Ophold i udlandet - efter gym. ? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Står i den situation nu at jeg virkelig er blevet træt af min hverdag. Føler mig trist og negativ ved næsten alt hvad der ikke lige har med hesten at gøre.
Går i gym. i 2.g og føler mig ikke særlig godt tilpas i min klasse. Folk er flinke nok, men den er meget delt op, og jeg snakker ikke rigtig med nogle af dem der går der.
I det hele taget synes jeg det ser lidt trist ud..
Jeg VIL gøre gymnasiet færdigt, for jeg ved godt hvad jeg vil efter, af udd. osv, men trænger virkelig til at komme lidt væk, hjemmefra og fra den hverdag jeg så inderligt hader ligenu..
Har kigget på div. kostgymnasier med hest, men har kun kunne finde vejlefjordskolen og så oure. På vejle fjord har de ikke min linje, og oure tror jeg ikke passer særlig godt til mig..
Så nu er jeg begyndt at sværme lidt for at komme HELT væk et år, fx i udlandet, da alle dem jeg kender som har gjort det har været så glade for det, og er kommet hjem som helt nye mennesker.
Mit problem er så bare nu:
Jeg ved simpelthen ikke om jeg TØR ?! Tænk hvis man bare ikke kan holde det ud, og man så sidder et eller andet sted hvor man ikke kender et øje, og ikke ved hvad man skal gøre af sig selv..
Hvad har i af erfaringer med ophold i udlandet ?
Vil gerne til et engelsktalende land, som australien, new zealand, storbritannien USA, vil helst ikke steder hen hvor jeg ikke kan sproget..
Aller helst vil jeg gerne til Irland, men har bare aldrig hørt om nogle der har været der..
Men ellers skotland eller england.
Men kom med ALT hvad i har, vil så gerne vide om det er en god idé og især hvis i havde det som mig da i tog afsted (skide nervøs!)
På forhånd tak, og håber på nogle brugbare svar (:
okt 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 70 Svar: 449
okt 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 70 Svar: 449
feb 2007
Følger: 70 Følgere: 86 Heste: 4 Emner: 26 Svar: 306
For mit eget vedkommende tror jeg virkeligt at jeg vil fortryde det hvis ikke jeg tager afted, og det er jo også en mega stor oplevelse man får af at være alene afted. (:
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.542
Jeg overvejer stærkt at gøre det efter 3. g. Jeg ved også godt hvad jeg vil bagefter, men jeg vil gerne prøve nogle forskellige ting, og for ligesom at give mig selv en "godbid" efter 3 gymnasieår.
Jeg var næsten sikker på at jeg ville tage til Tyskland, både fordi det ikke er så langt væk og skridtet derfor ikke er så stort, men efter jeg har overvejet Tyskland mere seriøst, har jeg fået blod på tanden til at tage et sted hen længere væk. Har hørt om rigtig mange der har været glade for at tage til USA og derovre er der også mange danske ryttere der har slået sig ned, og derfor også større mulighed for at finde en dansk stald (vil gerne være staldhjælper/rytter i en stald derovre).
Men undersøg mulighederne i de forskellige lande, spring ud i det!
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
Så jeg er stille og roligt begyndt at lede efter job i England i en stald, bare i et par måneder.
Så kommer man ud i verden, får arbejdet med heste og tjener penge
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 15 Svar: 109
Held og lykke
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 1.160
Går selv i 2.g nu, glæder mig SÅ vildt til at blive færdig og så tage hesten med til Tyskland.
Ophold i udlandet - efter gym. ?