{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Lopper hos hund {{forumTopicSubject}}

Å nej å nej, er lige ved at tude over det. Har lige opdaget at min hund har lopper. Han har intet pels under maven. Jeg har aldrig haft lopper før, så det er helt nyt.

Havde godt set han havde kløet sig, men synes ikke der var nogfet at se ( han er langhåret ) og jeg havde lagt mærke til at jeg var begyndt at klø, faktisk så slemt at jeg ikke kunne sove og måtte op i nat og tage koldt bad. Så i dag, ville jeg lige børste ham og opdager til min skræk at han har kløet pelsen af et stykke under maven, samt er fyldt med lopper.

Har læst at behandlingen er svær og at man nærmest skal afspritte hele huset og vaske ALT tøj og sengetøj. Forud at han selvfølgeilg skal behandles. Jeg kan næsten ikke over skue det.

Hvad gør man sådan en fredag aften ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lopper hos hund
  • #1   18. jun 2010 Sprit duer ikke.
    I morgen går du i Matas og køber loppeshampoo.
    Derefter noget advantage pour on eller lgn.

• #2   18. jun 2010 Da vi havde hund, blev de vasket i en blanding med loppepulver, og dryssede også noglet af pulveret i hunde kurven, gulvtæpper, sofa/stole, osv. Men man kan vidst ikke få sådan noget loppe pulver mere.
    Efter vi ikke havde hund mere, fik vi kat, og de har altid fået det der ProVet, og der behøver du ikke gøre alt muligt, da lopperne ikke kan lide det, så de forsvinder helt automatisk.
    Men når du skriver han har krasset alt håret ved under maven, synes jeg det kunne lyde lidt som loppe eksem, hvordan men gør noget mod det, ved jeg ikke, da vi aldrig har haft dyr med loppe eksem. Men jeg synes du skulle prøve at ringe til dyrlægen, og forklare hvordan det ser ud osv, og så kan de jo bedømme om du skal komme ind med ham, og få ham undersøgt for loppe eksem, da det hurtigt kan gå hen og blive noget nasty noget.

• #3   18. jun 2010 Køb advatage eller anden loppekur..

Du må ikke bruge både loppeshampoo og loppekur

• #4   18. jun 2010 Hvis du bare køber en loppekur ved dyrlægen/dyrebutik lign, skal de nok allesammen dø (jeg har arbejdet i dyrebutik) smiley

• #5   19. jun 2010 ja, men det bør være et pour-on produkt.

• #6   19. jun 2010 Vi bruger frontline til vores. Men det er efterhånden lang tid siden, at de har fået det. Vi forebygger ved, at give dem hvidløgstabeletter i foderet....det afskrækker også tægerne.

Kommentér på:
Lopper hos hund

Annonce