløsere og 5 af dem er på timer, og vi andre tre er ikke. Vi er alle ufaglærte så hendes argumenter holder ikke rigtigt, hvilket jeg har gjort hende opmærksom på, men hver gang snakker hun bare udenom og lader som ingenting. De sidste par gange jeg har spurgt om flere vagter, har hun bare ignoreret mine sedler. (hun vil helst have vi skriver små sedler til hende?) Synes ikke rigtig hun kan være det bekendt.
I februar lovede hun at jeg kunne få 20 garantitimer pr. 1 juni, men da jeg spurgte til det i dag, sagde hun at det kun kunne lade sig gøre, hvis jeg ville tage aftenvagter også, hvilket jeg har sagt utrolig mange gange at jeg ikke vil. Der er ingen af os der gider aftenvagter, og nu prøver hun at tvinge os til at tage dem ved at lokke med garantitimer. Blev bare rigtig sur over det, for synes ikke hun kan være det bekendt. Dette er bare én af de mange ting hun har gjort. Næsten dagligt siger eller gør hun noget som bare ikke er fair overfor os afløsere. Det faste personale er også rigtig trætte af hende, men de tør ikke sige noget til hende. De fleste sidder og snakker grimt om hende nede i grupperummet, men så snart hun kommer synes alle hun er så hammer fantastisk, og kan næsten ikke få deres tunge længere op bag i hende. Det er virkelig frygteligt. Kan hidse mig så meget op over det for føler mig virkelig uretfærdigt behandlet, og har flere gange overvejet at sige op, men det der holder mig tilbage er at ud over min chef, er jeg jo rigtig glad for at være der. Jeg har som sagt nogle fantastiske kollegaer og jeg er rigtig glad for mit arbejde, og hvad nu hvis jeg ikke bliver glad for at være et andet sted?
Er så træt af at blive trådt på, for det er virkelig hvad jeg føler jeg bliver, men vil bare heller ikke sige op pga. af sådan en dum ko. Føler hun har "vundet" hvis jeg siger op, og det ville være rigtig ærgeligt at skulle sige farvel til sine gode kollegaer pga. hende, men min stolthed bliver bare mindre og mindre for hver gang hun udøver sin magt over os. Hvor meget skal man finde sig i, og hvor går grænsen?
Ved bare også at hvis jeg truer med at sige op, kan hun finde 1000 nye afløsere bare ved at klappe i hænderne.
Er der ikke nogle der har et godt råd? Kunne virkelig godt bruge det.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
Jeg synes i er begge gale på den. Du kan ikke forvente kun at få garantitimer - du må også regne med at få noget andet "tilbudt" "på" garantitimerne, og hvis det er så dejligt et sted - hvorfor vil du så ikke være der om aftenen?
Jeg synes dog hellere ikke hun kan ignorere sedlerne eller "lokke" jer til at få garantitimer ved at tage nogle aftenvagter. Og på en måde kan hun. Hvis der er ingen der vil er det jo et problem også må hun gøre ét eller andet.
dec 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 12
De få gange jeg så har taget aftenvagter for at hjælpe dem er jeg så bare blevet endnu mere overbevist om at det bestemt ikke er noget for mig.
Kan godt se at det som du soger kan være nødvendigt, men når jeg er ansat som dagvagt, mener jeg ikke hun kan tvinge mig til aftenvagter.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
Også synes jeg på en måde det er retfærdigt det hun gør på.
dec 2006
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 25 Svar: 420
Hvis du føler at du bliver uretfærdigt behandlet så må der være en TR (tillidsrepræsentant) du kan gå til også kan hun hjælpe dig med problemet...
Ang, det som du skriver med at dine kollegaer ikke kan tage hende når i sidder i teamlokalet og snakker, men slikker hende bagi når hun er der kan jeg kune sige at sådan er det mange steder, bla. der hvor jeg osse er, det kan ikke nytte noget at man aftaler med de andre at nu går man til teamlederen, for når det kommer til stykket så skifter de mening, så det bedste er helt klart selv at få redet trådende ud med teamlederen, og evt. få hjælp af TR...
Det skal lige siges at jeg selv arbejder i hjemmeplejen..:-)
Men håber da virkelig at du finder ud af at få nogle flere timer, eller du finder noget helt andet...:-)
dec 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 12
dec 2006
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 25 Svar: 420
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Hvis du har så lidt timer, så må du jo finde et andet job ved siden af og arbejde deltid begge steder.
Hvis der ikke er nogen der gider aftentimere, kan jeg godt forstå hun lokker med garanti timer, nogen skal jo have dem
Og så kan man altid kontakte fagforeningen
Jeg vil foreslå du sletter emnet og måske opretter det i en gruppe istedet for, det kan jo være der sidder nogen fra dit arbejdssted og kigger med og så sender et link til din chef..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Find et andet job hvis du ikke vil tage aftentimer.
Aftenvagter og lukkevagter er det de ufaglærte og ungarbejder skal tage, det er det vi er til for. For at mødrene kan komme hjem til deres børn osv.
Hvis du vil have noget, så må du give noget.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
uanset om du har gode kollegaer eller ej, så skal du ikke blive på en arbejdsplads, hvor du føler du bliver uretfærdig behandlet.
at der tales om chefen i krogene, ja det er altså meget normalt og det er chefens lod.
jeg ka som udgangspunkt ikke se noget galt i det din chef gør. Hun har ansvaret for at der dækkes vagter døgnet rundt, hun hr ansvar for at hendes afdeling kører.
når man arbejder med mennesker er man nød til at være fleksibel, du skal huske på du arbejder for landets svageste, og de har ret til god pleje også om aftenen.
og i en aftenvagt, ja der er sandsynligheden for at du slipper for at se din chef stor.
jeg arbejder fast nat, og e utrolig glad for det, da det skåer mig for mange fustrationer, jeg slipper for bøvlet med at med at få tingene til at fungere med de andre afdelinger, jeg har ikke en leder der blander sig i mit arbejde, g jeg planlægger selvm arbejdsgang.
der er selvfølgelig også minusser ved at arbejde om natten. jeg arbejder 7 dagehar 7 dage fri (ikke et minus), men i de 7 dage hvor jeg arbejder, ar jeg faktisk ikke meget andet liv end mit arbejde, jeg har fast hver anden weekend, jul, påske og pinse, som det nu falder i min arbejdsuge, og det har det gjort de sidste 5-6 år,jeg har en arbejdtid der er hård ved min krop og psyke. jeg harikke den store beboer kontakt, jeg bliver nemt anset for at være den der rydder op efter de andre og gør klar til dagvagten.man kan nemt komme til at kede sig lidt og det er ikke meget kontakt jeg har med mine fantastiske kollegaer.
men somalt andet her ilivet handler, det om at vælge og stå ved sit valg. +ér og -ér op mod hinanden.
skal lige siges for god ordenskyld at jeg ikke længere er i hjemmeplejen, da jeg ikke kunne holde hønsegården ud, og jeg følte ikke jeg blev udfordret nok. i dag er jeg på en sikringsinstitution, et bo og aktivitets tilbud for voksne udviklingshæmmede, med problemskabende adfærd.
måske du bare slukke blive voksen og træffe et valg og tae det sure med det søde, og lære at være fleksibel, for ellers vil du sandsynligvis få ligende problemer i andre jobs.
held og lykke med det
Min chef er en heks