{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.021 visninger | Oprettet:

Desperat - min kat er væk. {{forumTopicSubject}}

Vi har haft den samme kat i snart 3 år, han er søn til min tidligere hunkat, hun fødte i en lade i en gammel olietønde og jeg fandt først killingerne da de var omkring 5 uger, de var fuldstændig vilde, de havde jo ikke set andet end dem selv da de nok havde boet i tønden i 5 uger, vi valgte at beholde den ene hankat sort/hvid meget sky, der gik måneder før ham blev tam overfor mig og halvandet år før han ville snakke med min far, så han er en meget speciel kat, de eneste han vil kæles af er mig og min far, når han hører en bil udenfor knurrer han nærmest og så gemmer han sig, han tåler ikke mennesker.
Sagen er den at vi ikke har set ham i 1 uge nu, vi har ledt og kaldt med vi kan ikke finde ham, han er ikke kasteret og kommer normalt hjem flere gange om dagen for at få mad, så jeg er desværre bange for han er død, måske kørt ned. Jeg savner vildt meget et dyr i huset efter han er væk så vil gerne have en ny snarest.

Men hvor finder jeg en kat? det er jo ikke lige tiden for killinger og det må også gerne være en halv voksen kat som er vant til og være ude og bruge kattebakke.
Kunne måske godt tænke mig en fra et internat for og hjælpe og så er katten jo også iorden fra start. Hvor er der evt. kattehjem henne på fyn?
Eller kender i nogle derskal af med en kat?

Gerne link til hjemmesider med katte internater på fyn (;

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Desperat - min kat er væk.
  • Bente M. J
    Bente M. J Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Svar: 7
    #1   5. mar 2011 Hej. Prøv Inges kattehjem Sdr. Boulevard 83 Odense c tlf 70203555
    eller hjemmesiden www.inges-kattehjem.dk

• #2   5. mar 2011 har du tjekket kattegalleriet??

• #3   5. mar 2011 Det er altså ikke usædvanligt at en ukastreret hankat blive væk i længere tid, så se lige tiden an inden du bare får en ny...

• #4   5. mar 2011 Jeg ved ikk med Kattens værn, men det er da et forsøg:

http://www.kattens-vaern.dk/?side=34
    Nr. Lyndelsesvej 2
    5260 Odense S

• #5   5. mar 2011 Jette H - syntes bare 1 uge er lang tid, han er normalt aldrig væk hjemmefra så længe. hvor skulle han få mad fra når han er så sky han tåler ikke andre mennesker, men håber da på han kommer hjem igen.
    Venter også og ser tiden an en uges tid endnu (:

• #6   5. mar 2011 Tusind tak for links (; Nr. lyndelse er ikke så langt fra mig :O)

• #7   5. mar 2011 rolig nu han katte kan være væk i meget længere tid end en uge, og det er nu at alle de lækre hunkatte går i løbetid, så du skal ikke være bekymret ;O)

• #8   5. mar 2011 Ja tænkte også på at det er nu de begynder at parre sig, ved godt det ikke er unormalt, men er nu alligevel bange for at han ikke dukker op og evt. er blevet kørt ned. Men ser tiden lidt an og håber alt hvad jeg kan smiley

• #9   5. mar 2011 missepigerne er ved at være tændte måske han bare er på en længere scoretur....

min han kat har også lige været væk meget længere end han plejer

• #11   5. mar 2011 Haha lotte til en hankat, ja hvorfor ikke? :O)
    Jamen han kan vel ikke leve uden mad? :S Det er også det der bekymre mig. og han er normalt ikke en der bare bliver væk i flere dage, landevejen ligger også kun 100 meter herfra og bilerne kører pænt stærkt :S
    Håber bare på at han er på damejagt :O)
    Ja ved godt det er fornuftigt at neutralisere dem, men det har vi aldrig gjort med vores katte. hvis vi skal have ny skal den også helst være kasteret eller sterieliseret det er de jo også hvis man vælger en fra kattehjem :O)

• #13   5. mar 2011 Han fanger sikkert masser af fugle og mus, mine forældre havde en tam vildkat, lang historie, men den var hvert forår væk i flere uger ad gangen, og hver eneste gang troede min mor, at nu var den da helt sikkert død, men nej, den kom hjem igen, tynd som et skelet, og efter en masse mad og en ormekur var den klar på elskov og fuglejagt igen.

• #14   5. mar 2011 De svar giver mig håb :O) håber virkelig han kommer hjem igen for han er en éner, der findes ingen kat ligeså mærkelig og speciel ;O) Jeg må vist bare vente og se og holde ud, selvom det er trist uden husdyr, når man altid har været vant til det. Ja vores slås også tit kan man se. han har mange "klip" i ørene efter tidligere dyster, tit er han også fyldt med sår, engang måtte han under pensilin behandling efter at der var gået betændelse i et stort sår, tør næsten ikke tænke på hvordan han ser ud hvis han kommer hjem, hvis han har slåsset løs med andre katte og levet af hvad han kunne finde, håber at jeg får katten hjem også hel :O) Krydser fingre.

• #15   5. mar 2011 Så, rolig nu. smiley
    De 2 ældste af mine katte var begge væk i næsten en måned, dog ikke på samme tid.
    De er også begge født vilde, og kom først i direkte kontakt med mennesker da de var ca 6-7 måneder, og begge var neutraliseret da de løb væk.
    Da den første løb væk, og ikke havde været hjemme i 3 uger, troede vi faktisk hun var blevet kørt ned, eller at ræven havde taget hende, da hun stadig kun var en stor killing.
    Men de kom begge hjem igen i god behold, dog var hankatten lidt mager, men det var så også det. smiley

Så vent lidt og se om han ikke kommer hjem igen, det gør de som regl smiley

• #16   5. mar 2011 min Skuffe var væk i længere tid og han er faktisk lige kommet hjem i dag, han sprang lige ind i sin madskål, tømte den, skreg på mere mad, tømte endnu en skål, og så smed han sig på sofaen og sov. da jeg kom hjem 4 timer senere og skulle ahvve en lur, kom han og smed sig i min favn, drejede om på ryggen og gav sig til at snorke.

nu har han lige været ude og tisse og kom ind igen efter kun 30 min ude...

det er forår og fertile hankatte strejfer

• #17   5. mar 2011 Tusind tak for svar. dejligt med en snorkende kat i favnen ;O)
    Nøøj, jeg håber på at jeg er lige så heldige som jer at få min kat hjem igen :O)
    Tak fordi i giver mig håb :O)

• #18   5. mar 2011 Igår kom min ene kat endelig hjem, efter over en uge væk.
    Han har aldrig været væk mere end et par timer før.
    Så jeg var sikker på han var en af de mange katte der bliver kørt ned ude på vejen.
    Så jeg næsten tudede da jeg så han var kommet hjem.

• #19   5. mar 2011 kig evt på gul og gratis da der er mange der gerne vil af med katte

• #20   6. mar 2011 1 uge er ikke lang tid, og slet ikke nu, hvor det er ved at blive forår, og hunkattene kommer i løbe tid, har haft flere og de kan snildt være væk i lang tid.

Kommentér på:
Desperat - min kat er væk.

Annonce