8. jun 2008 Følger: 80 Følgere: 79 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.335
Hjææææælp kyssesyge! s; {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen..
Nu har jeg været syg i ca. 1½-2 uger, hvor jeg har gået med træthed, hovedepine, ømhed i musklerne, og hvor mine øjne hang s; Og her de sidste 4-5 dage, med smerter i hals og svælg, hævede mandler og hvide pletter på mandlerne og alle symptomerne på kyssesyge s;
Idag d. 6/9-10 (min fødselsdag - juhu, hvis jeg ikke var syg! s;) har jeg været ved lægen, som sagde at hvis det ikke gik væk inden ugen var omme, skulle jeg komme ned til hende og få taget en blodprøve, så jeg kan få testet om jeg rent faktisk har kyssesyge (hvilket jeg self. ikke håber, men ikke tror at jeg kan kommee udenom) jeg har læst rigtig meget om det på nettet, hvor der står at man er syg i ca. 2-4 uger (i enkelte tilfælde længere tid) og et enkelt sted står der 1-3 uger, og det er ALLE SAMMEN læger der har skrevet det. Der står også på alle siderne, at man ikke må dyrke hård fysisk sport, såsom Kampsport (hård fysisk sport, med berøringer) ol. i den første månede efter man er blevet rask.
Men ville gerne lige hører jeres viden om kyssesyge, gerne jer som har haft det, så i ved lidt om det, for vil gerne vide om det her rent faktisk er tilfældet, eller om det i de fleste tilfælde varer omkring de der 4-6 måneder, som flere siger s; Og jeg kan ikke vente til på mandag, hvor jeg først kan snakke med min læge
Håber at der er nogle der vil hjælpe mig, da jeg selv synes at jeg står i lort til knæene
På forhånd, tusinde tak for hjælpen!
KH. Trine Andersen
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
Det er godt nok 4-5 år siden, men nej, hvor jeg havde det dårligt.
Jeg måtte ikke ride i 4 måneder bagefter, da min lever, var meget forstørret. Jeg spiste ikke fast føde i 2 uger.
Bagefter fik jeg børnesår og alt muligt andet, da mit immunforsvar var så svækket, at jeg fik alt hvad der lige var i nærheden af sygdomme.
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.237
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 79 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.335
Og det med levern og milten, har jeg forstået det korekt: hvis ens milt eller lever, hæver op, bliver sportstiden rykket længere ud i fremtiden?
Jeg har det også helt vildt dårligt! Men kan du huske hvor længe dit varede?
Det er jeg ked af at hører
jun 2008
Men har lige et spørgsmål, hvis jeg nu fik at vide at jeg havde det nu, så ville der gå 3 mdr. før jeg måtte drikke alkohol og have samleje, efter din læge?
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.237
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 681
dine symptomer lyder rigtig meget som kyssesyge.
Havde det selv for et lille halvt års tid siden.
Der gik vidst en måned fra det begyndte til at jeg så småt kom i gang igen.
Dog gik der lidt tid fra jeg kom i gang til det ligsom blev normalt igen.
Så efter ca 2 måneder mærkede jeg faktisk ikke noget til det.
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
jun 2008
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.046
Man må ikke dyrke sport i perioden og heller ikke nogle måneder efter. Man må heller ikke indtage alkohol 6 mdr. efter.
Det er noget træls skidt at få s:
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 878
Jeg måtte ikke ride, cykle eller gå for langt, da det kunne overanstrenge min milt. Jeg fik taget utallige blodprøver, og får det stadig engang imellem, da jeg havde en ret voldsom omgang kyssesyge. Jeg måtte desuden heller ikke drikke nogen form for alkohol i 3 måneder efter jeg blev rask -altså 6 måneder i alt.
maj 2005
Følger: 334 Følgere: 589 Heste: 24 Emner: 116 Svar: 1.614
Hjææææælp kyssesyge! s;