{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

Nyt tiltag mod rygning i Australien {{forumTopicSubject}}

Nu tænker I sikkert: *Det er jo så langt væk, så hvordan vil det komme til at påvirke os?*

Det kan godt komme til at påvirke os, hvis/når Danmark beslutter at gøre som Australien: Ingen logo og farver på cigaretpakker.

Om to år bliver cigaretpakker i Australien omtrent lige så interessante at se på som toiletpapir.

Australien vil nemlig være det første land i verden, der forbyder cigaretpakker med logo og brandnavn. Fra 2012 skal cigaretter sælges i standardiserede pakker, hvor der kun er en grafisk advarsel mod rygning.

Australiens premierminister, Kevin Rudd har som mål, at rygning skal tegne sig for under 10 procent af dødsfaldene i Australien i 2018.

- Tobaksselskaberne vil hade dette tiltag. Ikke desto mindre mener vi, at dette og andre tiltag vil hjælpe med at reducere rygning, siger Rudd.

Landets førende tobaksselskab, Imperial Tobacco Australia, siger, at det vil udfordre regeringens beslutning, da logo og navn har stor betydning for virksomhedens fortjeneste.

Vi mister jo egentlig ikke noget ved det, hvis vi får færre rygere - hverken for rygere eller ikke-rygere.

Men hvad mener I andre, rygere som ikke-rygere, om dette nye tiltag i kampen mod rygning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt tiltag mod rygning i Australien
  • #1   29. apr 2010 jeg er meget imod rygning, så det fornærmer ikke mig smiley

  • #2   29. apr 2010 Kan ikk rigtig se meningen i det? Hvordan ska folk så kende forskel på cigeratterene?
    Jeg er selv ikke-ryger


  • #3   29. apr 2010 jeg synes alt det rygnings kampagner er SÅ langt ude.

    Jeg ryger ikke selv!
    Men synes at det er så underligt at man i dagens danmark ikke selv kan bestemme over sit liv næsten. Der regler for ALT.

    Hvis folk vil ryge så lad dem da ryge for helvede.
    Synes det okay at man ikke må i offentlige bygninger osv. men ellers så sys jeg det latterlig


  • #5   29. apr 2010 man skal jo dø af et eller andet ikke. Og får man kræft som konsekvens af rygning så det sådan det er?

    Min mor ryger og hun har haft kræft men hun fik at vide at det IKKE var pga rygning. Skal hun så os selv betale? man kan altså godt få en sygdom uden det har med rygning og gøre.

    Men igen. kommer jo an på hvordan man ser på livet.


  • #7   29. apr 2010 det med at bestemme over sit eget liv mener jeg at der efterhånden kommer så mange tiltag fra regeringen at man ikke længere kan have den der frihed alle siger danskere har. hvis i forstår.



  • #9   29. apr 2010 Lidt fjollet tiltag synes jeg.... de skulle hellere bare sætte afgiften på smøger så højt, at folk ikke gad købe dem.
    Smøgerne i Australien er alt for billige...

    Og Danmark kunne også godt tage at sætte afgiften op... hvis nu en pakke smøger kostede 70 kr ligesom i Norge, så var der nok flere der ville overveje at stoppe og færre der begyndte.


Kommentér på:
Nyt tiltag mod rygning i Australien

Annonce