520 visninger
|
Oprettet:
Er du på MADLOG? {{forumTopicSubject}}
Hejsa jeg leder efter andre der også er på Madlog eller har været*s* Håber der er flere end mig*s*
nov 2004
Følger: 91 Følgere: 81 Heste: 5 Emner: 532 Svar: 2.121
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 1 Svar: 62
dec 2009
Følger: 28 Følgere: 31 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 303
Bruger det mest til at holde styr på mine cm.
sep 2007
Følger: 55 Følgere: 48 Heste: 1 Emner: 160 Svar: 816
nov 2004
sep 2007
nov 2004
der skal man jo spise under et bestemt antal kcal.
maj 2007
Følger: 72 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 260
jeg er derinde, men bruger det kun til at holde styr på min vægt/tal, holde styr på kcal. og så få opskrifter.
og jeg synes det er et godt alternativ til fx. vægtvogterne, som er meget meget dyre..
sep 2007
nov 2004
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 2.264
sep 2007
Jeg går ikke i skole, da jeg simpelthen ikke har kræfter nok til at være der. Jeg må ikke være alene, skal kropsvisiteres efter hvert måltid og må ikke selv gå på toilettet om aftenen. Jeg er afhængig af sult, og elsker følelsen at man bliver spist indefra. Jeg håber jeg har skræmt jer lidt (;
Jeg er godt klar over, at i ikke har tænkt jer at blive anorektikere. Men det havde jeg heller ikke, og vupti så blev jeg indlagt. Pas på jer selv piger, og held og lykke!
maj 2007
men er p.g.a. en, meget besværlig graviditet/meget sengeliggende, blevet overvægtig. men fordi jeg er på madlog hvor jeg kontrollere disse ting, så er jeg på intet tidspunkt nervøs for at ryge tilbage i gamle vaner..
man får som regel ikke bare anoreksi af at ville tabe sig, men af psykiske ting, som driller en.
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Malle: Sådanne sider kan faktisk tværtimod være positive for at opnå et sundt vægttab. F.eks. giver madital sure smileyer, hvis man har for lavt et kalorieindtag - f.eks. siger den, at jeg med mit aktivitetsniveau skal indtage min. 1600 kcal om dagen. Så får man et overslag over, hvor mange kcal man har forbrændt og hvad det svarer til i gram vægttab
Jeg har hele mit liv været overvægtig og har valgt, at det nu skal være slut, hvor jeg er flyttet hjemmefra og selv bestemmer, hvad der bliver serveret af mad - og efter mange forgæves forsøg på vægttab, synes jeg, at dette virker for mig. For det første kan man skrive i forum om alle tankerne omkring vægttabet/motivationen med andre "tabere". For det andet kan jeg, når jeg bliver lækkersulten først taste det usunde ind, se hvor mange kcal det giver og dermed ødelægger vægttabet - lægge det væk igen og tage et knækbrød med ost i stedet
Nu hænger anoreksi jo sammen med psykiske problemer - og bare fordi man vil gøre noget ved sit vægttab, betyder det jo ikke, at man ender ud med anoreksi. Der er forskel på at være teenager med alle de psykiske udfordringer, der er i den alder og så voksen og ville gøre noget ved sin vægt
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Det ved tydeligvis ikke hvad det drejer sig om, når du kalder det sygeligt.
Når man har været kraftig overvægtig (mit bmi var oppe på over 35), så spiser man simpelthen for meget - og når det så er hele livet, ens forældre har lært en at spise forkert og for meget, kan det endda være svært at vurdere, hvad normale portioner er. Så kan det være en kæmpe øjenåbner at taste ens mad ind, så man kan se, hvor mange kalorier, man rent faktisk spiser om dagen.
Efter jeg er startet på madital.dk er det flere ting, som er blevet ændret pga. det. Tidligere drak jeg alt for lidt vand (væske i det hele taget i løbet af en dag) - det er sat op til min. 2L vand om dagen nu. Jeg spiste ikke rigtig grøntsager og frugt - kunne bedre lide rugbrød og det er da også sundt, skulle man synes. Men nej, ikke i de mængder og så er der faktisk mange kcal bare i rugbrød. Så jeg er blevet bedre til at spise en masse grøntsager som mellemmåltid og flere til aftensmad. Laver lækre madpakker med grøntsager og lækre salater i stedet for de typiske 3-4 rugbrøder osv.
Så at taste det ind er jo netop en hjælp til sund kost - og motion. For man får ligeledes smileys for, om man har tastet nok motion ind. Og bare det at få en glad smiley og klap på skulderen, når dagen er omme, gør en kæmpe forskel.
Hvis man ikke selv har prøvet at skulle tabe på den forkerte side af 20 kg, kan man ikke udtale sig om, at det er sygeligt - da man har brug for AL den motivation, man har brug for, når man som jeg er i gang med et vægttab, der kommer til at tage resten af dette år, med ½ kg om ugen.
maj 2007
du ved slet ikke havd du taler om. er man overvægtig kan man ikke bare ændre sig fra den ene dag til den anden. er så træt af at hører fra "alm." folk hvad os "fede" skal gøre...
madlog og lign. sider er super gode og på ingen måde sygeligt.
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 2.264
Er du på MADLOG?