{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Den værste hovedpine... {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har nogle erfaringer med meget slem hovedpine?

Jeg vil gerne høre jeres historie, specielt hvis i har fået jere hovedpine væk!


Jeg har haft hjernerystelse 4 gange i mit liv og har været igennem alt: diverse lægetjek, neurologer, scanninger, akkupunktur behandlinger.


Og inden jeg endnu engang begiver mig afsted mod min kære læge. Jeg har haft en række akkupunktur behandlinger for et års tid siden, som virkede i et godt stykke tid, så det ender nok med at jeg begynder igen.

Hvis i altså ikke har andre idéer?

Håber at få nogle svar! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den værste hovedpine...
  • #1   8. jan 2011 massage og evt en kiropraktor hvis du har mange spændinger i kroppen kan det godt medføre hovedepine

  • #2   8. jan 2011 har brugt akkupunktur, synes det virker godt! smiley
    har dårlig nakke, så det har påvirket mit hovede, så det er gået derop og har gjort ondt (-:
    har også haft hjernerystelse et par gange, tror det er 3 smiley


  • #4   8. jan 2011 jeg har dagligt hovedpine efter rideskade det eneste der for mig virker det er at gå til kiropraktor en gang i ugen og så ellers holde mig i gang

  • #5   8. jan 2011 Jeps, jeg har haft slemme hovedpiner...
    Så slemme at jeg fx kastede op i en uge..

    Fandt så ud af at det er fordi jeg har en sjælden sygdom der bla gør at jeg producere for meget spinalvæske, det trykker så på hjernen og fremkalder voldsomme hovedpiner, sløret syn og mange andre sjove ting smiley

    Det der kan hjælpe på mig er varme bade og så ellers kraftig smertemedicin, da hverken frisk luft, en lille gå tur eller en lille morfar hjælper på mine hovedpiner...

    Ellers så virker de andre ting som regel bedre, da piller jo også kan fremprovokere hovedpiner, hvis man tager dem ofte...


  • #6   8. jan 2011 hej alle..
    Tak for jeres svar!

    Hvad gør en kiropraktor?
    Er det bedre end akkupunktur?


  • #7   8. jan 2011 Jeg har selv ofte meget voldsomme smerter i hovedet og skulle rigtig have været til en neurolog, men det viste sig at det simpelthen er min nakke og ryg at det er galt med, og jeg går nu til kiropraktor og skal gå der stort set resten af mit liv.

    Styrtede på min hest i 2003 og efter det blev hele min rygrad slået skævt. Det vil sige at hvis jeg går i lang tid uden at min ryg bliver knækket på plads, får jeg mere og mere ondt både i ryggen, men også i hovedet og det er ofte så slemt at uanset hvad jeg tager af smertestillende hjælper det ikke. Så det er da en mulighed, hvis du har slået enten hovedet, nakken eller ryggen.

    Jeg vil foreslå at du først snakker med enten en fysioterapeut eller en kiropraktor, for de kan som regel med det samme sige om noget sidder forkert. Og hvis det ikke er det har du jo undersøgt den mulighed og så er ingen skade sket smiley Håber i hvert fald at du snart får det bedre, for kender alt til at have enormt mange smerter, som man ikke forstår hvor kommer fra.


  • #8   8. jan 2011 Min søster får/fik slemme hovedpiner og var både til øjenlæge, tandlæge, kiropraktor og læge.
    Øjenlæge, fordi det muligvis kunne skyldes at hun spændte i hovedet pga øjnene skulle bruge briller, men der var intet galt.
    Tandlægen gav hende en bideskinne, fordi hun tyggede tænder om natten - det hjalp lidt.
    Kiroptraktor har (flere gange) ordnet hendes nakke, som gav spændinger i hovedet - hun har også fået en speciel hovedpude, for at undgå spændinger.
    Og læge der har snakket om migræne, men fandt ud af at det nok ikke var det, men måske skyldtes at hun ikke spiste ordentligt - sååå .. får du nok grønsager? smiley


  • #9   8. jan 2011 Okay.
    Det lyder som om jeg skal have fat i sådan en kiropraktor! (:

    3 af mine hjernerystelser er også sket med heste.
    den 1. var da jeg var lille og blev rendt ned af en stor hest og besvimede og fik et kæmpe sår i nakken.
    den 2. fik jeg da jeg væltede på skøjter.
    Den 3. fik jeg ved styrt til et stævne hvor ponyen veltede ned på næsen og på siden.
    den. 4 fik jeg da jeg varmede op til en MB og sprang en høj lodret på opvarmningen, så landede ponyen og snublede og jeg blev slynget i jorden (IGEN)

    Så det kan jo sagtens være jeg har fået skubbet noget.. Men synes det er mærkeligt min læge aldrig har snakket om kiropraktor?

    Hmm.. Jeg spiser masser af grøntsager, men også masser af usundt. Men kan man få hovedpine af det?(:


  • #10   8. jan 2011 Jeg døjer med migræne hver evig eneste dag
    Har gået til akupunktur i 2 år uden medecin og nu er jeg så blevet imun for det så er tilbage til medecinen smiley


  • #11   9. jan 2011 Ja man kan få hovedpine af for meget sukker..

    Hvis du har migræne, kan det være det er fødevare migræne og det derfor bliver sat igang af bestemte ting du spiser (det troede de en overgang jeg havde)

    Ellers er der andre former for migræne, som er svære at gøre noget ved...
    Klyngehovedpine osv osv..
    http://www.migraeniker.dk - Der ligger en test inde, hvor du se om du måske har migræne..
    http://www.hovedpineforeningen.dk

    Så er det spændingshovedpine som Joseph beskriver, det kan afhjælpes med massages, kiropraktor eller hvad man finder frem til hjælper (det troede de også jeg havde)

    Du er jo blevet undersøgt for øjnene - så det kan vi udelukke...

    Ellers kan det være så mange ting, får du sovet nok? kommer du nok ud? Får du tilstrækkelig motion? Motionere du måske så meget at du stresser din krop?

    Det gælder jo om at finde en balance.. Ja der er mange ting, blev selv høvlet igennem alt dette dengang..


  • #12   9. jan 2011 MLC:
    Tak. Jeg vil prøve at lægge mere mærke til hvad jeg spiser.
    og jeg vil prøve den test dér(:

    Altså jeg har stress og mine forældre mener også det kan være derfor jeg har hovedpine. Men problemet er at jeg ikke har lyst til ikke at have travlt. alt hvad jeg laver, er noget jeg kan li, og jeg vil ikke lægge det fra mig.. Derfor vil jeg hellere finde en eller anden form for behandling .


Kommentér på:
Den værste hovedpine...

Annonce