Lopper hos hund {{forumTopicSubject}}
Å nej å nej, er lige ved at tude over det. Har lige opdaget at min hund har lopper. Han har intet pels under maven. Jeg har aldrig haft lopper før, så det er helt nyt.
Havde godt set han havde kløet sig, men synes ikke der var nogfet at se ( han er langhåret ) og jeg havde lagt mærke til at jeg var begyndt at klø, faktisk så slemt at jeg ikke kunne sove og måtte op i nat og tage koldt bad. Så i dag, ville jeg lige børste ham og opdager til min skræk at han har kløet pelsen af et stykke under maven, samt er fyldt med lopper.
Har læst at behandlingen er svær og at man nærmest skal afspritte hele huset og vaske ALT tøj og sengetøj. Forud at han selvfølgeilg skal behandles. Jeg kan næsten ikke over skue det.
Hvad gør man sådan en fredag aften ??
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.548
I morgen går du i Matas og køber loppeshampoo.
Derefter noget advantage pour on eller lgn.
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.788
Efter vi ikke havde hund mere, fik vi kat, og de har altid fået det der ProVet, og der behøver du ikke gøre alt muligt, da lopperne ikke kan lide det, så de forsvinder helt automatisk.
Men når du skriver han har krasset alt håret ved under maven, synes jeg det kunne lyde lidt som loppe eksem, hvordan men gør noget mod det, ved jeg ikke, da vi aldrig har haft dyr med loppe eksem. Men jeg synes du skulle prøve at ringe til dyrlægen, og forklare hvordan det ser ud osv, og så kan de jo bedømme om du skal komme ind med ham, og få ham undersøgt for loppe eksem, da det hurtigt kan gå hen og blive noget nasty noget.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Du må ikke bruge både loppeshampoo og loppekur
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.368
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.548
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 389
Lopper hos hund