Hvorfor? Synes det er så for dårligt.. {{forumTopicSubject}}
Dengang jeg var ponyrytter vil jeg blank indrømme jeg havde et dårligt temperament. Min pony fik aldrig tæsk eller lign, men den har nok fået et spark i siden den ikke skulle have haft.
Efter ponytiden fik jeg så en fuldblod der absolut ikke fandt sig i det, og derfor blev mit temperament bedre og bedre.
Hesten jeg købte sidste år, har jeg ALDRIG slået, eller lasket til, sparket hårdt i siden, altså alt med måde...
Har redet en del Ox arabere, hvis du er "onde" overfor dem får du intet ud af dem.¨
Jeg har så købt et par Ox arabere...
Så får jeg kommentaren idag "Jamen tror du dit temperament er til det?"
Jeg blev simpelthen så fornærmet..
Ja jeg bliver sur hvis folk kalder mig noget jeg ikke synes jeg har fortjent, men er det ikke meget alm. ?
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.404
jeg kan godt forstå du blev fornærmet, jeg ville da også blive små fornærmet, hvis nogle sagde sådan til mig, og at jeg kæmper en lang kamp med at styre mit temperement.
og jeg tror alle mennesker bliver sure hvis folk noget noget til en som man faktisk ikke har fortjent.
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
I dag arbejder jeg stadig meget på at styre mig, når hesten er vanskelig. Og jeg må indrømme, efter at hesten er begyndt at bide mig på staldgangen, så har han altså fået et dask engang imellem. Det virker dog ikke, så det er jeg gået mere eller mindre væk fra igen, og fortsætter med at være rolig, og markere uden for meget nærkontakt.
men puha, sådan en unghest kan godt nok være en mundfuld når man har sådan et skjult temperament som jeg har
så pointen er bare, at temperament kan komme til udtryk på mange forskellige måder i forskellige sammenhænge
jan 2008
Følger: 194 Følgere: 190 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 488
Sidst en gang blev jeg rendt ned af en hest bagfra, og den trampede på mig, havde lyst til at slå den ihjel, men nej.. jegf fanger den, beroliger den, og trækker videre som intet er hændt...
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 185 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.084
Du ved jo bedst selv om du "kan håndterer det" eller ej :]
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 76 Svar: 656
men i det tilfælde at man ikke kan styre sig selv og sparker hesten, rykker den i munden, pisker og eller bruger spore i et voldsomt omfang, ja så syntes jeg ikke at det er i orden at man overhovedet har hest!...
husk det er et levede dyr som vi skal behandle med respekt (:
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.452
Tag det som en konpliment; der er en der kan lide dig nok til at bekymre sig om, om du måske gør et køb du senere bliver ked af.
Hvorfor? Synes det er så for dårligt..