2.500 visninger
|
Oprettet:
11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Tage HG - har du? {{forumTopicSubject}}
Overvejer at droppe ud fra gymnasiet og istedet tage en HG m. "speciale"/valgfag der er blomster.
Er der nogen der har taget en HG? Hvad kan du bruge den til? Hvorfor tog du en HG? Hvad fik du ud af det? Hvordan er det anderledes?
Evt. også fortæl hvad du fik ud af blomsterdelen, ved dog ikke om man kan tage den del andre steder end i Svendborg.
sep 2010
Følger: 79 Følgere: 89 Heste: 7 Emner: 63 Svar: 756
Eng HG er på lavere niveaur, finansleverne har de fag på højeste niveau, og vi når kun på på C.
En HG består af to års skolegang, og to års "praktik", hvor du skal finde dig en læreplds indenfor dit speciale og får elevløn.
En HG er mere praksisnær, der er mere gruppearbejde og mere praktisk end der er på f.eks. gym og HH.
Jeg valgte HG fordi jeg ikke passede ind på HH, jeg startede på HG som 18 års, og der var en "voksen" klasse, så jeg følte mig bedre tilpas.
Derudover kræver en hg ikke nær så meget mht. lektier, og det passer godt i min ellers noget stressede hverdag.
Jeg må dog sige, at de fleste lærepladser ligger indefor butik/detail, og at det her i mit område (nordvestjylland) er meget svært at finde læreplads indenfor finans og/eller kontor.
sep 2010
sep 2010
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Jeg er midt i 2g
Vil ikke noget med erhvervs men vil gerne blomsterhandel. Evt. blomsterdekoratør, men i første omgang bare tage "grundstenen".
Og på gymnasiet har man jo ikke økonomi fag fx. som man skal bruge til den uddannelse.
sep 2009
Følger: 17 Følgere: 13 Heste: 7 Emner: 45 Svar: 218
sep 2009
Følger: 17 Følgere: 13 Heste: 7 Emner: 45 Svar: 218
Første år på HG kom jeg til eksamen på c niveau i Engelsk og andet år på B niveau. De kan i nogle tilfælde forhøje niveauerne men kun hvis eleven også er indstillet på det, hvilket jeg var, for heller gå ud med en dårlig karakter på b niveau end en god på C. Dog fik jeg 10 på B både i mundtlig og i skriftlig, men alligvel
sep 2010
men ja, de vil helst have HHelever, desværre.
Overvejer også at gøre som dig, og springe på 2.H til sommer
Krikken: Netop blomsterdekoratør, er det MEGET svært at få læreplads indefor. Jeg synes det virker omsonst, ta tage et enkelt år på hg, hvis du ikke vil finde dig en læreplads (rigtigt forstået??)
Men ja, vi på HG har jo fag som salg og service og Erhvervsøkonomi (det i nok kalder for afsætning og virksomhedsøkonomi)
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 59 Svar: 835
Den forskel jeg har mærket er bare at niveauet er steget. Mht lektier var der også mange på HG - hvis man vælger at lave dem. Desuden skal man være opmærksom på hvilke fag man skal bruge til hvad, da det variere fra skole til skole og fra HH til HG jeg følte faktisk at HG passede med niveaet over 9, og HH ligger så lige over HH, så har lært noget alle årene, men der har også været en del gentagelser - især på første år, så man kan sige at første år på HH og sidste år på HG er faktisk "det samme"...
sep 2007
Jeg arbejder pt. i en blomsterbutik og tænker derfor at jeg på det punkt har en fordel
sep 2010
For erfaring og anbefalinger kan være godt nok, men men men.. De fleste har ikke råd elelr ressourcer nok til at atge en elev ind, erfaring elelr ej, desværre.
sep 2007
Der hvor jeg arbejder nu har de en elev
sep 2010
nov 2005
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 3 Emner: 152 Svar: 1.077
Lige nu er jeg i gang med 1 år af de 2 som HG uddannelse tager, lige nu er jeg i gang med at blive kontor ass. med speciale i ejendomsmælger branchen, fra næste år skal jeg læse dobbelt altså til kontor ass. og ejendomsmægler på samme tid
sep 2010
Vi har haft virksomhedsdag på skolen, noget de har knoklet for at få op at kører, hvor virksomhederne kommer ud på skolen for at give eleverne en god mulighed for at tale med dem.
Her sagde alle ejendomsmæglere, at de IKKE tog HG elever ind
nov 2005
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 3 Emner: 152 Svar: 1.077
- i middelfart tager/tog de værtfald HG elever ind - de har en elev mere end mig som også har teget HG.
men man skal nok bare gå efter elevstillingen som ejendomsmæglerens kontor ass. så kan man nemlig uddanne sig til ejendomsmægler bagefter
Tage HG - har du?