{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.353 visninger | Oprettet:

Tage sadel retur? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg

Har lige et spørgsmål.

Jeg havde en sadel til salg. Aftalte med en køber at de kunne prøve den et par dage og levere tilbage hvis den ikke passer, mod depositum på sadlens pris. Det er nu lige over 2 uger siden de hentede den, og de skriver så nu, at den ikke passer og vil levere retur.

Ville I tage retur eller sige at der er gået for længe ifht aftalen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tage sadel retur?
  • #1   7. sep 2019 Det er en gråzone, men jeg ville personligt ikke. Og så ville jeg være bedøvende ligeglad med om de ville skabe sig.
    De kan nå at have ødelagt 1000 ting ved den.

    Aftalen hed et par dage. Jeg går oplevet lignende. Hun skrev samme aften at sadlen passede, så tak for handlen. Færdig, slut.

    14 dage er slet ikke rimeligt.


  • #2   7. sep 2019 Sen er svær.
    Hvis sadlen er i samme stand som ved aflevering ville jeg nok tage den retur. Selvom de ikke har fulgt aftalen.

    Men nej du er ikke tvunget til det. Det er bare god service at yde. Men ja mega svær og tror bare du selv skal mærke efter hvad der er rigtigt smiley


  • #3   7. sep 2019 Skriv at et par dage var aftalen, og ikke flere uger. Og så se hvad de så siger. smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   7. sep 2019 Ja, ellers skulle du nok havde været mere konkret i hvor længe de måtte have den på prøve.

  • #5   7. sep 2019 Jeg ville ikke.. Hvis du alligevel gør, ville jeg beholde et passende beløb af depositummet, aftalen er jo blevet brudt..

  • #6   7. sep 2019 Skal jeg forstår det at du kun stadig har fået depositummet og køber har haft sadlen i 2 uger? Eller har de betalt sadlens pris efter den køber havde den på prøve?

  • #7   7. sep 2019 Jeg ville ikke tage den tilbage. Aftalen var et par dage, ikke et par uger smiley

  • #8   7. sep 2019 Tak for jeres svar smiley
    De har betalt depositum på sadlens pris, og havde så et par dage til at prøve den og levere den tilbage i samme stand hvis den ikke passede. Jeg har så først hørt fra dem her lidt over 2 uger efter, at de ikke vil beholde den.

    Jeg tænker at skrive at jeg synes det er for sent, da aftalen var et par dage.
    Skulle måske have specificeret det mere, men synes at et par dage maks er 3-4 dage (i princippet er det vel egentlig to dage).

    Vil heller ikke være urimelig, men synes også at de par dage normalt er en fin service og jeg har prøvet det tre gange før hvor folk skrev efter 1-2 dage.


  • #9   7. sep 2019 Jeg havde ikke engang overvejet at tage den tilbage når der er gået så længe... tror hvis jeg var LARGE havde jeg ladet den gå til 5 dage smiley

  • #10   7. sep 2019 Jeg havde nok tænkt en strategisk tanke på modpartens hæderlighed.

    Ja, de har ikke byttet i tide.
    Men hvis du tilbyder dem halvdelen af depositum/hele , når de leverer en uskadt sadel tilbage - så har du en sadel du kan sælge til anden side.

    Hvis de stiller sig på bagbenene, så har du et depositum - men får du en hel sadel tilbage? Får du en sadel pris??
    Hellere en fugl i hånden end 10 på taget...

    Og til en anden gang - vær præcis og konkret med dine aftaler. Så er det sværere at være uenig bagefter.


  • #11   7. sep 2019 Deres stilhed må altså anskues som en accept af handlen. Hvis vi andre ikke tropper op med vores varer fra en butik inden for 14 dage (alt efter deres politik), så antager butikken vel at man er tilfreds med købet.
    Så nytter det jo ikke noget, at jeg kommer med en cardigan, jeg købte for 2 måneder siden, og som jeg for øvrigt også har brugt med mærket i, og siger, jeg ikke vil have den alligevel. Måske har jeg passet på den, så man ikke kan se det, og butikken i princippet kunne hænge den på bøjle igen, måske lugter den af værtshus og har fået pletter.
    Men anyway, så tager de den ikke tilbage!

    Og i privat handler gælder det i øvrigt at varen er købt som beset. Så i realiteten kunne du have sagt, sadlen slet ikke måtte "lånes med" til prøve mod betaling af den. Det er en service, du har tilbudt, fordi alle vi hestefolk kender til situationen med sadler, men så man som køber fandme også lige smede, mens jernet er varmt.


  • #12   7. sep 2019 er sadel sendt pr post? for så er der noget noget leveringstid

    men ellers ville jeg skrive til dem at de havde et par dage og ikke 14 dage. så de er vekommen til at komme retur med sadel, men du beholder pengene indtil du har godkendt sadlen.
    tænker også at jeg nok ville beholde halvdelen af de penge fordi de har beholdt salden i længere tid end I har aftalt.
    men man skal passe på for de har jo sadlen


  • #13   7. sep 2019 De gange jeg har lånt en sadel med hjem har der været skrevet en kontrakt på hvor længe hvad der evt var med til sadlen og begge parter havde skrevet under. Så har der ikke været noget der kunne misforståes smiley

  • #14   7. sep 2019 Har du rykket for den? Eller har du heller ikke kontaktet dem? Som en allerede har foreslået, så havde jeg nok sagt, at jeg gerne ville tage den retur, MEN at pengene bliver hos mig til jeg har sadlen i hænderne og kan godkende, at den er som da jeg sendte den - altså set, at de ikke har voldt den nogen skade af den ene eller den anden art. Vær forsigtig med at gå for meget på dem, mht at du skal beholde halvdelen af depositummet som der også er foreslået, da folk kan gå på bagbenene af den slags. Der findes desværre den slags mennesker, der så ikke kan finde ud af, at levere genstanden tilbage. Hold en god og venlig dialog smiley

  • #15   8. sep 2019 Depositummet har været på sadlens pris, altså som i at de køber sadlen, prøver den på og ser om den passer. Hvis den ikke passer kunne de i løbet af et par dage komme retur med den i samme stand og få deres penge retur.
    Jeg tog derfor stilheden som at den passede. Altså det var ikke et lån men bare en mulighed for lige at prøve den på, en ekstra service når man handler brugt tænker jeg?
    Bolden er vel derfor på min banehalvdel. De har jo betalt for den, bare hvor jeg gav dem en chance for lige at prøve den på ved mulighed for retur.

    De kom og hentede sadlen, så den er ikke sendt med posten, derfor ingen forsinkelse der.

    Jeg overvejer lidt tre muligheder:
    1) at jeg skal sige nej
    2) tage retur men beholde en del af prisen
    3) tage retur og de får alle penge retur



  • #17   8. sep 2019 Okay så jeg med, du har fået hele sadlens pris i depositum og mangler ikke det sidste beløb for køb. Så ville jeg også dælme sige nej efter så lang tid.
    Jeg troede du stadig manglede de sidste penge og ville derfor være bange for du skulle slåes for at få sadlen retur eller de sidste penge


  • #18   8. sep 2019 Nå nej nej, bare mig der ikke har forklaret mig ordentligt smiley

    Men godt at høre jeres input. Jeg tror jeg skriver nej til dem, og ser hvad der sker


  • #19   8. sep 2019 Hvis aftalen var et par dage, så kan de ikke skrive over 2 uger efter... jeg ville nok sige nej smiley

    Og generelt lover jeg aldrig den slags - jeg sender ikke sadlen, og folk må ikke låne den. Og slet ikke levere tilbage. Er det i nærheden af mig, kører jeg til tider selv ud med den, så kan folk prøve den, mens jeg er der, og ellers tager jeg den med mig når jeg kører... simpelthen fordi, jeg gerne vil kunne stå inde for, hvad den sadel, jeg skal sælge har været ude for smiley


  • #20   8. sep 2019 Hvad endte sagen med? smiley

  • #21   9. sep 2019 De har ikke skrevet retur til mig endnu efter jeg har skrevet nej. Så nu må vi se..

Kommentér på:
Tage sadel retur?

Annonce