{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.500 visninger | Oprettet:

Tage HG - har du? {{forumTopicSubject}}

Overvejer at droppe ud fra gymnasiet og istedet tage en HG m. "speciale"/valgfag der er blomster.

Er der nogen der har taget en HG? Hvad kan du bruge den til? Hvorfor tog du en HG? Hvad fik du ud af det? Hvordan er det anderledes?

Evt. også fortæl hvad du fik ud af blomsterdelen, ved dog ikke om man kan tage den del andre steder end i Svendborg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tage HG - har du?
  • #1   29. okt 2010 Tager HG, er finanselev, er færdig med skoledelen til august næste år.

Eng HG er på lavere niveaur, finansleverne har de fag på højeste niveau, og vi når kun på på C.

En HG består af to års skolegang, og to års "praktik", hvor du skal finde dig en læreplds indenfor dit speciale og får elevløn.

En HG er mere praksisnær, der er mere gruppearbejde og mere praktisk end der er på f.eks. gym og HH.

Jeg valgte HG fordi jeg ikke passede ind på HH, jeg startede på HG som 18 års, og der var en "voksen" klasse, så jeg følte mig bedre tilpas.

Derudover kræver en hg ikke nær så meget mht. lektier, og det passer godt i min ellers noget stressede hverdag.

Jeg må dog sige, at de fleste lærepladser ligger indefor butik/detail, og at det her i mit område (nordvestjylland) er meget svært at finde læreplads indenfor finans og/eller kontor.

• #2   29. okt 2010 Nårh ja, tastefejl er gratis, håber det kan læses, hehe smiley

• #3   29. okt 2010 men hvor langt er du med din gym udd? For du kan jo sikkert få merit for 1. år på hg, så du kun skal tage HG2, og derfter springe lige ud i erhvervslivet smiley

• #4   29. okt 2010
    Jeg er midt i 2g smiley
    Vil ikke noget med erhvervs men vil gerne blomsterhandel. Evt. blomsterdekoratør, men i første omgang bare tage "grundstenen".

Og på gymnasiet har man jo ikke økonomi fag fx. som man skal bruge til den uddannelse.

• #5   29. okt 2010 jeg har taget et Hg.. blev student her i sommers. Den tog jeg fordi jeg gerne vil arbejde indenfor kontor, men måtte indse at en HG bare ikke var nok. De fleste indenfor den branche søger helst folk med HHx eller tilsvarende, så nu går jeg på HHx på andet år. (fordi jeg havde taget HG kunne jeg springe første år over) så nu skal jeg bare lige have de næste to år på skolen og så kan jeg endelig få mig et arbejde smiley

• #6   29. okt 2010 Karina s.

Første år på HG kom jeg til eksamen på c niveau i Engelsk og andet år på B niveau. De kan i nogle tilfælde forhøje niveauerne men kun hvis eleven også er indstillet på det, hvilket jeg var, for heller gå ud med en dårlig karakter på b niveau end en god på C. Dog fik jeg 10 på B både i mundtlig og i skriftlig, men alligvel smiley

• #7   29. okt 2010 Kristine: jeg kan ikek få højere niveau, og er træt af det smiley

men ja, de vil helst have HHelever, desværre.

Overvejer også at gøre som dig, og springe på 2.H til sommer smiley

Krikken: Netop blomsterdekoratør, er det MEGET svært at få læreplads indefor. Jeg synes det virker omsonst, ta tage et enkelt år på hg, hvis du ikke vil finde dig en læreplads (rigtigt forstået??)

Men ja, vi på HG har jo fag som salg og service og Erhvervsøkonomi (det i nok kalder for afsætning og virksomhedsøkonomi)

• #8   29. okt 2010 Jeg tog HG da jeg ikke kunne komme ind på HH (der var fyldt da jeg ansøgte), jeg tog Finans delen, men der er ingen banker der vil have en ind, de tager gym/HH elever... det var heller ikke til at søge som økonomielev, da de også foretrækker HH/gym elever... jeg vil mene en HG er super hvis man skal i butik, og have en uddannelse i den retning, men drop alt om bank og økonomi... sendte ansøgninger hele foråret og sommeren (for 2 år siden) og kunne intet få, havde trods alt et snit på ca. 11... Kunne ikke finde noget da jeg vil arbejde med enten regnkab eller bank. Så er nu i gang med HH (phust, syntes jeg har været på skolebænken længe efterhånden smiley )
    Den forskel jeg har mærket er bare at niveauet er steget. Mht lektier var der også mange på HG - hvis man vælger at lave dem. Desuden skal man være opmærksom på hvilke fag man skal bruge til hvad, da det variere fra skole til skole og fra HH til HG jeg følte faktisk at HG passede med niveaet over 9, og HH ligger så lige over HH, så har lært noget alle årene, men der har også været en del gentagelser - især på første år, så man kan sige at første år på HH og sidste år på HG er faktisk "det samme"...

• #9   29. okt 2010
    Jeg arbejder pt. i en blomsterbutik og tænker derfor at jeg på det punkt har en fordel smiley Fordi jeg er inde i tingene i forvejen og enten kunne få anbefaling med derfra eller komme i lære der.

• #10   29. okt 2010 Jeg vill nok starte emd at sende ansøgninger ud allerede nu.

For erfaring og anbefalinger kan være godt nok, men men men.. De fleste har ikke råd elelr ressourcer nok til at atge en elev ind, erfaring elelr ej, desværre.

• #11   29. okt 2010
    Der hvor jeg arbejder nu har de en elev smiley

• #12   29. okt 2010 Jamen så go for it :o)

• #13   29. okt 2010 ej hvor underligt i ikke kunne få en elevplads på kontor - bank mm. med jeres HG - jeg har taget en hg og jeg fik elevplads ved home så jeg kan blive ejendomsmælger.
    Lige nu er jeg i gang med 1 år af de 2 som HG uddannelse tager, lige nu er jeg i gang med at blive kontor ass. med speciale i ejendomsmælger branchen, fra næste år skal jeg læse dobbelt altså til kontor ass. og ejendomsmægler på samme tid smiley

• #14   30. okt 2010 Malene H: Hvor er du heldig smiley

Vi har haft virksomhedsdag på skolen, noget de har knoklet for at få op at kører, hvor virksomhederne kommer ud på skolen for at give eleverne en god mulighed for at tale med dem.

Her sagde alle ejendomsmæglere, at de IKKE tog HG elever ind smiley Øvøvøv.. Men måske det er forskelligt i de forskellige dele af landet?

• #15   30. okt 2010 Okay, det var underligt.

- i middelfart tager/tog de værtfald HG elever ind - de har en elev mere end mig som også har teget HG.

men man skal nok bare gå efter elevstillingen som ejendomsmæglerens kontor ass. så kan man nemlig uddanne sig til ejendomsmægler bagefter smiley

Kommentér på:
Tage HG - har du?

Annonce