{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP .. bange?
  • #1   21. sep 2010 Klikkertræning? (-:

• #2   21. sep 2010 evt. prøv at ligge piske omkring på en bane og så lad den snuse til dem og sådan... og så prøv og se om du må ae den med den ... samtidig med den bliver rost og får godbider smiley

• #3   21. sep 2010 ja, det kan godt være .. men har stadig brug for noget hjælp til hvad skal jeg gøre med ham og pisken (:

• #4   21. sep 2010 Du kan jo prøve at forbinde pisken med godbidder...

Altså når pisken rører ham så får han en godbid. Så den forbinder den med noget godt..

• #5   21. sep 2010 Okay, det vil jeg prøve (o:

• #6   21. sep 2010 Træning, træning og træning. Havde en hest der har det på helt samme måde. bare lær den skidt for skidt at den ikke er farlig. Klikker træning er en god løsning, men ellers tag et skidt af gangen. Hold den i god afstand til hesten og hvis med dit eget kropssprog at den ikke gør noget. og husk at ros og før den væk så snart han gør noget rigtigt. smiley

• #7   21. sep 2010 Min pony (Isak) var også panisk for piske da jeg fik ham. Og da jeg også træner HMS/tricks ville jeg gerne bruge pisken som min "hjælpende hånd", men det var lidt svært for han sprang væk hver gang jeg tog den. Så Jeg startede med at gå tur med den i hånden og lod ham græsse mens jeg stod med den i hånden. Og så da han slappede af ved dette og fandt ud af det ikke var farligt tog jeg den tættere og tættere på ham, og nu kan jeg kører den hen over ham over alt.

Jeg startede med at røre ham på hovene da det hverken kan kilde eller noget, og så førte jeg den op af benene og selvom han rykkede sig fulgte jeg med hvis han ikke var alt for bange. Og sådan gjorde jeg i små etapper. smiley

• #8   22. jun 2011 - måske behøver du ikke bruge godbidder, men bare rose den ved at fjerne presset/tage pisken væk når den er rolig omkring den.

Min part var utrolig bange for mig når jeg havde pisk i hånden, men, som i andre også foreslår, begyndte jeg at gå nogle meget små ture hvor jeg lod den græsse ved siden af mig med pisken i hånden, og hvis din hest har et sted hvor den godt kan lide at blive kløet eller aet, så klø den med pisken, altså lige så stille gnubbe hesten med pisken, og lade den snuse til den, så den kan forbinde pisken med noget rart, og ikke forbinde en pisk med frygt/flugt.
    Så hvis den begynder at hoppe rundt er det bare med at prøve igen.
    Det virkede på min part:)

Kommentér på:
HJÆLP .. bange?

Annonce