{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så husk for pokker da, husk!
  • #1   27. maj 2010
    Årh matematik... damn, påmindelse.
    Jeg har set de spørgsmål vi kan trække til eksamen og jeg kan ikke svare på et eneste og ved ikke noget om et eneste, wehu - jeg har forudset et 00 :o)


  • #2   27. maj 2010 Kender det godt.. Min manglende hukommelse gør at jeg har svært ved at kører en simpel rutine ind, men når den så er inde, så kører den bare

  • #3   27. maj 2010
    *Tanja TD * - Ku måske være derfor rutine er noget jeg har svært ved, alle andre steder end arbejde.

    Cecilie Skov - Du har i det mindste svar på spørgsmålene... Jeg har ingen svar på dem overhovedet... Kunne sætte mig sammen med nogle, men min koncentration og entusiasme vil være = 0, så får intet ud af det. Prøver jeg at være oplagt fiser der heller intet ind.
    Fantastisk.


  • #4   27. maj 2010 Krikken - Det kan være, en af de værste steder at have svært ved at skifte rutiner er når man har et barn, det var ret svært for mig at gå fra flaske til rigtig mad, men når jeg så var der, så kørte det, indtil der skulel laves om på madvanerne igen.. Så havde jeg lige en krise periode og så kørte det igne (altså ikke fordi hun ikke fik mad, det gjorde hun ;))

  • #5   27. maj 2010
    Jeg mangler meget motivation og har prøvet siden 6klasse af finde den, den er ikke eksisterende. Samtidig med at jeg ikke er motiveret har jeg også bare enormt meget svært ved det og det er der nogen der ikke kan forstå ...
    " Jamen du skal bare " ... Nej jeg skal ikke bare lige blablabla også er det overstået også kan jeg det. Jeg skal have en støttepædagog til at fortælle mig tingene 117 gange, svare på de samme spørgsmål flere dage i træk og skære tingene ud i pap.
    Også glemmer jeg tit hvad jeg har lært, når nu den støtteperson smutter, feeeee'.


  • #6   27. maj 2010
    *Tanja TD * - Rutiner og mig er generalt bare bæ... Jeg rydder ikke op, fordi jeg rent ud sagt glemmer det. Jeg gør bare ikke en masse ting fordi jeg glemmer det.


  • #7   27. maj 2010 Krikken - Det lyder meget bekendt smiley Ved du hvorfor du har de hukommelses svigt?

    Personlig er jeg igang med at blive undersøgt for om jeg har ADD (Lligesom ADHD bare uden hyperaktiviteten)


  • #9   27. maj 2010
    *Tanja TD * - Nej, jeg har ingen anelse, men det går mig virkelig på nerverne da jeg flere gange fx. har såret personer fordi jeg har glemt noget jeg lovede dem, har gjort osv.
    Også kan jeg ikke huske dejlige minder som fx. tid med min kæreste.

    Deschain *DHT Soldier* . - Tror ikke dansklæreren vil blive overlykkelig for det smiley


  • #10   27. maj 2010 Krikken - Har du svært ved at afslutte projekter du har gang i?

  • #11   27. maj 2010
    *Tanja TD * - Hmm. Hmm. Hvilke projekter? Skole projekter eller daglige gøre mål mm? Beskriv?


  • #12   27. maj 2010 Krikken - Nu var det min sundhedsplejerske der gjorde mig opmærksom på mit problem, da det virkelig træder i kræft når man har et liv der afhænger af en (mere end heste gør, der kan man jo bare sende en anden ud ;))

    Og hun stillede mig spørgsmålet: "Ville du kunne male en hel væk uden at holde pause?"

    Det kan jeg ikke, jeg bliver ukoncentreret, skal lige holde "pause" og så kommer jeg tilbage senere..

    Det samme med oprydning jeg tager lidt hidst og her, så holder jeg pause, og så lidt hist og her igen, og så kan det være jeg mister interessen helt, elelr glemmer hvad jeg lige har gang i (det har jeg brændt meget mad på ved)


  • #13   27. maj 2010
    Well... Må sige at jeg er ekspert i overspringshandlinger...
    Men på den anden side kan jeg også sagtens tage mig sammen til at gøre noget også virkelig gøre det! Jeg kan også sagtens blive irriteret over min kæreste der sidder og laver overspringshandlinger og ikke rydder op, da jeg selv sagtens kunne ryde det op på 2min.

    Men jeg bliver i det hele taget meget nemt ukoncenteret. Står der en og snakker v tavlen, glipper den efter max 5min. Er der i det hele taget noget der ikke interessere mig glipper der efter 5min, om det så er en samtale eller oprydning, lektier eller hvad det er.

    Det med mad genkender jeg godt.
    Jeg har flere gange sat vand over til pasta for så er gå ind og bare lige se lidt tv. Glemmer alt om vandet, kommer i tanke om det en halv time senere også er der ikke mere vand.


  • #14   27. maj 2010 Krikken - Jeg syntes helt seriøst du skal tage til lægen og få en henvisning til en psykiater og så fundet ud af om du har ADD eller noget andet med hukommelsen smiley

    Det er desværre en langvarrig procces, jeg har været igennem det snart et år nu, og håber på jeg snart har et svar på hvad det helt præsist er, og om jeg kan få medicin imod det..

    Hvis det er ADD, kan man nemlig (ligeosm dem med ADHD) få retalin som bl.a. hjælper på hukommelsen (og så kan lægen kigge på foden nu du er der ;))


  • #15   27. maj 2010
    Har overvejet det, men koster den psykriater så penge? For det tror jeg sku ikke vi har penge til.
    Tænker også hvis man kommer ned til lægen og han så bare smiler stort og siger " det kan jeg da ikke hjælpe dig med? "

    For at beskrive det hele har jeg det lidt som Daniel Bedingfield synger i " Sorry :
    I wanna say I'm sorry but I know I'll do it again
    I'll do it again
    I know what I did but I still don't know the reason
    I wanna say I'm sorry but I know I'll do it again

    Han har ADD også..


  • #16   27. maj 2010 Krikken - Nej ikke hvis du får en henvendelse fra lægen smiley Men forvent lang ventetid.. Hvis min familierådgiver ikke havde kontaktet diskrektpsykiatrien (staves?) her i byen og insisteret på jeg kom hurtigere til fordi jeg har et lille barn var jeg slet ikke kommet til endnu, så jo før du får henvisning jo bedre smiley

    Min læge tog det heldigvis ret seriæst, men ellers så insistere på du vil have det undersøgt..

    I mit tilfælde har både min storebror (hel) og min nevø (hans søn) ADHD, og vi mistænker lidt min mor for at have det også (dog er hun fra en genneration hvor det er tabu at have det, så vil ikke undersøges) så der er en god chance for det er det jeg har (bare uden hyperaktiviteten, for sådan noget har jeg bestemt ikke :p)

    Det er nemlig også arveligt, og det er tit det ikke bliver opdaget på piger, da det som regl er dem der får ADD, mens drengene som regl får ADHD og det ses ret tydeligt smiley

    Du kan evt. tage de tests der er på http://www.voksenadd.dk/ (De giver dig selvfølgelig ikke automatisk diagnosen, men du kan jo også tage dem med til lægen og vise ham dem)

    Jeg kom først til en psykolog som lavede forarbejdet, men en psykolog kan og må ikke stille diganossen, det SKAL en pshykiater gøre (foreskellen er at phsykiaterne er læger også ;))

    Både læge, psykolog og pshykiater har tavshedspligt


  • #17   27. maj 2010
    Havde kun 12 krydser. Mange af tingene passer perfekt til - mens en masse af tingene er stik modsat mig.
    Jeg har fx. oceaner af tålmodighed og mit temperament er ikke eksisterende ( dog havde jeg før et eksplosivt et hvilket hang sammen m. en depression og mobning ).
    Ingen i min familie har ADD eller ADHD smiley


  • #18   27. maj 2010 OKay smiley Det kan jo også være du har det i mild grad, eller at det er "noget andet" (Ved mig sagde psykologen det ikke var ADHD (hvilket jeg jo også godt vidste, jeg tror bare ikke hun ved hvad ADD er, hun var ret ny i faget) så nu er de ved at finde ud af hvad de så skal kalde det smiley Jeg er lidt spændt på on psykiateren giver mig ret, han må da have hørt om det før *g*

    Men du kan jo få det undersøgt, og så ved du jo om det er det eller om det er noget andet smiley

    Uanset hvad så burde de kunen finde ud af hvorfor du er glemsom smiley


  • #19   27. maj 2010
    Tænkte på om det kan have noget og gøre med en hjernerystelse? Selvom jeg mindes at have dårlig hukommelse og koncentration før denne også.


  • #20   27. maj 2010 Hmm, ja det kan det vidst godt smiley

  • #21   27. maj 2010
    Mindes at have fået en bette en, ikke noget jeg tog på sygehuset af.


  • #22   27. maj 2010 OKay smiley tja det kan godt være det, men det er jo ikke til at vide smiley

Kommentér på:
Så husk for pokker da, husk!

Annonce