{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Ophold i udlandet - efter gym. ? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Står i den situation nu at jeg virkelig er blevet træt af min hverdag. Føler mig trist og negativ ved næsten alt hvad der ikke lige har med hesten at gøre.
Går i gym. i 2.g og føler mig ikke særlig godt tilpas i min klasse. Folk er flinke nok, men den er meget delt op, og jeg snakker ikke rigtig med nogle af dem der går der.

I det hele taget synes jeg det ser lidt trist ud..
Jeg VIL gøre gymnasiet færdigt, for jeg ved godt hvad jeg vil efter, af udd. osv, men trænger virkelig til at komme lidt væk, hjemmefra og fra den hverdag jeg så inderligt hader ligenu..

Har kigget på div. kostgymnasier med hest, men har kun kunne finde vejlefjordskolen og så oure. På vejle fjord har de ikke min linje, og oure tror jeg ikke passer særlig godt til mig..

Så nu er jeg begyndt at sværme lidt for at komme HELT væk et år, fx i udlandet, da alle dem jeg kender som har gjort det har været så glade for det, og er kommet hjem som helt nye mennesker.

Mit problem er så bare nu:
Jeg ved simpelthen ikke om jeg TØR ?! Tænk hvis man bare ikke kan holde det ud, og man så sidder et eller andet sted hvor man ikke kender et øje, og ikke ved hvad man skal gøre af sig selv..

Hvad har i af erfaringer med ophold i udlandet ?
Vil gerne til et engelsktalende land, som australien, new zealand, storbritannien USA, vil helst ikke steder hen hvor jeg ikke kan sproget..
Aller helst vil jeg gerne til Irland, men har bare aldrig hørt om nogle der har været der..
Men ellers skotland eller england.

Men kom med ALT hvad i har, vil så gerne vide om det er en god idé og især hvis i havde det som mig da i tog afsted (skide nervøs!)

På forhånd tak, og håber på nogle brugbare svar (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ophold i udlandet - efter gym. ?
  • #1   25. sep 2010 og hvis det har noget med heste at gøre ville det bare være helt suværent !

• #2   25. sep 2010 Ja tænker også at man bare må bide tænderne sammen! Altså det kan da ikke være så svært, når der er så mange der gør det, så må jeg da også kunne .. ?

• #4   25. sep 2010 Jeg går dog kun i 1.g nu, men jeg har bestemt mig for at skulle til tyskland i et år, hvor jeg skal være i en stald, som min træner skal hjælpe mig med at udvælge og finde. Jeg glæder mig vildt meget, og har gået med tanken om at tage afsted siden 7. klasse. Jeg tror ikke du skal være bange for alt det med om du passer ind og at du kommer til at sidde alene. så længe man bare har en sund og åben indstilling, er jeg da sikker på at det nok skl gå.. og hvis du tager hen til en stald eller stutteri, kan du næten være sikker på at blive sat i sving heletiden, hvor da samtidig er sammen med nogle andre staldpiger som du kan få som venner.
    For mit eget vedkommende tror jeg virkeligt at jeg vil fortryde det hvis ikke jeg tager afted, og det er jo også en mega stor oplevelse man får af at være alene afted. (:

• #5   25. sep 2010 Jeg synes klart du skal gøre det, eller ihvertfald undersøge mulighederne nærmere.
    Jeg overvejer stærkt at gøre det efter 3. g. Jeg ved også godt hvad jeg vil bagefter, men jeg vil gerne prøve nogle forskellige ting, og for ligesom at give mig selv en "godbid" efter 3 gymnasieår.
    Jeg var næsten sikker på at jeg ville tage til Tyskland, både fordi det ikke er så langt væk og skridtet derfor ikke er så stort, men efter jeg har overvejet Tyskland mere seriøst, har jeg fået blod på tanden til at tage et sted hen længere væk. Har hørt om rigtig mange der har været glade for at tage til USA og derovre er der også mange danske ryttere der har slået sig ned, og derfor også større mulighed for at finde en dansk stald (vil gerne være staldhjælper/rytter i en stald derovre).

Men undersøg mulighederne i de forskellige lande, spring ud i det! smiley Det vil jeg ihvertfald prøve.

• #6   25. sep 2010 Jeg sluttede gymnasiet i sommers og vil også ud at rejse, men har simpelthen ikke penge nok til at tage til Australien som jeg gerne ville, + jeg ikke har nogle at rejse med.

Så jeg er stille og roligt begyndt at lede efter job i England i en stald, bare i et par måneder.
    Så kommer man ud i verden, får arbejdet med heste og tjener penge smiley

• #7   25. sep 2010 Nu har jeg så ikke selv prøvet det, men jeg ved det er noget min søster har overvejet rigtig meget, og hun går også i 2.g nu. Men da hun tænkte på det så indhentede hun oplysninger fra forskellige sprogskoler og dem som kan give en masse oplysning hvordan det ville være at bo et år i udlandet. Jeg kan desværre ikke huske hvad det hed, og hvilke hjemmesider der var, men prøv at google det lidt og så se hvad der kommer frem. Evt,. prøv at snak med en studievejleder om det, måske de har nogle ideer til hvordan det kan lykkedes smiley
    Held og lykke smiley

• #8   25. sep 2010 synes et år i udlandet lyder godt smiley kender en der tog det efter 1g, så hun bare taget 2g og 3g bagefter smiley

• #9   25. sep 2010 Jeg overvejer det også selv, og min mor har sagt ja, hun har sådanset sagt at jeg får betalt rejsen, så jeg bliver bare smidt ud af huset og til Tyskland, så snart mit karakter står i huen. smiley
    Går selv i 2.g nu, glæder mig SÅ vildt til at blive færdig og så tage hesten med til Tyskland.

Kommentér på:
Ophold i udlandet - efter gym. ?

Annonce