958 visninger
|
Oprettet:
25. mar 2004 Følger: 51 Følgere: 46 Heste: 13 Emner: 533 Svar: 2.487
Grim Ridning? {{forumTopicSubject}}
I søndags var jeg og så på en ridertunering på våres lokale folkemuseum. Dette er da i norge.
Det er en trup eller hvad man nu kan kalde det som rejser rundt om i norge og i udlandet. Syns nogen af hestene blev hevet lidt vel meget i munden, men i kan jo bedømme selv.
http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=241822
nov 2007
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 716
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.159
(jeg ved godt jeg har et billede hvor Flotte har åben mund, men det er pga. Han gnasker meget på det.)
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Tja... Kan nemt finde albums fra springstævner herinde hvor det ser lige så ud... Samme med mounted games...
mar 2004
Følger: 51 Følgere: 46 Heste: 13 Emner: 533 Svar: 2.487
En ting er at man kan komme til det og nogen heste har den uvanen at de gaber, men spesielt den hvide og kapstupperen gik mer eller mindre med åpen mund hele tiden og det burde jo ikke ske
Så of topic, det er ikke kun travere som løper med åpen mund!
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4.277
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.159
mar 2004
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 130 Svar: 1.241
sep 2007
Kan også sagtens finde et album herinde hvor samtlige heste har åben mund ca. - det er virkelig ikke særligt svært
apr 2005
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 95 Svar: 394
Men hvis jeg skal være realistisk så kan de godt være taget i et dårlig moment, der hvor hestene skal stoppes.
Krikken: Du skriver at du kan finde flere album fra spring stævner og mounded games, sjovt nok har begge disse desipliner noget med fart at gøre. Og tit kan heste blive kørt sådan op under et springstævne at de kan være svære at stoppe. Derfor kan der tit ske at når de skal stoppes at der bliver revet i munden på dem.
Jeg siger ikke det er en undskyldning for at rive hesten i munden, jeg er bare realistisk.
maj 2008
Følger: 90 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 188 Svar: 816
Man ryttere strammer bare næsebåndet fuldstændig stramt så hesten ikke har mulighed for at åbne munden, så begynder de at gå rollkur og på den måde undvige de hårde hænder.. Skræmmende ..
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 590
sep 2007
Nu bliver Maja også skør i bolden når der er spring i nærheden, men der er forskel på at trække på et spring og på at stikke af over det... Når en hest trækker, så behøves man ikke rive i munden på den for at holde den men man kan nøjes med en kraftig anholdning.
Dressur er virkelig en vigtig del af spring og finder det elendigt at springryttere mener det er en undskyldning at de er springryttere eller at deres heste er " glade for spring " hvilket ofte egentligt bare handler om en hest der ikke ejer et stopsignal i spring og har fået flugtinstinkt aktiveret på banen og nu forbinder spring med LØØØØB.
Samt mange af disse heste så får et stærkere bid på fordi " så skal man ikke hive så hårdt " Men alligevel hænger bidet halvt ud af kæften på hesten, stangen er vandret og munden er på vid gab.
apr 2005
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 95 Svar: 394
Jeg har selv arbejdet på en rideskole, hvor jeg undervise børn fra 8-15år, og jeg slog straks ned på at halvdelen af børne troede at når de rykkede i tøjlen stoppede hesten. Jeg viste dem at sædet var lige så meget med til at få hesten til at stoppe.
Jeg er af den overbevisning at mange børn der rider ikke ved bedre. Men lige så snart det er voksne med masser af erfaring, jeg ser gøre sådan, er det ikke i orden.
sep 2007
Er det også et dårligt moment når der er 30 billeder af rytteren m. en pony med åben mund, hvor rytteren har meget fat på alle billeder?
Hvor mange billeder skal der til?
Nej, en kraftig anholdning burde ikke være grund til åben mund. Der er forskel på en anholdning og på at rive i munden. Anholdningen er at holde igen i i tøjlen og m. sæde - at ride er at trække i tøjlen og ikke bare holde igen. Efter hvad jeg har erfaret så skal der alligevel noget til før hesten åbner munden, man skal rive i den og hårdt - ikke bare holde igen.
Og ja, der er nogle der ikke ved bedre og det er direkte elendigt gjort at voksne ryttere, der skal forestille at vide bedre og kunne undervise bare siger " riv i hesten så stopper den ".
feb 2008
Følger: 53 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 476
du skriver : Efter hvad jeg har erfaret så skal der alligevel noget til før hesten åbner munden, man skal rive i den og hårdt - ikke bare holde igen.
Men det er jo MEGET forskelligt.. De to ponyere jeg rider mest på åbner munden bare du rører tøjlen, hvorimod andre jeg rider ikke gør det..
sep 2007
Well, så handler det jo om at lære og forfine signalerne - hvilket alle også burde sigte efter.
Men nu er der også forskel på en hest der har åben mund m. let kontakt og en hest der har åben mund på 30 billeder hvor biddet hænger halvt ud af munden, 3 ringsbidet er samtidig vandret og munden står på vid gab evt. med en tunge der stikker ud.
Stor forskel.
mar 2004
Altså om lørdagen tog jeg billeder da jeg var på travløp og der var der da nogen af hestene som havde munden åpen på nogen af billederne, men det var når de skulle stoppe og køre ud af banen
nov 2006
Følger: 333 Følgere: 322 Heste: 6 Emner: 240 Svar: 709
Vi har nogle ponyer der lever for den sport ellers kan de simpelt nok ikke bruges! Nå vi vender dem mod start linjen hopper de og gør hvad de kan og det eneste de venter på er at få lov at komme ud på banen af få lov til det de elsker.
Der er ligesom i spring, dressur jagt osv. nogle ikke ryttere der ikke rider deres ponyer pænt. men synes af den grund ikke at du kan stemple mounted games som en dårlig sport.
Grim Ridning?