{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Jeg kan da ikke bare aflive hende ? :( {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen. Hvis i synes det er for langt, så rul ned i bunden, der står "pointen".

De sidste 3 dage har været rigtig hårde. Vi fik 5 Killinger for 3 dage siden. Desværre var en dødfødt og en anden døde den første nat da den var syg, hvilket Baze (missemor) vidste. Om natten havde hun SELV taget den fra de andre kilinger, da den var syg. Det er jo naturligt adfærd, at hvis en er syg, skal den væk fra de andre.
Det var ENORM hårdt og finde den lille killing død om morgenen da jeg også fandt den dødfødte smiley

Det var i forvejen en hård fødsel for Baze, og hun måtte have hjælp til killingerne.
Allerede til og snarte med havde hun fået en "Fødsels depretion". Hun ville ikke være ved killingerne, med mindre jeg sad ved siden af. Og hvis bare jeg skulle på toilet løb hun efter. Hun ville simplethen ikke blive der.
Desværre betød det også, at killingerne ikke måtte patte ved hende. smiley
Så igår morges da jeg kom ud, var de alle sammen noget svage, så jeg ringede til Dyrlægen med det samme, og tog derop.
Killingerne skulle med det samme på modermælkserstatning indtil Baze ville lade dem drikke. Så det kom de allerede fra om morgenen (igår) og de NØD det ! De var rigtig sultne.
Jeg fik Baze til og ligge i kurven ved de andre og se på, mens jeg gav dem mælk og det hjalp faktisk !
Når jeg var færdig med den enkelte kililng, lagde jeg dem ned til hende igen, og hun lod dem ligge.

Om aftenen da de fik deres aftensmad-flaske og det gik rigtig godt. De drak alle sammen godt til.

Men da klokken blev halv 10 og de skulle have en tår igen, havde den mindste lille pige det rigtig dårligt. Hun var svag. De andre havde HELDIGVIS nu fået lov og patte ved Baze (missemor) og den lille måtte også gerne, men hun var for svag til og drikke.
Vi prøvede med Sutteflaske, hvilket heller ikke hjalp, samt sukkervand. Men hun ville kun have et par dråber og det var det.

Jeg prøvede til hver 2. time om natten, men uden held.
I morges tog jeg til dyrlæge, hvor hun så var dehydreret fordi, hun ikke havde spist noget.
Så hun fik saltvandsindsprøjtning så hun kunne blive lidt mere frisk og få væske.
Hjerte og lungerne var rigtig fine og hun havde en fin hjertetakt.

Hun fortalte mig, at hvis lillepige troede på sig selv og stadig havde lyst til og leve, så skulle hun nok overleve. Vi skulle bare blive ved med, og hjælpe hende indtil hun kan patte selv igen. Og jeg bliver Lykkelig :') Hun er så dejlig, og kan simpelthen ikke bære at miste en til.

Jeg skriver så igår om hele episoden på kattegalleriet og at vi i dag havde været til dyrlæge og fortæler om hvordan det er smiley De troede nemlig at hun havde fået vand i lungerne, hvilket hun HELDIGVIS ikke har smiley

Pludselig er der så en der skriver meget surt og groft, hvorfor jeg ikke afliver den lille killing, og sikke da noget jeg er igang med. Jeg havde et ansvar når jeg fik killinger, og nå en blev skidt, skulle den aflives.

Jeg blev SIMPELTHEN så ked af det smiley Jeg synes bare, at den lille pige skal have en chance for, at leve. Baze passer rigtig godt på hende, og hun varmer den hele tiden sammen med de andre killinger. Alle killingerne ligger og putter sammen og hygger sig.
hvad nu hvis hun får det godt i aften igen ?

Hvad synes i. Blev bare SÅ ked af det. Både kæresten og mig mener, at lillepige skal have en chance for og overleve. Koste hvad det vil. Så længe Baze stadig mener at den overlever, så gør vi også ! Og hvis Baze mener at den er for svag, ville hun jo have båret den væk som den anden killing..

Undskyld mit lange indlæg, men er bare ked af det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg kan da ikke bare aflive hende ? :(
  • #1   29. apr 2010 selvfølgelig skal den have en chance, du skal gøre det du føler er rigtigt , ikke det andre mennesker siger du skal .
    Og du har jo dyrlægen med ind i det, så pas du bare godt på den lille og de andre, så skal det nok gå.

• #2   29. apr 2010 selvfølgelig skal hun have en chance til.
    Jeg havde lidt det samme problem da min kat fik killinger i oktober.
    Vi kaldte så den her killing for klynke. Hun er den sidst fødte i det kuld, og derfor var hun den svageste i hele kuldet= hun fik nærmest intet at spise, så jeg begyndte også at give hende mælkeerstatning+ most dåsefoder til killinger. Hun var meget mindre end alle de andre killinger, men nu har hun vidst fået størrelsen igen, og har det rigtig godt.

Så giv din lille pige en chance smiley

• #3   29. apr 2010 Tja så længe den lile killing ikke har ondt, du har lyst til at bruge penge på dyrlæge, og Baze ikke udstøder hende, så skal hun da have en chance! Ingen tvivl om det..

• #4   29. apr 2010 Tusinde tak alle sammen. Synes disse dage har været rigtig hårde. Elsker simpelthen mine dyr mere end noget andet. Både mig og kæresten har grædt over de små stakler som ikke klarede den.
    Jeg blev bare så ulykkelig da jeg så den besked hun havde skrevet. For jeg synes bare, at hun skal have en chance !! Ellers havde baze også udstødt hende, ligesom den anden.
    Men Baze passer rigtig godt på hende og putter sig sammen med hende. De andre ligger også hele tiden op af lillepige. Så jeg kan altså ikke få mig selv til, at aflive hende, hvis hun overlever !!
    Det er jo altid de første dage der er de sværeste.

Lillepige er også den sidste i kuldet og klart den mindste.
    Men jeg gør alt for at hun skal klare den !

• #5   29. apr 2010 Du bestemmer om dine dyr skal have en chance, og skal de det, så skal du da bare lade dem få det. Og jeg giver dig ret, alle dyr har ret til en chance og har man overskud og råd, er det da bare med at gøre det.

Der ville altid være nogle som er hårde og kolde og som ansvar syge dyr for at være skidt der bare skal aflives. Nogle er endda så hårde at de mener at papirløse dyr bør aflives. Jeg forstår dem ikke og de skal da heldigivs ikke bestemme over mine dyr.

Held og lykke med den lille killing.

• #6   29. apr 2010 Hej,
    jeg synes du har et stort hjerte og gør det helt rigtige..
    Mange hilsner
    Jette

• #7   29. apr 2010 Havde gjort det samme som dig! Skal selv have killinger på søndag, og håber bare at det går som det skal:)
    Kan slet ikek forstå at folk kan komme med sådan en kommentar... Hvis man ik har noget pænt at sige, skal man holde sin k...!
    Krydser fingre for lillepigen:)

P.s hvilke katte har du?

• #8   29. apr 2010 Tusinde tak alle sammen. Er glad for jeres støtte..

Jeg har persere smiley

• #10   29. apr 2010 Jeg syntes bare du skal ignore den enkelte inde fra KG der ikke kan sympatisere med andre... der er desværre en del derinde der ikke kan overskue dårligdomme ud over deres egen næsetip, kæpm du for den lille, overlever den er sandsynligheden for at det bliver den mest kælne i kuldet, meget stor...

• #11   29. apr 2010 jeg syndes det er flot af dig at du gir flaske et dyr skal også ha en chance
    jeg har selv haft en kat der ikke ville kendes ved killingerne men jeg ga heller ikke op jeg tvang min kat til at gi killingerne lov til at patte hos hende og det fik de lov til hun blev lukket ind i et rum for sig sammen med killingerne og det gik godt

Kommentér på:
Jeg kan da ikke bare aflive hende ? :(

Annonce