{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Hvorfor? Synes det er så for dårligt.. {{forumTopicSubject}}

Dengang jeg var ponyrytter vil jeg blank indrømme jeg havde et dårligt temperament. Min pony fik aldrig tæsk eller lign, men den har nok fået et spark i siden den ikke skulle have haft.

Efter ponytiden fik jeg så en fuldblod der absolut ikke fandt sig i det, og derfor blev mit temperament bedre og bedre.

Hesten jeg købte sidste år, har jeg ALDRIG slået, eller lasket til, sparket hårdt i siden, altså alt med måde...
Har redet en del Ox arabere, hvis du er "onde" overfor dem får du intet ud af dem.¨

Jeg har så købt et par Ox arabere...

Så får jeg kommentaren idag "Jamen tror du dit temperament er til det?"

Jeg blev simpelthen så fornærmet..

Ja jeg bliver sur hvis folk kalder mig noget jeg ikke synes jeg har fortjent, men er det ikke meget alm. ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor? Synes det er så for dårligt..
  • #1   20. feb 2011 hvis du ved du kan styre dit temperement, må du vel selv bestemme hvad for en hest du køber.
    jeg kan godt forstå du blev fornærmet, jeg ville da også blive små fornærmet, hvis nogle sagde sådan til mig, og at jeg kæmper en lang kamp med at styre mit temperement.

og jeg tror alle mennesker bliver sure hvis folk noget noget til en som man faktisk ikke har fortjent. smiley

• #2   20. feb 2011 Folk siger jeg er noget af det roligste de nogensinde har mødt. Men da jeg var yngre, nøj, da kunne mit temperament godt nok også stige mig noget til hovedet, og det kunne så gå ud over hesten. Jeg fik det selvfølgelig mega dårligt bagefter.
    I dag arbejder jeg stadig meget på at styre mig, når hesten er vanskelig. Og jeg må indrømme, efter at hesten er begyndt at bide mig på staldgangen, så har han altså fået et dask engang imellem. Det virker dog ikke, så det er jeg gået mere eller mindre væk fra igen, og fortsætter med at være rolig, og markere uden for meget nærkontakt.

men puha, sådan en unghest kan godt nok være en mundfuld når man har sådan et skjult temperament som jeg har smiley

så pointen er bare, at temperament kan komme til udtryk på mange forskellige måder i forskellige sammenhænge smiley

• #3   20. feb 2011 Jeg kan altid styre mit temperament.

Sidst en gang blev jeg rendt ned af en hest bagfra, og den trampede på mig, havde lyst til at slå den ihjel, men nej.. jegf fanger den, beroliger den, og trækker videre som intet er hændt...

• #4   20. feb 2011 Så længe du selv ved du kan styre dit temperament, ville jeg ikke lade mig gå på af det :]
    Du ved jo bedst selv om du "kan håndterer det" eller ej :]

• #6   20. feb 2011 jamen jeg er enig med de andre hvis du er sikker på at du kan styrer dit temperament kan jeg ikke se hvorfor ikke du skulle kunne have den hest du ønsker dig (:
    men i det tilfælde at man ikke kan styre sig selv og sparker hesten, rykker den i munden, pisker og eller bruger spore i et voldsomt omfang, ja så syntes jeg ikke at det er i orden at man overhovedet har hest!...
    husk det er et levede dyr som vi skal behandle med respekt (:

• #8   20. feb 2011 Lad være at tage det som et angreb. Ingen af os kender situationen kommentaren faldt i, og har det f.eks. været en bekendt der ikke har set så meget til dig siden du begyndte at gøre en indsats for at styre dig, så er kommentaren da forståelig.
    Tag det som en konpliment; der er en der kan lide dig nok til at bekymre sig om, om du måske gør et køb du senere bliver ked af.

Kommentér på:
Hvorfor? Synes det er så for dårligt..

Annonce