{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Afbetaling, får ikk mine penge. {{forumTopicSubject}}

Hej hej HG. må lige ud med min fustration og evt få gode råd.
Jeg solgte midt i august 2009 en sød 2 års hest på áfbetaling til en pige under 18. Hun fik kontrakten med hjem da hun hentede hesten, da hendes mor jo skulle underskrive da hun ikk var 18.
der er aftalt 1000 kr om måneden i 15 mdr, så hesten var betalt af den 1/12.2010.
1 sep får jeg mine penge uden problemer.
hun skriver så ca midt sep at hun har mistet job og ikk kan betale til oktober. Ganske fair, self må hun vente. Men jeg kan så ikke få fat i hende indtil i starten af dec, hvor jeg finder hendes mors nr på nettet og kontakter hende. Hun er self dybt ked af det og lover at sende kontakten retur. Den fik jeg retur ca midt januar.
Januar, febuar og marts betaler moderen så de 1000 kr om måneden, dog hvor jeg har skulle skrive og presse lidt før jeg fik dem.
jeg har så ikke fået penge for maj måned og ej heller ikke her for juni. (skal lige siges at jeg self har forlangt at få for de to måneder i 2009 hvor hun "glemte" at svare mig sammen med de andre. Fx ville jeg have 3000 til den første maj, og siden jeg ikk fik penge der, vil jeg have 4000 her til den første juni.
Pigen der købte hesten, havde også lånt en nordbakke. Hun vil så sælge hesten hun købte af mig, men bytter den med nordbakken. Nu har hun så solgt nordbakken igen, dog på afbetaling.
Jeg skriver så en sms til moderen at nu er jeg altså træt af at jeg ikke får mine penge, og jeg kontakter min advokat hvis ikke pengene er på min konto indenfor 3 bankdage.
Jeg får så en sms om at det er træls vi skal til at snakke i den tone, og at hun har snakket med sin sagsbehandler om at det er ulovligt at jeg har solgt hest til under 18, så det nok er en god ide at få advokat på. Problemet er jo fra hendes side at hun har skrevet under på kontrakten, dvs en over 18.
Puha jeg er sur, ked af det og så skuffet. Havde sådan håbet at hun var en der kunne finde ud af at betale.
Og noget der så pisser mig af er at se at pigen herinde, ser efter ny hest. igen. Hvis hun har råd til det har hun sku os råd til at betale mig.
Øvøv surt opstød herfra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afbetaling, får ikk mine penge.
  • #1   2. jun 2010 Hvor er det træls at folk ikk overholder det de lover

  • #2   2. jun 2010 forstår godt du er skuffet og træt af det,derfor sælger jeg aldrig noget på afbetaling,folk er bare så uærlige nu om dage

  • #3   2. jun 2010 Ej hvor træls! Det viser bare at man ikke er sikret selvom man har kontrakt på. Håber det løser sig for dig alligevel og du får alle pengene smiley

  • #4   2. jun 2010 Hvad står der i kontrakten?

    Min hest er købt på afbetaling (han er dog betalt nu). Men vi skrev i kontrakten at hvis så fremt jeg ikke betalte, så tilhørte hesten opdrætter og de penge jeg indtil videre havde betalt ville jeg miste.
    Hård aftale, men fair i min mening.


  • #6   2. jun 2010 ØV, hvor er det bare surt at læse om folks gentagne oplevelser med at købere ikke kan finde ud af at betale som aftalt!

    Som du skriver har moren skrevet under på kontrakten, ergo hænger hun sørme på den, selvom det var en hest til datteren. Det svarer jo lidt til at en koutionist på et lån ikke vil betale, når låner ikke er i stand til det. Sådan hænger verden ikke sammen smiley

    Ved du hvor hesten befinder sig nu?
    Hvis du gør ville jeg nok tage ud og hente den. Men det kommer selvfølgelig an på hvad der står i kontrakten vedr. for sen eller udebleven betaling af afdragene.
    Synes absolut IKKE at du skal give dem flere chancer, for alle de problemer der har været indtil nu, skal du ikke regne med at de pludselig begynder at betale de sidste afdrag......desværre :S
    I mine øjne ligner det lidt "out of sight, out of mind), når de har solgt hesten selvom den ikke var betalt ud.


    Synes det er så irriterende at folk ikke kan finde ud af at betale. Når man beslutter sig for at købe en hest på afbetaling, ved man vel at der kan opstå problemer, men så må man sku tænke fremad, eller indse at man er på spanden, og aflevere hesten tilbage!
    Pisse trælst at folk som hende her, skal ødelægge det for os som rent faktisk GODT kan finde ud af at betale vores afdrag....surt surt! smiley

    Håber du finder en løsning på problemet.


  • #7   2. jun 2010 * kautionist

  • #8   2. jun 2010 Hvad står der i kontrakten?

  • #9   2. jun 2010 Ved det var rigtig dumt at sælge på afbetaling. men det var en venindes veninde og jeg er måske lidt dum og naiv og tror på det bedste i folk.
    To sek finder lige kontrakten.


  • #11   2. jun 2010 Øvøv nej jeg har self ikk skrevet at hesten skal tilbage hvis pengene ikk bliver betalt. Men hvis denne kom i retten ville jeg så ikke stå ret stærkt?

  • #12   2. jun 2010 det er self Dreist Advokasters købekontrakt jeg har det i.

  • #13   2. jun 2010 jeg havde nok ik udleveret hesten før kontrakten var underskrevet,og jeg havde modtaget den .. men når det så er sagt,ville jeg alt efter hvad kontrakten siger,,hente hesten hjem

  • #14   2. jun 2010 Syns du sku snakke med en advokat. Man får vist en times gratis hjælp. Den er jo godt brugt hvis man beslutter sig for at gå videre.

  • #15   2. jun 2010 Johnny D:

    Det er nu ikke rigtigt i alle tilfælde. Min hest var dyr. Jeg havde 25.000 kr, han kostede 40.000 kr. Og jeg har ikke misset et eneste afdrag og min hest har altid stået under de bedste betingelser og er passer med smed, dyrlæge og alt.
    Jeg var bare studerende, da jeg købte ham og havde derfor ikke lige 40.000 kr på lommen..
    Jeg kunne sikkert have lånt pengene i banken, men opdrætter var enormt sød og tilbød mig at jeg kunne betale de sidste 15.000 kr over et år uden renter.


  • #16   2. jun 2010 Jeg købte min hest på afbetalning og da jeg ville give de sidste 2500 kr på en gang ja så var der problemer med det, men fik det dog gjort og må sige at sælger og jeg stadigvæk har kontakt med hinaden..

    Det er surt at nogle folk ikke kan betale til tiden, og de på den måde ødelægger det for andre der måske kan betale til tiden.


  • #17   2. jun 2010 vil os lige nævne,at bare fordi man køber på afbetaling,er det ik ensbetydende med at man ik kan betale dyrlæge og smed osv...

    ANNIE: kontakt en advokat og hør dem ad hvordan du står


  • #18   2. jun 2010 puha sikke en træls situation at stå i!!! tænk at folk har samvittighed til at være sådan. jeg er også i den process at afbetale en pony. men jeg insistrede på at den skulle blive hos ejer, imens jeg afbetaler, jeg betaler samtidig for opstaldningen der hvor den står.

    først ville ejer gerne have at jeg hentede ponyen, men vi enige om at ingen af os skulle komme i klemme som du desværre er kommet, hvor pengene udebliver og du ikke har hesten i din varetægt, derfor bliver den stående.

    vi har desuden skrevet kontrakt på at jeg skulle betale halvdelen af det jeg skulle give for hesten på en gang, og der efter afbetale resten med 3000 om måneden, hvis betalingen udebliver eller handlenen skulle blive annuleret beholder ejer de penge som jeg allerede har betalt. når alle pengene er betalt henter jeg ponyen og ikke en dag før.

    men kan godt forstå din dumme situation og synes at det er forfærdeligt at man ikke kan stole på folk nu om dage. heldigvis er ejeren af "min" pony sød og reel, og der har absolut ingen problemer været...


  • #19   2. jun 2010 Ville ha beholdt hesten indtíl at alle pengene var betalt..

  • #20   2. jun 2010 Min kærestes storesøster er advokat og vil køre det for mig gratis.
    det skønt. Jeg ved jeg har dummet mig. Men det er altid nemt at være bagklog.


  • #21   2. jun 2010 Ígen. jeg vil det bedste for folk og ønsker ikke at stille dem i en situration hvor de skal betale 11000 på en gang for det er altså mange penge. Men alligevel. Når de bare røvrender mig gang på gang, bliver jeg bare så sur og skuffet!

  • #22   2. jun 2010 annie : det nytter desværre ik at være godmodig og tænke så meget på andre.. du bliver rent ud sagt røvrendt,for ik alle folk er reale..nogle vil se dig som nemt offer,netop fordi du tænker på andre.. har selv været sådan,og man når ik langt ved at være nemli venlig og godmodig ...

  • #23   2. jun 2010 du har været mere end flink overfor dem indtil nu,så du skal ikke tænke på hvordan de skal skaffe pengene,de har selv valgt at det er blevet sådan,de havde en rigtig god aftale med dig,som de selv har misligeholdt

  • #24   2. jun 2010 min veninde solgte os sin pinto på afbetaling ,og med kontrakt ..de betalte kun ca 8000,- ,og stoppede helt med betalingen.. lidt opkald og sms frem og tilbage,blev de stadig ik enige,og min veninde kørte ind til dem og ville hente hesten.. de stillede sig på bagbenene,og nægtede hende adgang,og hun måtte køre derfra.. hun fandt ud af at de havde undervisning,og den vej på,kom hun ind på grunden,og fremlagde sit krav på restbeløbet,el os tog hun hesten med .. hun fik pengene ,men os kun pga der var undervisning,og det var pinligt...

    hvis du henter hesten,så infomere lige politiet i det område hvor hesten er,ellers bliver du sikkert nægtet adgang ,da det er privat område... el ulovlig indtrængning ..pøj pøj


  • #25   2. jun 2010 Ja jeg er nok for god af mig. Ønsker jo ikke hesten igen, men pengene.
    Puha. og det gør mig bare så gal når jeg kan se hun ser på ny hest. Det er bare ikke fair!


  • #26   2. jun 2010 tænker også sådan lidt.. afbetalning, det virker lidt som om man ikke kan låne pengene i banken.. men hvad ved jeg? ville aldrig sælge min hest, hvis den skulle det, på den måde.


  • #27   2. jun 2010 Annie ja men den fejl gør du ik igen smiley krydser virkelig fingre for at du for dine penge og kan ligge det bag dig .. husk bare at have kopi af alt du sender til dem, og helst anbefalet ..

  • #28   2. jun 2010 Nej man lære jo heldigvis af sine fejl.
    Har selv købt hest på afbetaling, med 5 tusinde 3 gange. Og jeg overholdt bare det hele til punkt og prikke.


  • #29   2. jun 2010 altså - hende der har købt hesten af dig, har hun solgt den igen?

    For lige meget hvad er jeg ret sikker på du bare kan hente den. Det er din indtil den er betalt .. Og eftersom moderen har skrevet under, kan hun ikke bruge den med hun er under 18 .


  • #30   2. jun 2010 Hvor surt, føler med dig... Har desværre også selv prøvet at sælge hest på afbetaling, hvor jeg måtte hente hesten, fordi køber ikke engang havde penge da der skulle betales 1. gang.
    Jeg er selv ved at sælge heste, og håber da ikke at komme i kontakt med hende her smiley
    Det er så trist, at folk ikke overholder deres aftaler smiley


  • #32   2. jun 2010 pyha...orkede ikke lige at læse det hele igennem men hun har i den grad lavet ulovligheder. Som jeg forstår det har hun solgt den hest hun købte på afbetaling af dig. det må man ikke!!!!!!!!!!!! Hesten er ikke retsmæssigt hendes før sidste afdrag er betalt og der foreligger bevis herfor.

  • #33   2. jun 2010 Den kontrak i har lavet, du fik den ikke lavet sådan at hvis hun nu ikke skulle betale dig, så kunne du altid komme ud og hente hesten igen vel? smiley

  • #34   2. jun 2010 Næste gang du laver afbetaling, så lad være med at lade dem hente hesten før du har ALLE pengene

  • #35   2. jun 2010 det er da super træls for dig... håber da helt sikkert det går iorden igen... bare synd hun skal ødelægge det for så mange andre mennesker....

  • #36   2. jun 2010 Jeg har solgt nogle stykker på afbetaling også, men jeg tilføjer også i kontrakten, at hvis afdragene ikke bliver overholdt uden forudgående skriftlig aftale tilhører hest plus penge betalt frem til dato mig. En hård aftale ja, men 100% fair, jeg er jo fleksibel, når jeg lader folk købe på afbetaling, så jeg er nød til at sætte krav, som gør, at hesten bliver betalt.
    Derudover kræver jeg et depositum i en pæn str, og som regel skal hesten blive stående til den er betalt, eller ihvertfald næsten betalt.

    Jeg har haft en, som ikke blev stående, den kom retur efter en måned, da hun endte i en uheldig situation. Så har jeg haft en sendt på prøve, som kom retur, da hun ingen penge havde, der var også aftalt afdrag.
    Men jeg har så solgt tre på afbetaling med de vilkår nævnt længere oppe, hvor alt er gået fint.

    Hvis du ikke har skrevet, den tilhører dig, så vil jeg stadig tro, at retten vil dømme til din fordel, så du skal have hesten retur, og de skal have sagsomkostningerne..


Kommentér på:
Afbetaling, får ikk mine penge.

Annonce