{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

Hunde slikker! {{forumTopicSubject}}

Jep, har to faltcoated retrivere, mor og datter.. Datteren er nu 3 år, og den slikker helt vildt, især når den bliver ophidset/glad og det er ligemeget hvor meget vi siger til hende, så slikker hun! Det er mest gæster det går ud over, ikke os som bor ved den. Det sker kun hvis hun vil have opmærksomhed!
Hun bliver gået med hver dag, går frit udenfor og får foder med meget lidt energi (energiniveauet er stadig højt!).. Hvordan kan man vænne hende af med det? :S Nogen der kender til problemet?

Dette er jo en jagthund, så de har altid meget energi, de to..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde slikker!
  • #2   8. jun 2010 Tja, moren er 7 og gør det også stadig, men ikke nær så meget som den unge :S

• #3   8. jun 2010 man må bare være konsekvent, min hund har også altid gjort det, men fordi min mor har en veninde der ikke kan tåle det, har vi været nødt til at skære igennem og få det stoppet.
    så snart hunden gør det skal man sige nej, hvis ikke den reagerer siger man det en del hårdere til den, hvis stadig ikke den reagerer må man tage fat i hunden og gøre det helt klart for den at det må den ikke!
    - dette er råd igennem min træner, og har hjulpet på min hund.
    det tager selvfølgelig tid, rigtig meget tid, men det er det værd smiley held og lykke

• #4   8. jun 2010 "Jep, har to faltcoated retrivere, mor og datter.. Datteren er nu 3 år, og den slikker helt vildt, især når den bliver ophidset/glad og det er ligemeget hvor meget vi siger til hende, så slikker hun!" lyder helt som os. Vi har samme problem. Vi har en labrador, som fik hvalpe for 3 år siden. Vi beholdte den ene hvalp. Vi flyttede og tog moren med, og min far beholdte hvalpen, som stadig slikker rigtig meget (spcielt når hun bliver glad eller vil snakkes med). Hun er vænnet lidt af med det, men har ikke noget vidundermiddel. Hvis det var min hund, ville jeg måske prøve klikker-træning og bruge ordet "Stop" og klik når hun tager tungen ind + godbid + ros smiley

• #5   8. jun 2010 kan det ikke være fordi de mangler salt? vores hud er jo saltet?
    det er hvertfald derfor min kat gør det, hun har fået noget salt ved dyrlægen (;

• #6   8. jun 2010 Maria: det er i al fald ikke derfor "vores" hun gør det smiley . Hun slikker også bare ud i luften og på tøjet, når hun bliver overstadig og glad smiley
    Men det kan sikkeret være rigtig i nogle tilfælde - sådan er det da med heste (og du skriver om din kat), så hvorfor ikke også med hunde.

• #7   8. jun 2010 Det var nemlig det jeg tænkte smiley
    Men så kan jeg desværre ikke hjælpe smiley

• #8   8. jun 2010 De mangler ikke salt, den gør det jo ikke altid..
    Jeg har skam også været konsekvent, men det er jo stort set også kun gæsterne det går ud over! Når hun bliver ophidset, er det som om at hjernen bliver "koblet fra" så hun slikker også os, som hun ved at hun ikke må :S
    Som Heidi B. siger, det går også ud over tøjet smiley

Min frieserplag slikker også, og hun har altså en himalaya-saltsten smiley

• #9   8. jun 2010 har du prøvet med en forstøver flaske med vand? (:
    altså når den begynder på slikkeriet, sprøjter man lige en gang med forstøver flasken over snuden på den.. eller indtil den stopper, der roser man og evt giver godbid.

• #10   8. jun 2010 Joan og Mathilde: Hjælper det på nogle ekstreme vandhunde?? smiley

• #11   8. jun 2010 Det er forskelligt, det hjalp på min træners hund som også elsker vand (:
    det er nemlig ikke særlig behageligt at få koldt vand over snuden, slet ikke hvis det er meget pludseligt smiley

• #12   8. jun 2010 Haha, ok smiley Så man skal prøve at have sådan én i "bæltet"? smiley

• #13   8. jun 2010 Det er et forsøg værd vil jeg mene smiley

• #14   8. jun 2010 Joan: jeg ville ikke bruge den metode på min fars hund, da hun er meget følsom, og derfor tror jeg, hun har mere behov for den positive træning end "skræmme-træningen" med vandet smiley
    Hundene viser hengivenhed og overgivelse med slikkerriet, men det er en hvalpeadfærd, som burde og ved langt de fleste hunde "går over" med alderen. Kan det have noget at gøre med at datteren er vokset op sammen med moren (det har både Carinas og min fars)?
    Hvis vi skælder min fars hund ud, når hun gør det, bliver hun endnu mere underdani og bliver ked af det.
    Nu ved jeg ikke, hvordan Carinas hund er, så måske det ville hjælpe på hendes hund smiley

• #15   8. jun 2010 Tja.. Når hun bliver skældt ud, begynder hun også at slikke endnu mere smiley
    Men moren har også slikket, selvom den var alene.. :S det hjalp først da den fik hvalpe! Men da var den også 3-4 år..

• #16   8. jun 2010 min hund er også meget underdanig, og bliver både fornærmet og ked af det, når vi skælder hende ud, men det kan bare ikke nytte så meget mere. vi har prøvet en del førhen og intet hjalp, den med vandet er brugt en del gange - dog pga noget andet - og har hjulpet. det eneste man skal huske er selvfølgelig at rose når den gør som den skal smiley

• #17   8. jun 2010 Joan: Problemet er, at hvis man roser, bliver hun ophidset og så slikker hun igen smiley Lige meget hvor meget man ellers lige har skældt ud, så bliver den hjerne altså koblet fra når hun får ros smiley

• #18   8. jun 2010 Ja okay, kan se det må være et problem (:
    hvad gør hun hvis hun bare får en godbid?

• #20   8. jun 2010 Deschain *DHT Soldier* .
    sådan er det i hvert fald ikke ved min, hun har tidligere været konkurrence hund og der var det på det højeste, det er så blevet trænet væk, men nu her mens hun har hvalpe er det begyndt lidt igen (: så det er meget forskelligt .

• #21   8. jun 2010 Deschain: Ja, det er ikke kun gåture, vi får gæster stort set hver dag, som kaster pinde med dem, jeg gør det også selv, men det kan gøres i flere timer jo smiley
    Det er JAGThunde.. Når de har været på jagt i 6-8 timer, skal de bare sove en halv time, og så er de som om de aldrig har været på jagt :S
    Desuden går de jo FRIT omkring og leder tit efter mus, og leger også med hinanden.. Jeg VED at de ikke er understimulerede! smiley

Kommentér på:
Hunde slikker!

Annonce