{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

Projektopg. om dyrs rettigheder {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Jeg går i 9. klasse og skal sammen med tre veninde lave en projektopgave. Overemnet er "Vejen til en bedre verden" (det var ikke helt sådan formuleret, men jeg kan ikke huske det ordret). Vi har umiddelbart valgt emnet dyrs rettigheder, men det eret meget stort emne, og det skal derfor indskrænkes til noget mindre f.eks. dyreplagerig, eller behandling af dyr i det danske landbrug. Vi har ikke besluttet os for, hvad vi vil fokusere på, og derfor spørger jeg jer, om i har nogen flere gode ideer.
Vi skal jo også lave et kreativt produkt, har i nogen gode ideer (både hvad men kan lave f.eks dukketeater, men også hvordan vi med produktet kan vise vores emne (hvad der skal ske i dukketeatret). Jeg er god til at tage billeder, måske kunne man udnytte det.
Jeg har været i praktik som hestedyrlæge for nylig, vi overvejer om vi kan bruge det til noget, evt. et kort interview, men hvad skulle vi spørge om?
Det er altid rart med tips, gode råd, gode hjemmesider osv. smiley
På forhånd tak
Katrine

PS. Vi skal IKKE lave dukketeater, det var bare et eksempel, det lavede mine gruppemedlemmer sidste år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Projektopg. om dyrs rettigheder
  • #1   9. feb 2011 Synes den om landbruget lyder ret fornuftig..
    - Jeg arbejder selv på en gård hvor vi har soproduktion, altså hvor der kun er søer og smågrise op til 7kg. Vores grise (synes jeg helt bestemt selv) har det rigtig godt..
    De eneste tidspunkter de står i boks er når de er inde og fare og har smågrise og når de blive insemineret, ellers går de i løsdrift sammen med mange andre søer, hvor der er ½halm og ½betongulv..
    Der er jo rigtig mange svineproducenter der ikke kan overskue sin besætning, og derfor kommer det til at gå udover dyrene.. Ikke god nok pasning, ikke ordentligt foder, de smågrise der har brug for medicin får ikke det de skal have osv.. Jeg synes svine produktion i Danmark er et godt emne, self hvis i kan og vil finde noget om det.. smiley



  • #2   9. feb 2011 Til min projektopgave lavede jeg en fotoserie som produkt, men det er måske ikke så fedt hvis de andre i gruppen ikke interesserer sig for fotografering...

    Nogle fra min klasse havde om landbrugets udvikling. Herunder også dyrenes forhold før nu og i fremtiden.


  • #3   9. feb 2011 Man kunne jo komme ind på noget om økologisk vs. konventionelt landbrug. Hvor har dyrene det egentlig bedst og hvorfor vælge det ene frem for det andet.

    Og så selvfølgelig noget om at der skal produceres mere på kortere tid og hvad det gør ved dyrene.

    Jeg synes egentlig det kunne være ret fedt med sådan en fotoserie hvor halvdelen af billederne var fra en stor gård hvor der måske var mere fokus på produktion end dyrevelfærd. Og så den anden halvdel fra en mindre gård som gjorde mere for dyrenes velfærd. Sådan lidt "stor moderne gård vs. lille hyggelig bondegård". smiley


  • #6   9. feb 2011 I kan også vælge Seksuelt overgreb på dyr, det er en forfærdelig ting der skal stoppes! Jeg har selv lavet en tale om det (:

  • #7   9. feb 2011 Tusind tak for hjælpen, det var bestemt noget jeg kunne bruge smiley

Kommentér på:
Projektopg. om dyrs rettigheder

Annonce