{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Betfor - lige et spørgsmål :) {{forumTopicSubject}}

Hej HG! smiley

Ja, jeg har lige et spørgsmål mht. Betfor, og ved godt at der er MANGE der har fordomme imod det, og dem har jeg ikke brug for at høre, bare så vi er enige smiley

Jeg stod for et par uger siden, og ikke havde fået foderleverance i 2 uger, så have kun foder til at lave en meget kort overgang for hesten, til noget nyt. Derfor måtte jeg finde et alternativ til foder, i over en uge, for at dyret kunne få noget i maven. Til det kom det, at en i stalden havde en sæk betfor som hun ikke skulle bruge alligevel, og den måtte jeg købe, Og det gjorde jeg så. Har hørt meget godt om roepiller og roesnitter, og tænkte at det også måtte give en god mæthedsfølelse, på trods at den lille mængde..
Så hun fik altså Betfor med Lucerne og lidt gulerødder og vitaminer indtil foderet kom..
Der skete så det, at hyppen blev ret glad for det betfor, og så da jeg begyndte at køre hende over på det nye foder, synes hun ikke at det er særlig spændende uden at der er lidt Roesnitter i.. typisk..

Vil bare høre om i synes jeg er totalt ond ved min hest, når jeg giver hende 100g tørvægt Betfor, i hendes mad morgen og aften, og efter ridning?

På forhånd tak smiley Og i øvrigt, så når jeg har brugt den sæk Betfor, vil jeg nok enten stoppe med det, eller købe speedi-beet i stedet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betfor - lige et spørgsmål :)
  • #1   22. mar 2011 Lige et spørgsmål, giver du den betfor uden det er blødt op?

• #2   22. mar 2011 nej nej selvfølgelig er det blødt op da!!

• #3   22. mar 2011 Puha, skulle lige være sikker! smiley

Men forstår ikke helt hvad dit spørgsmål er/betyder .. :b

• #4   22. mar 2011 Næh det er jo ikke kæmpe mængder du giver.. men som du selv skriver ville jeg nok skifte over på speedy beet når sækken er brugt, for at spare på sukkeret, for der er ret med i betfor.. men så er det jo heller ikke værre smiley

• #5   22. mar 2011 Betfor er super godt til at holde væske ballancen i top.. det er en del sukker i, men egentligt skader det ikke hesten, det gør bare deres pels flot.. Jeg er stor fortaler til betfor, da jeg syns man får kanon flotte heste af det. plus at man aldrig har problemer med kolik fx da hesten får extra væske igennem foderet..

Nogle siger at top præstations heste danner hurtigere syre hvis de får for meget sukker, men ved faktisk ikk om det er bevist... (det er nok mere i forhold til trav og galop løb)

• #6   22. mar 2011 Jeg er også rigtig glad for roepillerne. Jeg måtte dog tage betfor fra min vallak da han blev temmelig hyper af det, og det er ikke energi han mangler.
    Jeg kunne forestille mig sukkeret går i blodet som det gør hos mennesker og kan give nogle uballancer i blodsukkeret, så jeg ville nok også anbefale at skifte til noget med et lavere sukkerindhold. Dyret skal nok lære at spise det..

• #7   22. mar 2011 Team Nøhr !: Øhh sukker gør ikke hestens pels flot.. og jo det er usundt for heste, lige som det er usundt for mennesker, det ødelægger tænderne og går i blodet og giver ubalance i blodsukkeret.. nogle heste reagere ikke synderligt på det, andre bliver helt hyper.. det kan desuden også påvirke maven og derved give større chanse for mavesår..

• #8   22. mar 2011 hehe det var pga. sukkeret at jeg stillede spørgsmålet, da jeg har set så mange der er imod betfor smiley
    Men tak for jeres svar :), jeg vil fortsat give hende det, da jeg også er glad for at hun får ekstra væske ud af det og at det holder maven igang. Hun reagerer ikke på sukkeret, overhovedet, men har en dejlig, brugbar energi.

• #9   22. mar 2011 og så skifte til speedi-beet når sækken er brugt:)

Kommentér på:
Betfor - lige et spørgsmål :)

Annonce