{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Købt ny sadel - men...... {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg står i en irreterne situation som jeg ikke lige ved hvad jeg skal gøre ved.
Jeg købte i fredags en sadel ved en forretning, hvor vi havde skrevet frem og tilbage om hvor vidt den kunne passe eller ej.
Jeg vælger så at købe den, da jeg regner med at den kan passe når man kan skifte kopfjern der i.

Jeg har så haft sadlen lagt på hesten med underlag under og spændt gjorden på hesten, for lige at sidde i den og se om den kommer for langt ned osv.
Nu passer sadlen så ikke ordentlig, da jeg føler at jeg sidder som om at man rider ned af bakke hvilket er rigtig ubehageligt synes jeg.
Jeg skrev derfor om han kunne tage den retur, og han skriver tilbage det kan han ikke når jeg har haft gjorden på fordi der er kommet de små mærker fra gjorden så han ikke vil kunne sælge den som ny igen.
Jeg skriver så tilbage at jeg nok heller ikke kan sælge sadlen selv, fordi jeg har opdaget en "sy fejl", bag på sadlen hvor dem der har lavet sadlen har pillet et par "sting" op, hvilket jeg vil være bange for måske går løs på et tidspunkt så det kommer ind til sadel puderne. Derudover har jeg set der er en læder fejl på sædet, ligesom om at den har en knop.
Begge dele er vel ikke det helt store, det irretere mig bare når jeg har købt en helt ny sadel, så skal der virkelig heller ikke være noget galt med den føler jeg.

Ham jeg købte den af svare så ikke på de to "fejl", og ved ikke om jeg skal skrive igen, eller hvad jeg har af rettighedder?

Hvad mener i jeg kan gøre?

Vh Tina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købt ny sadel - men......
  • #1   16. maj 2013 Hvad har sadlen kostet? har du købt den i en forretning, eller har du købt den over nettet? for så har du 14 fuld returret, da du ikke har set dit produkt.

    Har du selv hentet den, og opdager fejl bagefter, skal du iflg. købeloven gøre sælger opmærksomme på fejlene inden for rimlig tid, skriftligt!

    Vil sælger ikke makke ret, så må du søge hjælp ved forbrugerrådet.

    Dbh Jane



  • #2   16. maj 2013 Sadlen gav jeg 7900,- for. Jeg aftalte med forretningen at jeg godt ville købe den, men hentede den selv.

    Jeg skrev til ham i går må det være, men de har ikke reageret. Indtil nu har de ellers svaret lynhurtigt.
    Gælder købeloven også når jeg har prøvet at spænde sadlen på som skrevet?
    Jeg havde ikke lagt mærke til fejlene inden.


  • #3   16. maj 2013 Jeg mener købeloven stadig gælder men at du så skal betale et lille beløb mod de mærker du har lavet.
    På optimalsaddel hvor jeg skal have saddel fra er det i hvert fald regelen smiley


  • #4   16. maj 2013 Okay, jeg må prøve at skrive til ham igen. For er super irreteret over det smiley
    Jeg fik afvide af ham at det var nok fordi min hest var muskelfattig fortil, hvilket hun også er. Og at det ville kunne hjælpes af med en gelpad der hæver sadlen fortil. Jeg har bare ikke lyst til at ride med al mulig tingeltangel for at få en sadel til at passe. Enten passer den, ellers gør den ikke smiley


  • #5   16. maj 2013 Held og lykke, det er mange penge for en saddel du ikke synes ligger godt smiley

  • #6   16. maj 2013 Men kan ikke forvente at nogen sadler passer hesten, uanset om den er ny eller brugt. Der skal en sadelmager til at tilpasse den, så stopningen passer din hest.

    Købeloven gælder ALTID når du har købt den ved en forhandler. Så er der fejl og mangler på sadel, så skal han enten tage den retur eller give dig nedslag i prisen, alt efter fejl og mangler.

    Du skal give ham en tidfrist for at udbedre fejl og mangler på sadlen.

    Kan man se at der er mærker efter gjorden?


  • #7   16. maj 2013 Ja det er det nemlig smiley

  • #8   16. maj 2013 Nej, det ved jeg godt man ikke kan forvente, men havde fået afvide at den sikkert ville passe, både fordi jeg beskrev min hest som kort og smal fortil smiley

    Og ja, en lille smule kan man da, man kan se der har været de ruller fra gjorden eller hvad man kan sige.
    Jeg har prøvet at skrive til ham igen at jeg fik afvide købeloven gjaldt, og igen skrev der var den lille læder fejl og det med syningen, og så må jeg se om han svare mig.


  • #9   16. maj 2013
    Heller ikke ud fra en beskrivelse af hesten kan man finde en sadel til en hest, ingen garanti :o). Derfor er sadelmager så vigtig.


  • #10   16. maj 2013 Nej selvfølgelig ikke, det ved jeg smiley

  • #11   16. maj 2013 Han skriver dette til min mail:

    Læder er et natur produkt der kommer fra levende dyr, som har forskellige strukturen i deres hud, hvorfor der kan være nuancer i strukturen.



    Med hensyn til syninger er der 2 års garanti, og du vil altid kunne få udbedret evt. defekter hvis der, som du skriver, vil komme noget med tiden.



    Som du har oplyst, er sadlen prøvet og der er trykmærker på gjordstropperne.

    Jeg har tidligere oplyst dig om du kan få sadlen refunderet til din indkøbspris, såfremt den er i en stand hvor den kan sælges som ny, hvilke jeg ikke kan hvis der er mærker i sadlen/gjordstropperne.





    Og jeg tænker..
    Altså jeg har IKKE købt et anden sorterings produkt, så derfor burde der ikke være den syning fejl eller en mærkelig knub i læderet.


  • #12   17. maj 2013 Så må du jo gøre opmærksom på det og at du gerne vil refundere den smule den må falde i pris af at der er lidt mærker på gjordstropperne fra prøvningen. smiley

  • #13   17. maj 2013 En ting jeg ikke forstår er at du skriver der kan skiftes kofjern i sadlen, har du prøvet dette? Kan jo altså være fordi at kofjernet er for bredt at sadlen ligger som den gør

  • #14   17. maj 2013 Team Grafik - Ja jeg har skiftet til et andet mindre kopfjern. Og sadlen ser også ud til at passe, undtaget da jeg først sætter mig op. Vi stod 2 mennesker og vurderede og den lå godt på hende indtil da.

Kommentér på:
Købt ny sadel - men......

Annonce