{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Hjææææælp kyssesyge! s; {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

Nu har jeg været syg i ca. 1½-2 uger, hvor jeg har gået med træthed, hovedepine, ømhed i musklerne, og hvor mine øjne hang s; Og her de sidste 4-5 dage, med smerter i hals og svælg, hævede mandler og hvide pletter på mandlerne og alle symptomerne på kyssesyge s;

Idag d. 6/9-10 (min fødselsdag - juhu, hvis jeg ikke var syg! s;) har jeg været ved lægen, som sagde at hvis det ikke gik væk inden ugen var omme, skulle jeg komme ned til hende og få taget en blodprøve, så jeg kan få testet om jeg rent faktisk har kyssesyge (hvilket jeg self. ikke håber, men ikke tror at jeg kan kommee udenom) jeg har læst rigtig meget om det på nettet, hvor der står at man er syg i ca. 2-4 uger (i enkelte tilfælde længere tid) og et enkelt sted står der 1-3 uger, og det er ALLE SAMMEN læger der har skrevet det. Der står også på alle siderne, at man ikke må dyrke hård fysisk sport, såsom Kampsport (hård fysisk sport, med berøringer) ol. i den første månede efter man er blevet rask.

Men ville gerne lige hører jeres viden om kyssesyge, gerne jer som har haft det, så i ved lidt om det, for vil gerne vide om det her rent faktisk er tilfældet, eller om det i de fleste tilfælde varer omkring de der 4-6 måneder, som flere siger s; Og jeg kan ikke vente til på mandag, hvor jeg først kan snakke med min læge smiley

Håber at der er nogle der vil hjælpe mig, da jeg selv synes at jeg står i lort til knæene smiley
På forhånd, tusinde tak for hjælpen!

KH. Trine Andersen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjææææælp kyssesyge! s;
  • #1   6. sep 2010 Jeg v ar rigtig syg, da jeg havde det. Jeg v ar lige ved, at blive indlagt. Kun fordi min fars kone er special læge måtte jeg blive hjemme.

Det er godt nok 4-5 år siden, men nej, hvor jeg havde det dårligt.

Jeg måtte ikke ride i 4 måneder bagefter, da min lever, var meget forstørret. Jeg spiste ikke fast føde i 2 uger.

Bagefter fik jeg børnesår og alt muligt andet, da mit immunforsvar var så svækket, at jeg fik alt hvad der lige var i nærheden af sygdomme.

• #2   6. sep 2010 jeg har haft det og det tag ca 4 mrd før jeg var over det. det er vigtigt at du ik dyrker sport, og laver noget fysisk hård. nu ved jeg ik hvor gammel du er men du må ik drikke alkohol og ha samleje før tidligst 3 mrd fra den dag du fik afvide du havde kysse syge det var det jeg fik afvide ved min læge

• #3   6. sep 2010 Jaa, der stod godt nok også at de første dage efter kyssesygen var ovre, skulle man helst blive hjemme, laaaaangt væk fra bakterier, fordi ens imunforsvar var mere svækket end normalt.
    Og det med levern og milten, har jeg forstået det korekt: hvis ens milt eller lever, hæver op, bliver sportstiden rykket længere ud i fremtiden?

Jeg har det også helt vildt dårligt! Men kan du huske hvor længe dit varede?

Det er jeg ked af at hører smiley

• #4   6. sep 2010 Stutteri Maunsholt : Tusinde tak smiley
    Men har lige et spørgsmål, hvis jeg nu fik at vide at jeg havde det nu, så ville der gå 3 mdr. før jeg måtte drikke alkohol og have samleje, efter din læge?

• #5   6. sep 2010 trine det er helt rigtigt det med leveren og milten hvis de er forstørret frarådes alt sport mm

• #6   6. sep 2010 Hej
    dine symptomer lyder rigtig meget som kyssesyge.
    Havde det selv for et lille halvt års tid siden.
    Der gik vidst en måned fra det begyndte til at jeg så småt kom i gang igen.
    Dog gik der lidt tid fra jeg kom i gang til det ligsom blev normalt igen.
    Så efter ca 2 måneder mærkede jeg faktisk ikke noget til det.

• #7   6. sep 2010 Jeg var træt i omkring 6 måneder bagefter.

• #8   6. sep 2010 Rikke, sådan nogle som dine beskeder, holder håbet oppe ved mig!:D

• #9   6. sep 2010 Dem jeg kender det har haft det i 6 mdr. til et halvt år.
    Man må ikke dyrke sport i perioden og heller ikke nogle måneder efter. Man må heller ikke indtage alkohol 6 mdr. efter.

Det er noget træls skidt at få s:

• #10   6. sep 2010 Jeg var syg i 3 måneder, hvor jeg bare lå i min seng. Nu, 9 måneder efter, er jeg stadig utrolig træt og bliver udkørt over ingenting.
    Jeg måtte ikke ride, cykle eller gå for langt, da det kunne overanstrenge min milt. Jeg fik taget utallige blodprøver, og får det stadig engang imellem, da jeg havde en ret voldsom omgang kyssesyge. Jeg måtte desuden heller ikke drikke nogen form for alkohol i 3 måneder efter jeg blev rask -altså 6 måneder i alt.

• #11   6. sep 2010 Jeg havde det også for omkring seks år siden og havde det så skidt at jeg bare lå og tudede fordi det var så ubehageligt. Til gengæld var mit overstået på et par måneder. Det startede i slutningen af april og i juni var jeg på Roskilde Festival. Selvfølgelig ikke for at drikke, men bare en enkelt dag for at se et af mine yndlingsband, men det kunne jeg godt holde til. Stod endda forrest og hoppede løs smiley Men drak også først alkohol og dyrkede sport efter 4-5 måneder, for at sikre at det var helt ude af mit system.

Kommentér på:
Hjææææælp kyssesyge! s;

Annonce