{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Canada Goose Jakke- hjælp
  • #1   9. dec 2010 Pelsen er ægte Coyote pels (vild hund), det står der faktisk derinde smiley
    Og der er andedun i, fra ænder som bliver plukket levende.

Hvis du er en dyreven (eller bare har den mindste smule medfølelse for andre levende væsner) skal du ALDRIG støtte Canada Goose.. smiley

• #2   9. dec 2010 det ligner en kineser side i mine øjne, jeg færdes en del på deres sider.

ting der gør jeg tror det er en kopi: about us - et normalt firma fra Canada eller USA eller hvor denne butik nu skal se ud til at komme fra, ville skrive noget om sig selv, hvor de er fra og en adresse til at kontakte dem på.

Wholesale - normalt sælges sådanne dyre mærkevarer aldrig i massekøb - det er normalt noget kinesere tilbyder på alt de selv producerer. heriblandt kopivarer.

til sidst - prisen, Canada Goose er et dyrt mærke, og de sælges ikke til 80 euro..

så de ting gør mig mistænksom lige med det samme.. jeg er ret sikker på at det er en kineser - og de forhandler ikke dyre mærker på den måde, uden at det er kopier.

• #3   9. dec 2010 nåeh ja glemte lige noget vigtigt - De undgår at kalde den præcis "Canada Goose" jakke-- de kalder den Chilliwack Goose down jacket.. det er også typisk kineser!

• #4   9. dec 2010 Okay tak! smiley

• #5   9. dec 2010 I så fald er pelsen nok fra en tam hund, der er blevet flået levende, eller måske en kat ?

• #6   9. dec 2010 Veo - det med pelsen skal nok tages med et med gran salt, når nu det er kineservarer.. Men det med dunene er nok rigtigt nok - endda med større sandsynlighed når det er en kineservare.

Men det er altså ikke alle dyr der bliver plukket levende, så pas på med strø for meget med generaliseringer smiley

• #7   9. dec 2010 Veo - nok mere kaninpels da det er meget billigere. - eller måske endda syntetisk pels-- man skal aldrig tro helt på kinesernes beskrivelser smiley

• #8   9. dec 2010 Kina har verdens næst største pelsindustri, netop kendt for deres forfærdelige forhold. Hunde og katte pels er MEGET billigere end syntetisk pels. Det koster nemlig ikke andet end at stjæle kæledyr eller finde nogle der lever på gaden og flå dem levende..

• #9   9. dec 2010 Det ser ikke ud til at være en canada goose jakke smiley der er ikke det der røde mærke på, den er meget billig i forhold til hvad de plejer, og som RD N siger kalder de den jo også Goose down jacket from canada - hvis det var en rigtig canada goose, ville der jo stå det smiley men det behøver jo ikke være en dårlig jakke af den grund smiley

• #11   9. dec 2010 Tanja & Galina- Hvilket røde mærke?
    Er det det der er på armen?:-)

• #12   9. dec 2010 Veo ! - undskyld mig, men pigen spurgte om den var ægte, ikke om din mening om at det var fra en levende hund.
    kom med gode beviser, ikke noget p*s fra Youtube.

• #13   9. dec 2010 Veo

Fy for helved! Begyndte næsten at græde, da jeg selv har 2 hunde og en kat )':

• #14   9. dec 2010 og charlotte, tror ikke du skal regne med den der side sælger ægte canada goose smiley det ligner ikke en ægte!

• #15   9. dec 2010 søgte på google og inden jeg klikker ind på hjemmesiden står der; 100% CanadaGoose Down Parka Professional Goose Down Parka Store

• #16   9. dec 2010 Charlotte L - ja, dette: (link fjernet) smiley og ja jeg har en canada goose jakke, men jeg har fået den gratis af et familie medlem som sorterede ud i sit tøj. ville aldrig selv betale så meget for den! smiley

• #17   9. dec 2010 altså, jeg ville hellere give den fulde pris herhjemme, og så være sikker på den var ægte, og hvis den gik i stykker inden for kort tid, ville man have bonnen og kunne gå ind og klage over jakken! smiley
    - Jeg har selv haft det problem, kommer fra Århus af, købte min i Løkken, og den gik i stykker, og kunne ikke reklamere med den herhjemme i Århus smiley

• #18   9. dec 2010 Veo tak for oplysningen, nu kan canadian goose ihvertfald regne med at jeg aldrig køber noget hos dem.
    Jeg synes det er en rigtig vigtig oplysning om en vare man ønsker at købe som Veo kommer med, når oplysningen er på bordet kan folk jo så selv tage stilling til om de vil støtte sådan noget. Jeg vidste det f.eks. ikke og en ting er sikkert jeg skal ikke støtte noget som helst det bruger ægte pels.

• #19   9. dec 2010 ej slap da af man smiley hold op i går helt amok over det. smiley
    har i noget at have det i?

• #20   9. dec 2010 hvis man vil støtte et firma som ikke går ind for dyrevelfærd er det jo ens egen sag, og derfor må det jo også være ens egen sag om man ikke vil, hvis ikke forbrugerne gør noget ved problemer sker der aldrig nogen ændring, og det man kan gøre er at lade være med at købe varen

• #21   9. dec 2010 synes også man skal smække nogle velbegrundede facts på bordet før man begynder at hænge en producent ud. Man kan ikke bare komme med sådan en udtalelse uden at have noget bevis for at det er sandt.

Måske derfor rygter spredes så hurtigt? der er allerede en her i tråden der blindt tror på hvad der bliver sagt uden nogen begrundelse er lagt på bordet.

Hvis en fabrik der laver jakker skulle ud og stjæle kæledyr eller hjemløse dyr så skulle de satme godt nok fange mange ind hver dag for at hamle op med produktionen.. så nej den tror jeg altså ikke på uden bevis.

fordi nogen gør, betyder altså ikke at alle der bruger pels gør det sådan. Pas på med ubegrundede udtalelser..

• #22   9. dec 2010 du siger det perfekt RD N!

• #23   9. dec 2010 (link fjernet)

• #24   9. dec 2010 Det 'røde' mærke er faktisk på jakken, hvis man kigger godt efter smiley

• #25   9. dec 2010 jeg kan kun grine af dem, de snakker for meget. smiley

• #26   9. dec 2010 Veo ! Smut nu ud herfra og opret et emne selv om det, hvis det er noget du vil blive ved med at diskutere! smiley

• #27   9. dec 2010 Ja, charlotte, det er det da smiley men tro mig, selvom den ser ægte ud på billedet, behøver dne ikke være det. hvis kraven kan lynes af, er den uægte! smiley

• #28   9. dec 2010 det er rigtig nok, men den er billig og far betaler smiley
    men sidder og overvejer rigtig rigtig meget..

• #29   9. dec 2010 det er også helt bestemt dit valg! smiley

• #30   9. dec 2010 Selvom det ikke er ægte Canada Goose, er pels med høj sandsynlighed!
    Chancen for at det er hund, der er blevet pelsen levende er 99,9 %, hvis den er lavet i Kina!

• #31   9. dec 2010 assi, link 2 der er billederne ens af den jeg har fundet..
    rigtig nok, den er utrolig billig og regner også selv med at det er en fake, ville egentlig bare høre andres meninger.

Veo !- Hvad er det du ikke forstår? det var et simpelt spørgsmål, så hyg dig med og 'forske' i alt det der.

• #32   9. dec 2010 (link fjernet)
    tja ubegrundet viden og stole blindt på fordi man hører det i en tråd på HG hmm... når man får info er det jo ikke forbudt selv af søge sin begrundelse, men her er den...

• #33   9. dec 2010 Øhh hvad er det I ikke forstår??
    Jeg har al ret til at skrive her, hvis jeg vil.
    Jeg oplyser jer, om hvilke forfærdeligheder og grum dyremishandling, I faktisk overvejer at støtte.

• #35   9. dec 2010 Veo ! så oplys et andet sted smiley

• #37   9. dec 2010 Tina: CG vil jo selvfølgelig aldrig indrømme den dyremishandling de er skyld i. de sætter fodfælder ud, for at fange prærieulvene. Sådan nogle der klapper sammen om deres ben. Det er meget smertefuldt, ofte prøver de at gnave deres ben af i panik, de kan forbløde, flere dør af sult fordi fælderne ikke bliver tjekket. og så er der også mange andre dyr, der går i dem, også kæledyr.

Køber man pels fra kina, kan man være sikker på at dyrene har haft det forfærdeligt, og nok blevet flået levende.

• #38   9. dec 2010 syntes du begynder at blive irriterende Veo.
    - min jakke fik jeg faktisk i sportsmaster i løkken til 2500,- - fordi ALT var på udsalg, der var 50% på alting, i hele butikken, både peak, goose, H20 - og så videre, jeg var bare enormt heldig. den blev købt sidst i marts mdr. 2007, og jeg har den stadig, har bare ikke været så sød ved den, den har både brændemærker og sådan.. ikke så godt, så nu bruges den i stalden smiley

• #39   9. dec 2010 ja det er sørgeligt at uoplysthed er skyld i så meget, dette med fodfælderne er jo bl.a. grunden til de er forbudt at brugt i DK, førhen brugte man dem til at fange ræve i herhjemme, det med kinesisk pelsindustri troede jeg faktisk var almindelig kendt efterhånden, da der har varet utallige dokumentar programmer om det problem, bl.a. derfor trak Netto sidste år til jul et stort parti julesmådyr ud af deres varesortiment da de fandt ud af det var fra kina og ægte pels de var beklædt med.

• #40   9. dec 2010 I det link med CGs Fur Policy, ser jeg latså ingen steder hvor der står at skindet er flået af levende dyr? Så det er da en påstand derer ubegrundet fra jeres side?

Ja der findes tøj med ægte pels på, og det har der sørme gjort i mange tusinder år - faktisk gik jeres egne forfædre i skind for ellers frøs de sku røven i laser og så havde i ikke sat her idag. Sådan er verden nu engang.

At man vælger at blive vegetar og undgår pels er da fint - men man skal altså ikke absolut pådutte alle og enhver sin holdning og så bruge begrundelsen (jeg har da ret til) ja det har man da - det har ALLE faktisk - også også den der elsker at gå med ægte pels uanset hvor den kommer fra? det lyder dog ikke til at der er plads til den holdning i jeres verden?

Lad enhver have deres holdning i fred, ligesom i har jeres.

• #41   9. dec 2010 Læs nu indlæggene...
    Nej i kina flår man dyr levende, Canada goose er fra Canada, der fanger man bare de vilde Coyote hunde i fodfælder inden de dør, ofte af sig selv eller bliver kvalt så skindet ikke tager skade. Canadian goose bruger jo som de siger ikke dyr fra farme men vilde

• #42   9. dec 2010
    Nu spørger jeg nu det bliver bragt op, fik ikke svar sidst:

Hvor ved i fra det er hund/kat/kanin? kanin, kat og hunde pels er alt alt for blød til at være det der sidder på fake pels jakker. Den er alt for plastic og kunsigt til at være rigtig pels fra noget.

Vil gerne have nogle agumenter - men nej, ikke fra anima og diverse aktivist sider. Fx. et blad eller andet istedet.
    Også gerne et billed af en jakke hvor man VED at det ikke er fake pels på og ikke bare noget man gætter sig til.

• #43   9. dec 2010 Og det var da en serie grove generaliseringer der kom ud der. smiley

Alle ved jo at vilde dyr bliver flået levende.. smiley eller noget.

jeg har stadig ikke set nogen velbegrundede indlæg, så jeg trækker mig af debatten nu, da den har bevist at den ikke kan holdes sagligt og baseret på ægte facts, men kun baseres på beskyldning og private holdninger.

• #44   9. dec 2010 Krikken, vi snakker ikke om fake pels, de jakker der linkes til er med ægte pels, som der også står på siderne.

• #45   9. dec 2010 Krikken. Canadian goose skriver på deres hj.side det er ægte pels og denne specielle pelstype pga. jakkens funktion, de dyr fra netto blev testet da man så der var skind på bagsiden af pelsen, og andre kopivarer er det vist nermest op til en selv at undersøge om det er ægte eller kunstig pels, men man kan jo bare se på bagsiden at pelsen og se om der er skind eller noget andet materiale

• #46   9. dec 2010 Tina K. hvor vil du hen med det indlæg? smiley
    Tror ikke at os pelsforbrugere bliver skræmt af diverse sider, og meninger i kommer med (-:
    Ja, kan jo kun tale for mig selv, og jeg bliver ikke bange o: ..
    Rettelse: Canada Goose.

• #47   9. dec 2010
    Forstod det anderledes fordi jeg har fået afvide at nogle andre der taler imod pels at fake pels kan være kanin/katte/hunde pels men det kan jeg overhovedet ikke se sammenhængen med.

• #48   9. dec 2010 Krikken nej så er det jo pels uanset hvilket dyr det kommer fra, Maria det er fint du er til pels, men hvorfor bliver pelsfolket sure over, at der oplyses om, hvad det er de dyr, der bliver brugt i pelsindustrien bliver udsat for? I har jo taget stilling til det er ok og at I gerne vil støtte det, men hvis man ikke oplyser folk har folk ikke mulighed for at tage stilling og da det heldigvis er valgfrit om man vil gå med pels eller ej, er det da vigtigt at vide hvad man køber, ellers kan firmaerne jo bilde os alt muligt ind.
    Jeg har også en lædersofa, og træmøbler til terassen men jeg ved også min lædersofa er danskproduceret og dansk læder og mine havemøbler er fra plantagetræer og ikke fældet ude i regnskoven.
    Ligesom jeg tager stilling til om det kød jeg spiser er fra udlandet eller dansk, om det er burhøns eller fritgående. Om mine håndklæders bomuld er dyrket uden der er nogle arbejdere der skal gå i sprøjtegifte dagen lang for jeg kan få dem billigt nok. Om mine tørklæder er broderet af børnearbejdere og ja man kan blive ved.
    Men hvis man skal have mulighed for at tage et valg kræver det oplysning, er man oplyst og derefter tager et valg, man kan have det godt med, er det ens egen sag, men jeg har taget mit valg og det har jeg det godt med.
    Derfor kan jeg heller ikke forstå hvor pelsfolket vil forsøge at lukke debatten, de har jo taget deres valg som de har det godt med, eller tager jeg fejl???

• #49   9. dec 2010 fordi i begynder at skrive i et indlæg, som slet ikke handler om hvor pels kommer fra, og hvordan dyrene har haft det.
    indlægget handler om jakken er fake eller ej.

• #50   9. dec 2010 I ??? nu kender jeg slet ikke Veo så at sidestille os med I som var vi en klan af folk der ikke vil gå med pels synes jeg måske er lidt overilet...
    Jeg skriver til Veo det er dejligt hun kommer med sådan en oplysning da jeg overvejede at købe sådan en jakke, men efter oplysningerne kan jeg jo så konstantere sådan en skal jeg ikke have, det vil jeg ikke kunne have det godt med at støtte...
    Jeg tror egentlig bare Veo startede med at informere.

• #51   10. dec 2010 Har ikke selv forstand på canada goose, men det eneste jeg kan sige: hold jer til emnet, og Veo hvad er det du ikke forstår??;)

• #52   10. dec 2010 Jeg fatter virkelig ikke hvorfor et indlæg om en jakke, skal vendes ove på om hvorvidt der er tale om dyremishandling?
    Der bliver spurgt til hvorvidt jakken er en ægte Canada Goose, ikke om det er hunde der bliver flået levende der er blevet brugt til at producere den.

Veo - Ja, du har ret til at skrive i forummet ligesom alle andre, men hvorfor syntes du, du vil komme og ødelægge indlægget med dit pels-snak? Jeg tror udmærket alle er klar over at ingen form for jakke med pels kommer til verden uden lidelse, og om de så vil købe den, det er da for guds skyld deres eget valg.

• #53   10. dec 2010 jeg er enig piger, | LISE&STÓLPI | og Erika<3 *Ny pony 12.12.10* Elsker Flico<3 !!!

Kommentér på:
Canada Goose Jakke- hjælp

Annonce