{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Overvejr stærkt bidløs! {{forumTopicSubject}}

Jeg står faktisk i en vanskeligt problem lige nu, Flotte (min part!) Han er rideskolens pony, men da han er en pony de satser meget på, (ang. stævner) At han kommer langt, da han kan komme op i de lidt høje klasser!
Det skal lige siges, jeg har tilredet ham selv, self. Ved hjælp af undervisning, men jeg har gjort ham til den han er!:-D

Men jeg er ved at brække mig over den måde jeg rider på, ikke fordi jeg er ond ved ham. Det synes jeg da ikke selv, men han går og tykker på sit bid hele tiden. Det gør jo helt sikkert ondt i hans nerver i tænderne!
Når han så har munden åben kommer jeg til at rive i bidet, hvilket ikke er med vilje overhovedet!

Jeg har så det sidste stykke tid overvejet at blive bidløs, da jeg ikke kan klare dette mere. Der ligger et enormt pres på mig føler jeg.
Men jeg ved også at mange i stalden er imod bidløs, (det har jeg hørt en lille fugl synge om)

Men ej hvor er det dog besværligt!:-/
<b> -Den meget frustreret Emma.:-/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejr stærkt bidløs!
  • #1   9. maj 2010 han behøves ikke at have ondt bare fordi han tygger på det... det er der bare nogle heste der gør.

  • #2   9. maj 2010 Får du ikke undervisning?

    Hvis, kan din underviser hjælpe dig med alle dine spørgsmål, hjælpe dig med opstillingen osv.

    Du skal ikke koncentrere dig om hvad de andre i stalden syntes om bidløs, for hvis det er din endelige beslutning, skal de da ikke bestemme det.


  • #4   9. maj 2010 Tænk ikke på de andres meninger, men hvad du føler for. Men da han trods alt er rideskolens pony, så bestemmer du altså ikke helt selv. Men hvis ejer siger okay, så skal du vælge det du føler for. Min hest tyggede også på biddet, og blev bare træt af at hun tyggede i det xD

  • #5   9. maj 2010 Det var heller ikke den måde jeg mente med stalden, min underviser er vidst imod det. && hvis jeg begynder bidløs, vil jeg de første måneder lære ham at kende igennem det.
    Men når de har forventninger om at han skal starte stævner, er det også træls for dem. Han bliver dog kun brugt til én anden rytter.


  • #6   9. maj 2010 Man behøver altså ikke at ride bidløst for ikke at påføre hesten smerter i hoved og mund.

    Du læser åbenbart McLean...bliv ved med det - og efterlev det.
    Synes, at hans sætninger virker lidt malplaceret ved dine billeder....


  • #7   9. maj 2010 Naja; Hvad mener du med det?:-)

  • #8   9. maj 2010 Du skal gøre det du føler bedst ved (:
    Men det er jo ret smart hvis du føler dig bedst ved ikke at påføre ham smerte (;
    Og ligemeget hvor lidt man bruger biddet, så påfører det også smerte ved bare at ligge der.


  • #9   9. maj 2010 den behøver ikke have ondt. nogle heste tygger bare på bidet og det gør de, måske kan dert vare en hælp med kombineret trensen altså sådan en med to remme en ved næsen og en ved mulen så kan du nemlig spænde ind ved mulen smiley

    Anton tyggede enormt meget på bidet da han var ung, og han er bestemt ikke ked af at få bid på, han åbner munden så snart jeg fører bidet hen mod hans mund smiley


  • #10   9. maj 2010 Du ligger 200-300 kg pres næssten vær gang man hiver/ bremser hesten og mellem 100-200 vær gang meg drejer det lyder vildt men det er rigtig og der er tund´gen det går værst ud over smiley
    Bidløs synes JEG er det bedste rider selv både med og uden bid tænker meget over det når jeg rider medd bid smiley
    men man må ikke længer ride gressur stævner bidløst smiley


  • #11   9. maj 2010 Louise: I starten var det en kamp at få bidet i munden, og det var næsten kun mig der kunne, de andre skulle virkelig kæmpe.
    Nu åbner han munden så snart jeg kommer gående med det næsten.:-D Det kunne være jeg skulle tage den på.:-)


  • #12   10. maj 2010 Tror godt jeg ved hvad Naja J mener - måske dette: "12) "Handlinger taler tydeligere end ord; Equus er et sprog, der består at handlinger, uden ord." - Monty Roberts" - som sidder under et billede af en hest der ser alt andet end glad og afslappet ud...som den tydeligt viser.

  • #13   10. maj 2010 Jette Paludan F: Når på den måde, ja han kan godt være afslappet, men det er svært at få ham til at slappe af.

  • #14   10. maj 2010 Jeg synes du skal prøve bidløs.

    Du siger selv, at det (i hvert fald i starten) var en kamp at få bidet i munden på ham samt at han åbner munden (=undviger), hvilket bestemt tyder på han ikk synes det er behageligt.

    Nogle siger "tykke på bidet" er tegn på accept andre det modsatte, men ligemeget hvad det betyder, så vil tykningen og spytproduktionen skabe nogle negative bivirkninger for åndedrættet og fordøjelsen.

    At gå imod en flok er ikke altid let, men nogle gange skal man gøre hvad man selv synes er det rigtige, og ikke hvad normen er. Hvis ingen gjorde det, ville der heller ikke komme forandring eller udvikling smiley


Kommentér på:
Overvejr stærkt bidløs!

Annonce