11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Marsvin og deres dumhed. {{forumTopicSubject}}
Gud hvor er de egentligt dumme... De er super søde ja, men super dumme...
Havde sat de to klumper op på et bord for at gøre deres bur rent, går ud for at hælde indholdet af burene ud, da jeg kommer tilbage sidder Cirkeline nede på gulvet...
Flot klump, kigger om der er sket noget nix - det blødte bare lidt ved tænderne.
Så vender jeg mig om og forsætter rengøringen, 5 sek senere vender jeg mig om til klumperne fordi jeg kan høre et "klask" ikke som når man klapper i hænderne, men et blødt et. Så ligger Chip på gulvet, tjekker hans tænder, intet er sket.
Men hvor er de dumme, de kan åbenbart ikke fornemme nogen kant... Det lyder måske for nogle lidt brutalt og evt. uansvarligt men kan fortælle at dyrene sagtens kan æde.
De er blevet tabt før da min søster fx. var mindre og ikke havde styr på de, så slår de en tand ud som vokser ud igen ellers så bløder de bare. Spise kan de sagtens.
Nixen, intelligente er de ikke! Andre med ikke for kloge dyr?
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.191
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
De skulle ikke rende rundt på gulvet i garagen og løbe væk og ind under diverse ting hvor jeg ikke har en chance for at få dem ud
Så nej, det er heller ikke logisk - der var rigeligt plads på bordet.
sep 2007
Camilla Stormont *DHT Soldier* ! - Tag det ikke så bogstavligt og alvorligt...
sep 2008
dec 2005
Følger: 76 Følgere: 199 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 1.523
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 805
Ja, Kenzo er faktisk ikke særlig klog! Når vi skal på tur og rider væk fra stalden, skal vi forbi en hel række nyligt fældede træer. Kun træstammerne er tilbage. På en af træstammerne er 2 grene skrået af, så det ligner 2 øjne.
Og Kenzo nægter bare at gå forbi der, fordi han mener, at den stirrer på ham, haha. XD
sep 2007
A & A . - Bare fordi en falder ned, betyder det ikke den anden gør :o).
De lider heller ingen stor skade af dette, det er sket før eller de er blevet tabt og de er der intet sket ved.
RikkeBeck - Det kan mine så ikke, sjovt
SOK - Haha, kender godt det med dyr bliver bange for de mest latterlige ting.. Vores ene kat er rædselsslagen for sort tøj=
sep 2008
mar 2009
mar 2009
Nu får vi jo intet at vide om højden på bordet..
sep 2007
Beklager at jeg havde regnet med at de vidste hvor kanten på bordet var - de er nu ikke faldet ned før :).
Og nej, de kommer ikke til skade af at falde ned, de er blevet tabt før ved uheld, de er der ikke sket noget ved.
Rolig nu, jeg tror alle ind imellem oplever noget lign. Kan ikke forstå hvorfor man bliver udråbt til dyremishandler pga. ingenting - så tror jeg sku jeg er dyremishandler pga. mange ting, som folk måske ikke finder for kloge, men dyrene ser nu ud til at trives alligevel.
apr 2006
Følger: 73 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 121 Svar: 558
alle kan falde ned fra noget og få en hudafskrabining, sådan er det bare !
sep 2007
Præcis, virkelig hysteriske man kan være om at udråbe folk til dyremishandler
Vores hund, der dog nu er død har sku været udsat for ting jeg ikke tør nævne her, da folk så bare vil antage min far som værende direkte ond imod hunden. Men de ting han har gjort fordi hunden gjorde noget den bare ikke måtte.
Samme med kattene. Vi bor iøvrigt lige udtil en landevej, så ja, nogle katte er blevet kørt ned - men spærres inde skal de ikke. Har man først set katte lege ude i marken og ligge i solen og hygge sig, så har man ikke nogensinde lyst til at spære dem inde med den glæde og energi de viser :)!
Kaniner har fået lov til at løbe frit, de løb ingen steder - sket 1 eller 2 gange hvor vi ikke har kunne fange eller finde dem om aftenen også har de gået ude en nat, men ingen skade er sket...
Vi har haft kaniner og marsvin sammen, der skete ikke noget selvom jeg godt ved de ikke burde gå sammen..
Marsvinene står iøvrigt også ude i garagen hele året men de får derfor vinterpels og om vinteren ligger der nogle tæpper ved buret og tager trækket, da vi havde kaniner gik de også ude...
Der er sikkert mange flere ting som folk mener ikke er iorden, men syntes til tider det med at være hysterisk kan blive for meget. Ja, dyrene skal behandles ordentligt, men rolig nu.
mar 2009
Jeg mener ikke, at du kan sammenligne et marsvin med et spædbarn.
apr 2006
Altså, de jo født til at gå ude.
Er rigtig ening med dig, også ang. det med kattene, de elsker at være ude.
Dyr skal have lov til at leve som de kan, få de skrammer de nu får, også skal de lytte (:
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 19 Heste: 6 Emner: 133 Svar: 490
når jeg skifter ham sætter jeg overdelen af buret ned over ham så kan han ikke smutte væk.
sep 2008
sep 2007
Nej, men man er hurtigt til at råbe vagt i gevær og pege fingre
dec 2006
Følger: 22 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.501
En af vores killinger ude i stalden hyggede sig oppe på en af vores reoler med at forsøge at angribe nogle af grimerne, der hang nogle centimeter ovenfor. Den får så et slags flip, giver sig til at fise frem og tilbage på den der reol og stopper så pludseligt op. Lige så roligt vasker den sig, rejser sig og gå hen imod et bord, der står ca. en halv meter længere væk. Om katten ikke opfattede at reolen ligesom stoppede, det ved jeg ikke, men den fortsatte sin gang og mødte selvfølgelig den farlig, dybe kløft.
Det så fantastisk morsomt ud, specielt da den rejste sig (uden at have slået sig), og stirrede op på reolen som om det var dens skyld at det måtte tage faldet, der heldigvis var lige ned i noget halm.
sep 2008
Overraskede over det
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.548
apr 2006
Hun havde dem jo under opsyn, hun vendte sig om et øjeblik ikk
Marsvin og deres dumhed.