R.I.P ged. {{forumTopicSubject}}
Som overskriften lyder, har vi mistet en ged på gården.
Brune ged var den aldermest kælne ged vi havde. Han kunne stå i 20. min, og bare nyde at man kløede ham, selv når resten af flokken drog videre ( de går frit )
Da jeg kom hen på gården idag, får jeg afvide at han muligvis skal aflives
Han lå ned i løstdriften, kunne ikke gå og havde kraftige krampeandfald - ikke noget kønt syn! :´(
Nå, men dyrelægen kommer, og undersøger hans ben, - der var intet brud eller lingene. Så han tror at han ligsom gamle mennesker har, havde svært ved at optage de vigtige vitaminer, og at hans krop derfor svigtede.
Nøj hvor var det hårdt :´( - specielt da de kom ud og sagde at hvis vi skulle sige farvel var det nu... jeg gik ud og strøg ham over kinden - sagde ikke noget. Så brød jeg sammen.
Det er så svært at holde ud, ikke at vide hvor han er henne? men jeg håber på at han har det godt ! ikke flere smerter. Mon han går på en evig stor græsmark, med alle andre afdøde dyr?
OG et lille surt opstød! - ham dyrelægen vi havde ude var bare SÅ uretfærdig langsom, Bruneged lå og havde kramper, men alligevel har han tid til at hygge sludre med de voksne på vej hen for at hente sprøjten, ØV!
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 71 Svar: 321
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 118 Svar: 1.042
Han stildte også geden på bagbenene, ( for at kunne se om hoften var skæv ) hvorefter han bare lader den står der, indtil den vælter, fordi den ikke selv kunne ligge sig ned, da det gjorde ondt.
nøøj hvor havde man bare lyst til at skælde ham ud.
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 263 Svar: 1.316
Har hørt dyrlæge udtale at shetlandsponyer skal have mulighed for at gå hvad der svarer til 15 km i døgnet!
Da vores ged blev syg kunne de ikke hjælpe en dyt. De ved intet om geder.
mvh merete
R.I.P ged.