Fobier ..? {{forumTopicSubject}}
Jeg lider lidt under det der på fag sprog hedder ranidafobi - Angst for frøer. Jeg er simpelthen skrækslagen overfor de slimede små bæster. og kan gå helt i panik hvis jeg møder en på vejen. Og selvfølgelig er det lige sæson for dem nu !
Mødte en da jeg skulle ud og gå med hunden. Den havde af en eller anden grund valgt at sætte sig midt på fortovet, og gloede virkelig ondt på mig. I det jeg er ved at tage mod til st skulle gå uden om den, vælger den at springe frem imod mig... tror i lige jeg var ved at skide en snemand?? Jeg hoppede nok 1½ meter op i luften af skræk. Tror nok lige vi går en anden vej i morgen ;P
Er der andre derude der som mig lider af en eller anden fobi ?
PS. som om min ranidafobi ikke var nok så har jeg også altofobi - Højdeskræk
// Team Ellemose
maj 2007
Følger: 47 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 252 Svar: 1.634
Hvis jeg ved der er en i det værelse jeg skal sove, så kan jeg ikk sove, så skal den enten væk, ellers sover jeg i et andet rum.
Jeg kan stå og hyle over dem, og skrige/vine hvis jeg ser en og den gør mig forskrækket.
jul 2006
Følger: 672 Følgere: 1049 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.930
og så er jeg bange for edderkopper, men det er ikke en fobi, jeg kan bare ikke li dem
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 104 Svar: 909
Går i chok (ligemeget størrelsen).. Står helt stille og panikker indeni, kan sommetider skrige helt vildt.
Ingen - absolut ingen - må røre mig eller noget, så tuder jeg og slår ud til alle sider.. Når den endelig er væk og jeg begynder at komme til mig selv ryster jeg helt vildt og mit hjerte hamre..
Og det er bestemt ikke sjovt!
dec 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 2 Svar: 201
apr 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 219 Svar: 839
aug 2008
Følger: 45 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 11 Svar: 148
I Andre... kan virkelig godt forstå jer ! hvis i vil finde ud af hvad jeres fobi hedder, så kán i prøve den her hjemmeside
http://www.hypnose-hypnosis.dk/fobi-fobier-eller-angst-som-starter-med-a.htm
aug 2008
aug 2008
dec 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 2 Svar: 201
aug 2007
Følger: 17 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 397
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 185 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.084
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 57 Heste: 12 Emner: 60 Svar: 565
Så ekstremt, at jeg besvimer. Har flere gange løbet med min far efter mig, gennem hele gågaden, fordi jeg NÆGTEDE at få taget en blodprøve.
Åhhh. Bare tanken
jan 2008
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 2.272
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 175 Svar: 1.445
og Virginitifobi.. xD
- men mest af alt, har jeg svær/alvorlig araknofobi..
Det belaster min hverdag meget, men jeg kan bare ikke.. bare tanken om dem nu her, giver mig lyst til at ligge mig ned og tude... Jeg går fuldstændig i koma, jeg sidder bare, nærmest i fosterstilling, vipper frem og tilbage mens jeg bare tuder.. og sådan kan jeg bare sidde i en time, og INGEN skal røre mig..
Hvis en edderkop forskrækker mig, kan jeg springe fuldstændigt op, hoppe op på alt der er, bord, stol, hylde, tørretumble, alting.. jeg skal bare ikke stå på samme gulv, og så er det at jeg fryser, og tudbrøler helt lydløst fordi jeg ikke tør skrige, mens jeg bare holder øje med den.. og jeg skider på alt andet, hvis den kravler og jeg ikke kan hoppe noget sted hen, maser jeg mig bare igennem mennesker og alt andet lort og bare møver emd albuer og hvis nogen holder mig tilbage.. så får de nok et blåt mærke.. jeg skal bare væk..
Fobier ..?