Betfor - lige et spørgsmål :) {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Ja, jeg har lige et spørgsmål mht. Betfor, og ved godt at der er MANGE der har fordomme imod det, og dem har jeg ikke brug for at høre, bare så vi er enige
Jeg stod for et par uger siden, og ikke havde fået foderleverance i 2 uger, så have kun foder til at lave en meget kort overgang for hesten, til noget nyt. Derfor måtte jeg finde et alternativ til foder, i over en uge, for at dyret kunne få noget i maven. Til det kom det, at en i stalden havde en sæk betfor som hun ikke skulle bruge alligevel, og den måtte jeg købe, Og det gjorde jeg så. Har hørt meget godt om roepiller og roesnitter, og tænkte at det også måtte give en god mæthedsfølelse, på trods at den lille mængde..
Så hun fik altså Betfor med Lucerne og lidt gulerødder og vitaminer indtil foderet kom..
Der skete så det, at hyppen blev ret glad for det betfor, og så da jeg begyndte at køre hende over på det nye foder, synes hun ikke at det er særlig spændende uden at der er lidt Roesnitter i.. typisk..
Vil bare høre om i synes jeg er totalt ond ved min hest, når jeg giver hende 100g tørvægt Betfor, i hendes mad morgen og aften, og efter ridning?
På forhånd tak
Og i øvrigt, så når jeg har brugt den sæk Betfor, vil jeg nok enten stoppe med det, eller købe speedi-beet i stedet.
maj 2007
Følger: 34 Følgere: 214 Heste: 4 Svar: 552
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.844
maj 2007
Følger: 34 Følgere: 214 Heste: 4 Svar: 552
Men forstår ikke helt hvad dit spørgsmål er/betyder .. :b
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
nov 2009
Følger: 53 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 70 Svar: 534
Nogle siger at top præstations heste danner hurtigere syre hvis de får for meget sukker, men ved faktisk ikk om det er bevist... (det er nok mere i forhold til trav og galop løb)
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.452
Jeg kunne forestille mig sukkeret går i blodet som det gør hos mennesker og kan give nogle uballancer i blodsukkeret, så jeg ville nok også anbefale at skifte til noget med et lavere sukkerindhold. Dyret skal nok lære at spise det..
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
maj 2008
Men tak for jeres svar :), jeg vil fortsat give hende det, da jeg også er glad for at hun får ekstra væske ud af det og at det holder maven igang. Hun reagerer ikke på sukkeret, overhovedet, men har en dejlig, brugbar energi.
maj 2008
Betfor - lige et spørgsmål :)