videregående uddannelser, nogle ideer? {{forumTopicSubject}}
Jeg går i 2.g og kan så småt begynde at se en ende på gymnasietiden - men så kommer det store spørgsmål:
Hvilken videregående uddannelse skal jeg så tage?
Jeg har både tænkt på medicin og økonomi, og begge uddannelser tiltaler mig meget.
Pt. har jeg en studieretning som hedder samf/mat, den virker jo umiddelbart perfekt til økonomiudd. hvilket den også er - jeg er bare også meget interesseret i menneskets anatomi og kroppens funktioner. Var meget interesseret i biologi, da vi havde dette.
Er der nogle af jer som har erfaringer med nogle af disse uddannelser eller har i en eller anden uddannelse som i selv synes er skide god?
Jeg ønsker at tage en universitetsuddannelse, så det er primært de uddannelser jeg ønsker at høre erfaringer og viden om.
Jeg er også vild med tanken om at studere og bagefter arbejde i udlandet - kender i nogle uddanneler som egner sig specielt godt til dette?
En masse spørgsmål herfra, og mange tak for jeres tid :o)
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 499
Jeg er rigtig glad for statskundskab..
maj 2006
Følger: 31 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 84 Svar: 578
jeg er ret interesseret i økonomiske forhold og ville efter endt udd. foretrække at arbejde i en privat virksomhed - tror du så økonomi ville passe til mig?
Er der tid til fritid og arbejde når man læser økonomi?
apr 2010
Hvis du læser økonomi lærer du at analysere økonomi i matematiske formler og kompleks statistik. Hvis du læser statskundskab får du indblik ikke kun i økonomi, men i politiske teorier og lign.
Altså, hvis du læser økonomi på universitetet, arbejder du i matamatik og statistik og ikke i samfundet.. Der vil være mulighed for at sidde om controller, men nok mest som analytikker i virksomheder som PriceWaterhouseCoopers, Deloitte, Creats og COWI.
apr 2010
Det økonomi hold jeg startede å i sin tid, startede vi 35, der var kun 15 som afleverede deres bachelor på 3. år...
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 1.036
Jeg overvejede selv at læse medicin men begyndte at tænke over hvad det var der tiltalte mig og tja, kirurgi mv tiltalte mig bestemt ikke, synes derimod at lægemidler og deres virkning var det spændende, så jeg valgte farmaceut og jeg har bestemt ikke fortrudt det
Som farmaceut er der desuden masser af muligheder for arbejde i udlandet samt masser af muligheder for at ende med mere administrative jobs, fx lægemiddelstyrelsen mv
apr 2010
maj 2006
Har selv mat på A og får gode karakterer i faget - umiddelbart lyder det som om økonomi passer bedre til mig end statskundskab, men jeg vil da helt sikkert have det med i overvejelserne fremover. Mange tak for hjælpen!
Patricia B
Når du skriver det handler om lægemidler og dets virkning hvad betyder det så? Forsker I i de forskellige lægemidler eller hvordan skal det forstås?
nov 2004
Vi har også haft fag som samfundsfarmaci - altså, samfundsfag men med fokus på lægemidler..
prøv eventuelt at se www.farma.ku.dk du kan også komme ud som "studerende for en dag" hvor du følger en studerende, kommer med til laboratorieøvelser mv
maj 2006
Patricia B
Det lyder interessant, men jeg interesserer mig mere for menneskekroppen, især for hjernen og jeg har derfor en stor interesse i at uddanne mig til neurolog.
Men mange tak for hjælpen!
nov 2004
maj 2006
Okay, jamen så kan det jo godt være jeg skal kigge nærmere på uddannelsen en ekstra gang :o)
videregående uddannelser, nogle ideer?