435 visninger
|
Oprettet:
Hjælp, kort stil! {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Hvis I er super duper, så giver jeg en høj til en af jeres heste, hvis I gider hjælpe mig med alle disse spørgsmål nedenfor + læse min KORTE stil igennem. Vi får nemlig karakter for den, og ja, vi må GERNE få så meget hjælp som muligt!
Hjælp med:
1. Kommerfejl.
2. Eventuelle stavefejl
3. Hvad stilen kunne hedde
4. Er den ok skrevet?
5. stilen skal handle om nogle der sladre, er den ok til dette?
6. andet, I nu kan finde af rettelser?
feb 2008
Følger: 81 Følgere: 74 Heste: 9 Emner: 216 Svar: 772
,,Hej med jer, små putter! Jeg håber I har haft en god ferie, kære små rollinger’’ kommer Gitte ind sammen med en punker. Gitte er jordens absolut værste dansklære, hun tror vi er børn på 3 år og vi får aldrig lov til at lave noget sjovt! ,,Det her er Camilla Fenge, hun er ny elev i klassen’’ siger Gitte. Jeg havde hørt det navn før, et sted i København. Jeg kan ikke huske i hvilket sammenhæng, men jeg havde hørt det. Hun skulle satte sig ved siden af mig og hun lugtede forfærdeligt af cigaretrøg, kloak, sindssyg hospital og en der ikke har været i bad i meget lang tid.
Så havde vi fri, klokken var 12.04 da min bedste veninde, Cecilie, kommer ud til mig på parkeringspladsen. Hun løb som om djævlen var bag hende! ,,Alex, har du hørt det?’’ Spurgte hun forpustet. ,,Hørt hvad?’’ Spurgte jeg. ,,Hende den nye punker i klassen, kan du gætte hvad hun har gjort?’’ Jeg tænkte mig om et øjeblik og rystede derefter på hovedet. ,,Camilla er psykopat. Hun har boet i Rusland nogle år, jeg mener det er en 3 år. Hun har gået på fem forskellige skoler, den første brændte hun af fordi læreren tog hendes mobil, på den anden havde hun en pistol med i skolen og skød to personer fordi de havde bagtalt hende. Jeg kan ikke huske hvad hun havde gjort på de sidste tre, men noget der var mindst ligeså værst! Hun ryger hver dag en pakke cigaretter, hendes mor er blevet dræbt af hende fordi de kom op og skændes og faren er også psykopat. Er det bare lige for vildt og uhyggeligt, eller hvad?’’ Sagde hun bange, jeg kunne høre på hende hun var skrækslagen, og det er der intet af sige til!
Jeg var helt mundlammet.
Min mor kom og jeg steg ind i bilen. ,,Mor! Har du hørt det? Vi har fået en ny psykopat ind i klassen, hun har boet i Rusland. Hun har brændt sin skole af, fordi læreren tog hendes mobil, hun har haft en pistol med i skolen og skød to personer fordi de havde bagtalt hende… er det bare psykopatisk eller hvad?’’ Sagde jeg. Jeg kunne se min mor fniste og hun troede ikke på det. Da vi kom hjem undersøgte jeg straks på Internettet om man kunne finde noget om hende, men nej.
Kunne det hele bare være en ren løgnehistorie? Camilla må da have været til en stor grundig samtale med skolen? Jeg kunne ikke finde ud af, om det var sandt eller ikke, men jeg ringede nu alligevel til alle mine venner. Kun én af dem troede ikke på det, men altså helt ærligt det var også Katrine jeg havde ringet til. Som om HUN ville tro på det. Hun tror aldrig på noget.
Næste dag i skolen var der kun få elever. ,,Er alle bare syge?’’ Spurgte jeg min lærer.
,,Nææh, men halvdelen af klassen er gået ud. Der er rygter om at den nye pige, er psykopat. Jeg ved ikke, hvor de har fået den idé fra. Hun virker så sød, og det er bare et dumt rygte, men vi vil tale med hende og hendes far efter skole’’ Sagde min lærer. Jeg var lettet!
Senere på dagen gik min veninde og jeg over på biblioteket, i den ende af skolen hvor ingen er. ,,Åhh! Se, det brænder!’’ Råbte Cecilie og vi løb begge op på skolens kontor. Helt forpustede sagde vi at der var brænd nede på biblioteket, de var i gang med en samtale med Camille og hendes far. Hans, vores rektor, skynder sig ud og kigger rasende på Camille som bare sidder og fniser sammen med hendes far!
Jeg sagde bare: Hvis Camille ikke går ud, gør jeg!
Det endte så med, heldigvis, at vi fik Camilles far i fængsel og Camille på plejehjem.
- Frederikke
Hjælp, kort stil!