Alkoholmisbrug - børn(langt) {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg har haft besøg af min mors gamle kolegas søn på 12 år, som vi har besøg af flere gange om måneden. Normalt er han glad og fandens livlig osv.
Men her de sidste par gange har han oplevet at hans far har drukket som 10 vilde festaber mens han har været væk, og nogen gange osse mens han har været hjemme hos ham, dog slet ikke så slemt, men stadi slemt nok til at det kan ses og lugtes.
Min mor har før hjulpet ham med at komme i behandlig, og det har han osse holdt i 2-3 mdr mener jeg det var. For noget tid siden var min mor, kæreste og jeg på besøg(han havde lånt vores bil, og der kunne lugtes at der havde været drukket i den, + at kæresten havde set at han havde taget to flasker sprut med ud og gemt dem under hans trøje), for lige og snakke med ham om det. Da vi kommer der ud sidder han og sover i stolen i stuen med en flaske på brodet. Vi får ham vækket og snakket med ham hvor han lover os at han stopper med at drikke(han sidder og stor tuder).
Hans søn finder så ud af at han er igen er begyndt og drikke og bliver self ked af det. De snakker så om det og han lover osse ham(sønen) at han ikke vil drikke mere. Da han(søn) vil/ville flytte hjem til sin mor igen. Nu har han så taget hans far i drikke flere gange, som så sent som idag. Hans undskyldning idag var at "han jo ikke havde været hjemme".
Han får osse at vide at hvis han har brug for at snakke kan han snakke med hans far, som bliver skide sur hver gang han prøver. Så han bliver jo skide ked af det og er helt ude af sig selv, og vil bare ikke være der hjemme.
Men faren vil ikke have hjalp, han vil sådan set ingen ting overhovedet.
Ved ikke rigtig hva jeg vil med det her, ud over at lige komme ud med alt sammen. og måske høre hva man kan gøre for denne skønne knægt der ikke har det let for tiden.
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.283
Drengen risikerer at blive mærket for livet.
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 263 Svar: 1.316
mvh merete
mar 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 1.564
mar 2008
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 11 Emner: 427 Svar: 1.540
Han ved osse at vi er der for ham, og at han bare ringer, skriver eller kommer når som helst! Han kommer igen fra fredag til søndag hvor han både snakker med kæresten og jeg.
dec 2006
mar 2008
mar 2009
Følger: 170 Følgere: 151 Heste: 4 Emner: 218 Svar: 2.751
Jeg er 12 år, ligesom drengen der. Og nej man kan ikke bare glemme alle de grumme oplevelser man har fået ud af det...
Heldigvis gør min far det ikke mere, og han har kun gjordt det 2 gange (hvor jeg har levet). Det er jeg bare glad for.
Jeg kan godt sige dig, at man bliver ked af det! At opleve sin far sådan, er OVERHOVEDET ikke rart, slet ikke!
Men heldigvis er jeg kommet let over det (-:
jan 2009
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 408
En alkoholiker kan ikke bare stoppe med at drikke. De snyder, lyver, manipulerer og er selvmedlidende for at få styret deres trang til alkohol.
Den eneste måde, og det er langt fra alle, det lykkes for, er behandling. Der skal professionelle folk til, og hvis jeg var TS, ville jeg starte med at tage kontakt til kommunens familieafdeling, så både sønnen og resten af familien kunne få hjælp til problemet.
jan 2009
Hvorfor er det altid alkoholikeren, der er synd for og ikke deres familie?
dec 2006
Jeg ved ikke hvor mange der ved at han drikker igen. Sidste gang hvor han sig ville i behanldning, der viste hans mor, søster og en god veninde og min mor. Desværre har sønen osse fundet ud af det, denne gang ved vi ikke hvor mange der ved det. Tror kun det er os(min mor, kæresten, sønen og jeg) der ved det.
Som skrevet tidligere vil faren ikke have nogen hjælp på nogen måde.
Så synes den er lidt svært at finde en måde og hjælpe dem begge.
jan 2009
Og selvom, de har det skidt med deres drikkeri
(som regel når de sidder i en brandert og tuder, fordi de har ondt af sig selv), så bilder de desværre ofte sig selv ind, at de selv kan styre det, hvis bare..., men kong alkohol styrer desværre deres liv og det er lige imod afgrunden
jan 2009
dec 2006
jan 2009
Hvad synes drengen om, at bo hos sin far, når han drikker?
dec 2006
jan 2009
Tror i er nødt til at inddrage kommunen, hvis han skal have hjælp, da de har ressourcerne til at hjælpe hele familien.
Efterskole kunne jo også være en mulighed, når han bliver gammel nok.
Har virkelig ondt af ham, men godt han har jer, når forældrene svigter
jan 2010
Følger: 15 Følgere: 12 Heste: 6 Emner: 5 Svar: 28
Helle: Eneste udvej for en misbruger er IKKE behandling. Det kan jeg sige fra mine helt egne erfaringer som tidligere misbruger. Nogle, som jeg, tager den på knoerne uden støttepædagoger i røven. Det er hårdt men det kan lykkes.
hvad angår selve tråden, så er det eneste i kan gøre at støtte drengen, som i gør. Lad være med at snakke behandling med faren, han kan slet ikke se det hvor han er nu. Et stop med alkoholen skal være hans beslutning ellers holder det ikke i længden. Så enkelt er det simpelthen.
Selvom drengen ikke er så gammel endnu, så er der mange i hans situation.
Der er noget der hedder ACA-møder. De er rigtig gode og jeg vil rigtig gerne fortælle mere hvis du henvender dig privat.
Jeg kan fortælle mange ting om ligepræcis misbrug og hvordan man har det men det er en noget mere privat sag, så du må gerne skrive en pb.
jan 2009
Ved godt, at nogle klarer den selv, men det er vist ikke flertallet, Men det er jo slet ikke der, drengens far er.
Synes nu ikke, der er nogen grund til at lyde hånlig ift. dem, der vælger behandling.
Alkoholmisbrug - børn(langt)