{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.648 visninger | Oprettet:

Fobier {{forumTopicSubject}}

Som en opfølgelse på et indlæg fra tidligere i dag hvor en pige fortalte hun var panisk angst for edderkopper... lider i under nogle fobier?

- min fobi hedder apotemnofobi .. angst for mennesker som mangler lemmer.. det er helt utrolig hvor bange jeg bliver .. mærkeligt, folk kan jo ikke gøre for det ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fobier
  • Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 443
    #1   21. mar 2012 Jeg er mega bange for tudser - mødte lige en på min løbetur og præsterede nærmest at tage livet af det lille kræ - så højt skreg jeg!

Jeg ved ikke hvorfor jeg har det sådan, men jeg kan bare slet ikke udstå dem - ad, bad, had!!!! En god tudse er en død tudse, hvis du spørger mig... smiley

• #2   21. mar 2012 jeg begynder at tude højt hvis jeg føler mig indelukket, altså claustroforbi uha pyyh, begynder at svede og ryste og skrige smiley

• #3   21. mar 2012 kan man ha en fobi imod sovende mennesker?
    Det lyder underligt... men tror jeg har det... ved ikk hvorfor...

• #4   21. mar 2012 altså jeg har også en for edderkopper,men den er ikk så slem. skriger ikk eller noget, men hvis den er meget stor, får jeg andre til at fjerne den, og hvis den er så stor så jeg kan høre den komme ned over væggen(har jeg prøvet), så jeg bliver overrasket skriger jeg da, og så går der en måned før jeg sovet med lyset slukket igen

• #5   21. mar 2012 Det er virkelig mærkeligt hvor ude af kontrol det er.. de fleste siger til mig at jeg bare skal tage mig sammen, men det kan man jo ikke bare..

• #6   21. mar 2012 Edderkopper er bare de værste!!! Får virkelig marridt hvis jeg har været i nærkontakt med en. De er bare så vamle og ulækre. Føj for satan da!

• #7   21. mar 2012 Hvis højdeskræk kan kaldes for en fobi, må jeg klart siges at have en fobi for højder!
    Jeg kan på ingen måde kigge ned uden at gå helt i baglås, hvis jeg står højt oppe.. Jeg kan endda have svært ved at stå på enkelte rulletrapper i storcentre, fordi jeg simpelthen er bange for at falde udover.. Kører jeg eksempelvis over storbæltbroen bliver jeg også nødt til at koncentrere mig dybt om kun at fokusere på vejen. Hvis jeg kigger "ned", går jeg igen helt i baglås..

• #8   21. mar 2012 Jeg er virkelig, virkelig bange for at flyve og at snakke i telefon. Især den sidste synes folk er virkelig mærkelig og latterligt, men jeg kan præstere at blive så angst at jeg ryster, hyperventilerer og tuder.. Meget træls.

• #9   21. mar 2012 Ja altså, jeg ved ikke om det er en fobi, men jeg er angst overfor albuer. Jeg kan ikke klare det, hvis en albue er for tæt på mig. Sært, men det kan jeg ikke lide.
    Derudover har jeg klaustrofobi og er højdeskræk smiley

• #10   21. mar 2012 Jeg er vildt bange for dværge og for mørke mænd - det er åndssvagt, men det er jeg. Det er åndssvagt for de er mennesker som os andre - men jeg hyperventilerer, begynder og svede som en sindssyg og det er så slemt at jeg helt sikkert kommer til og drømme mareridt om det når jeg skal sove.

• #11   21. mar 2012 Har fobi for hvepse! Der går jeg vikelig i baglås!

• #14   21. mar 2012 Jeg har en frygtelig fobi for hajer! Og det er alle hajer. Selv når jeg skal se Find Nemo, er jeg dødsens angst. Er sikker på at det har noget at gøre med et barndoms traume, hvor jeg fik et kæmpe chok. Har ikke været mere end 4 eller 5 år men kan huske det meget tydeligt, hvor jeg var i en forlystelses park og der på en båd tur kom en haj op i hovedet på mig. Selvfølgelig en fake en, men stadig. Kan ikke huske noget om hajer før den oplevelse, men siden har jeg været panisk. Og det er lige fra film, billeder eller andet der kan indeholde noget om dem. Jeg tør ikke bade ved stranden og der skal også rigtig meget overtalelse til før jeg hopper i en svømmehal. Min reaktion er at skrige, svedeture, hjertebanken og ren panik. Alle der kender mig, ved at det ikke engang er noget man joker med, for så sætter jeg mig til at tude. Har det virkelig frygteligt med denne fobi, og det er blevet værre med årene smiley

• #15   21. mar 2012 Aphenphosmfobi - angst for at blive rørt ved. Det gør nu hverdagen en del besværlig.
    Og så har jeg også socialfobi.

Det var så mig..

• #16   21. mar 2012 Jeg har tidligere lidt af koumpounophobia, altså fobi for knapper på tøj. Jeg har dog overvundet angsten, men ubehaget og de svedige håndflader er der stadig smiley

• #17   21. mar 2012 Jeg har også araknofobi så det siger spar to! smiley Det er mega træls! Når det er sæson for korsedderkopper går jeg stort set ikke uden for en dør fordi de bare er OVERALT! smiley Hvis man tænker rationelt over det er det jo helt latterligt. De kan jo ikke gøre mig noget. Men det der klassificerer en fobi er vel at man ikke kan tænke på den rationelt. hmm..
    Scenen i ringenes herre med den store klamme edderkop.. Den havde jeg mareridt om i 4 nætter haha.. smiley

• #18   21. mar 2012 Jeg tror ikke ligefrem det er en fobi, men jeg kan slet ikke lide at være et sted med mange mennesker, som jeg ikke kender. Især hvis det er nogen jeg skal hilse på.. smiley

• #19   21. mar 2012 Jeg er dødsens angst for hajer ! :b

Ved heller ikke om det er en fobi, men ejjj, jeg kan skrige og løbe tudende ud fra rummet hvis jeg ser et foto af en haj - de er bare frygtelige

• #20   21. mar 2012 Og også de der lugte fisk, med psyko lange og spidse tænder, der lever på bunden af havet -- grrrr mine hår rejser sig ved tanken

• #21   21. mar 2012 Upp :b

*lygte fisk

• #22   21. mar 2012 Jeg har en fobi for edderkopper, jeg plejede at ryste og tude helt vildt, det er blevet en del bedre.. Og så har jeg en fobi for at tage en bus alene første gang, når jeg har prøvet det en gang med en jeg er tryg ved kan jeg nogenlunde godt selv, og så er jeg meget bange for at ringe til folk jeg ikke er trygge ved :-))..

• #23   21. mar 2012 Melisa M: Egentlig rart at vide at man ikke er alene om den fobi.

• #24   21. mar 2012 * Joseph * *R.I.P Molle, Jarl & Phantom:'(*

ditto : )
    og folk der prøver at forklare at man ikke kan blive spist af et "foto", eller at der ikke findes hajer i pools.. tssch bullshit

• #25   21. mar 2012 Jeg har en del - selvfølgelig ikke på de ekstreme niveauer, men jeg er voldsomt bange for en hele del ting...
    1) Jeg er mørkeræd, så meget at hvis jeg fx skal på toilettet eller ud at have noget at drikke om natten skal jeg have tændt alt lys på vej der hvor jeg skal hen, samt jeg skal være ude af rummet før jeg kan slukke lyset igen.
    2) Jeg er bange for edderkopper og diverse andet kryb.
    3) Jeg får klaustrofobi af små rum og tanken om at skulle sidde fast i fx et rør og ikke kunne komme ud, (Her den anden dag så jeg en serie på disney channel hvor to mennesker sad fast i et rør, jeg kunne slet ikke holde ud bare tanken om hvis det skete for mig..)
    4) Jeg har ekstrem angst for nåle - begynder folk at snakke om blodprøver bliver jeg nødt til at bøje mine arme fordi jeg fornemmer nåle skal til at stikke mig (Og blev totalt angst og begyndte at tude da min mor snakkede om jeg skulle have livmoderhalskræft vaccine)
    5) Jeg er bange for lyn og torden (astrafobi, har jeg lige fundet ud af smiley - Hvilket hænger godt sammen med en oplevelse jeg har fået fortalt fra da jeg var få år gammel som har hængt ved lige siden selvom jeg ikke selv kan huske det.

• #26   21. mar 2012 Og så er jeg altid 100% sikker på at når jeg er alene hjemme så kommer der indbrud eller pludselig står der en udenfor døren eller vinduerne og kigger ind (Som mange mareridt da jeg var lille også handlede om)

• #27   21. mar 2012 Jeg får også klaustrofobi hvis jeg skal hive en trøje over hovedet, og den sider fast om mit hoved - lyder lidt sjovt, men det føles som om jeg ikke kan få luft smiley

• #29   21. mar 2012 Hmm ja jeg har da vel egentligt også en del forskællige sære former for angst :S

1) Lokuforbi - angsten for fugle, kunne simpelthen bare ikke have dem engang har dog arbejdet meget med det i form af pykolog fordi jeg var så bange at jeg havde marreridt og til tider ikke turde være ude :S men det er heldigvis næsten helt ovre nu (:

2) jeg er skrækslagende for tandlæger, så hvis endelig jeg får taget mig sammen til at komme af sted så er det med min. 4 mennesker til at bakke mig op, lattergas i en halv time inden jeg tør åbne munden og hos en hypnotisør (har nok noget at gøre med at jeg er blevet fejl operet 2 gange i munden hvilket gav mig ca ½ år hvor jeg ikke kunne tykke så det var supper osv der kom ned)

3) Mus og rotter - puha det er næsten endu værer end tandlægen har oplevet at have besvimet over det osv. virkelig væmmelige dyr

4) klasutoforbi - i en grad så jeg hyperventilere så meget at eg besvimer hvis det bliver for meget for mig:S

TILGÆNGÆLD er jeg ikke bange for noget andet (tror jeg da ikke) har været i et land med krig, elsker at flyve, har sprunget i faldskærm osv.

(:

• #31   21. mar 2012 je kan stort set skrive alle former for angst på mit visit kort.. dog ikke social angst
    panik angst, gennerel angst, blodangst, hypokondri osv osv.

jeg har tidligere lidt af en hel del enklet fobier, men de er stort set overvundet alle sammen.

jeg vil så sige der er stadig stor forskel på at ha en fobi og så "bare" at være bange for noget.

hvis ikke man bliver decideret fysisk dårlig og får alle mulige katastrofe tanker, har man ikke en fobi!!!

jeg er bange for ederkopper, mørke, højder osv
    men har fobi for gæs

• #32   21. mar 2012 Jeg er et virkelig slemt forbi for de der edderkopper SOM HAR VINGER!!!!! Kan ikke være i et rum, idet hele taget hus fordi jeg er så bange for dem og deres lange ulækre ben!!!:( og engang begyndte jeg og græde(?xD) fordi devar i alle rummene så jeg ikke kunne få lov til at sove!xD

• #33   21. mar 2012 Ved ikke om det er et forbi men jeg er også bange for vores pizza and fordi han engang har haft flirtet med en pige da hun vil søge job..hun løb tudene hjem. Og siden har jeg ikke kunne ringe og vil ikke ha han kommer med den hvis jeg er alene hjemme og jeg vil ikke gå alene op og hente min pizza(pizzabaren ligger nok 50meter fra os:) men det vel ikke et forbi?;)

• #34   21. mar 2012 Hov har også forbi for edderkopper

• #35   21. mar 2012 Jeg lider af 2 ting..
    Agorafobi, som er en fobi for åbne pladser/områder.. Jeg går fuldstændigt i panik hvis jeg er alene på en åben plads.. Kan fx. ikke gå alene over en fodboldbane uden jeg begynder at tude, blive svimmel og få små 'anfald' af kramper smiley Det er ret mærkeligt..

Coulrofobi (Er det ikke det det hedder?) som er en wierd fobi for klovne smiley Jeg kan virkelig ikke forklare hvordan jeg får det hvis jeg ser en klovn, eller et billede af en klovn.. Jeg føler bare jeg skal dø - kort sagt smiley Det kan ikke forklares anderledes..

Derudover er jeg meget skræk for havet.. Nok ikke helt en fobi, men tæt på.. Eller, faktisk ikke havet, men strande, og at bade på strande (Eller i havet). Jeg kan slet ikke tage det, føler at hajer sniger sig ind på mig bagfra, og kæmpe krabber kravler op fra sandet smiley Puha ej.. Det er bare ikke mig smiley Kan dog godt sejle osv..

• #37   22. mar 2012 Har også en del, desværre ..
    Gider ikke til at skrive alle de fine ord smiley
    Fobi for hvepse/bier - har det meget svært om sommeren, så slemt er det. Går simpelthen i panik hvis de kommer i nærheden af mig, det er værst med hvepsene.

Fobi for højder. Jae så enkelt er det :).

Fobi for dukker især mannequin dukker som står i tøjbutikker, vil heller lade være med at gå ind i en butik end gå forbi sådan en skabning, hvis de står lige i døråbningen.

Mørkerad af H til, som også kan ledes hen til min Fobi for spøgelser eller andet overnaturligt (nok mærkeligt for dem som slet ikke tror på sådan noget) men det er den værste af dem, er virkelig panisk angst for at se eller opleve noget som bare ikke kan forklares på nogle anden måde. Så hver aften skal lyset tændes gennem hele lejligheden , hvis jeg skal ind i et andet rum. Og skal falde i søvn med bare lidt lys tændt.

Fobi for nåle ... Og smerte .

Og så Fobien eller angst for døden .. Tjae smiley

• #38   22. mar 2012 egentligt sjovt at tænke på alle de underlige ting folk går og lider af
    ved godt at man ikke selv kan gøre for det men det er da sjovt at tænke på at folk kan gå og være bange for hinanden uden nogensinde at have gjordt hinandne noget
    og det sammen med dem der er bange for et bestemt type dyr

Kommentér på:
Fobier

Annonce