{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er du på MADLOG?
  • #1   5. apr 2011 jeg har været... men fik ikke brugt det nok

• #2   5. apr 2011 er jeg, men har aldrig brugt det*G*

• #3   5. apr 2011 Jeg er, men er ikke god til at bruge det.
    Bruger det mest til at holde styr på mine cm.

• #4   5. apr 2011 Hvad er det? (:

• #5   5. apr 2011 en hjemmeside hvor man betaler sig for at bruge deres side... man bruger det til at registrer hvad man spiser og hvor mange kjl man indtager pr dag.

• #6   5. apr 2011 Det lyder meget foruroligende, det at holde ¨så meget styr på sin mad hver dag, kan der altså ikke komme noget ud af. Jeg ved jeg taler om. (:

• #7   5. apr 2011 det er jo godt for folk som vil tabe sig fx.
    der skal man jo spise under et bestemt antal kcal.

• #8   5. apr 2011 det er jo ikke en hjemmeside for anoretiker og lign. men for overvægtige folk, som vil tabe sig.
    jeg er derinde, men bruger det kun til at holde styr på min vægt/tal, holde styr på kcal. og så få opskrifter.
    og jeg synes det er et godt alternativ til fx. vægtvogterne, som er meget meget dyre..

• #9   5. apr 2011 Men det kan hurtigt blive en hobby, det er faktisk ofte set at folk der har været overvægtige går på kur og ender med at blive anorektiker. Jeg håber i tænker jeg om en ekstra gang, i skal ikke ende som mig. Det er ikke noget fedt liv. Nå, fred være med det (:

• #10   5. apr 2011 nej men det sku heller ikke lykken at være overvægtig....

• #11   5. apr 2011 Malle - Du er da ikk særlig godt informeret inden du bare begynder at sige det er foruroligende.. Er det ikk ogs' foruroligende at der findes overvægtige mennesker?

• #12   5. apr 2011 Jeg kan sagtens følge dig, jeg er bare urolig. Jeg er nu endelig kommet hjem efter indæggelse grundet Anoreksi. Bare jeres kamp om at tabe jeg tilgengæld så stopper når i er på jeres normalvægt eller det mål i har sat jer. (:

Jeg går ikke i skole, da jeg simpelthen ikke har kræfter nok til at være der. Jeg må ikke være alene, skal kropsvisiteres efter hvert måltid og må ikke selv gå på toilettet om aftenen. Jeg er afhængig af sult, og elsker følelsen at man bliver spist indefra. Jeg håber jeg har skræmt jer lidt (;

Jeg er godt klar over, at i ikke har tænkt jer at blive anorektikere. Men det havde jeg heller ikke, og vupti så blev jeg indlagt. Pas på jer selv piger, og held og lykke! smiley

• #13   6. apr 2011 malle. nu er jeg selv tidligere anorektiker. så jeg kender godt det hele.
    men er p.g.a. en, meget besværlig graviditet/meget sengeliggende, blevet overvægtig. men fordi jeg er på madlog hvor jeg kontrollere disse ting, så er jeg på intet tidspunkt nervøs for at ryge tilbage i gamle vaner..
    man får som regel ikke bare anoreksi af at ville tabe sig, men af psykiske ting, som driller en.

• #14   6. apr 2011 Nej, jeg er ikke på madlog, men bruger en side, der hedder madital.dk smiley Den er gratis og super god, synes jeg smiley Selvom jeg nu en måned inde i mit vægttab er ved at være træt af at veje min mad :-S Men så vil jeg til gengæld sige, at man får en fornemmelse af hvad tingene vejer, så hvis jeg ikke får det vejet, gætter jeg mig frem og taster det ind alligevel.

Malle: Sådanne sider kan faktisk tværtimod være positive for at opnå et sundt vægttab. F.eks. giver madital sure smileyer, hvis man har for lavt et kalorieindtag - f.eks. siger den, at jeg med mit aktivitetsniveau skal indtage min. 1600 kcal om dagen. Så får man et overslag over, hvor mange kcal man har forbrændt og hvad det svarer til i gram vægttab smiley

Jeg har hele mit liv været overvægtig og har valgt, at det nu skal være slut, hvor jeg er flyttet hjemmefra og selv bestemmer, hvad der bliver serveret af mad - og efter mange forgæves forsøg på vægttab, synes jeg, at dette virker for mig. For det første kan man skrive i forum om alle tankerne omkring vægttabet/motivationen med andre "tabere". For det andet kan jeg, når jeg bliver lækkersulten først taste det usunde ind, se hvor mange kcal det giver og dermed ødelægger vægttabet - lægge det væk igen og tage et knækbrød med ost i stedet smiley

Nu hænger anoreksi jo sammen med psykiske problemer - og bare fordi man vil gøre noget ved sit vægttab, betyder det jo ikke, at man ender ud med anoreksi. Der er forskel på at være teenager med alle de psykiske udfordringer, der er i den alder og så voksen og ville gøre noget ved sin vægt smiley

• #16   6. apr 2011 Lykke & Williiam:
    Det ved tydeligvis ikke hvad det drejer sig om, når du kalder det sygeligt.

Når man har været kraftig overvægtig (mit bmi var oppe på over 35), så spiser man simpelthen for meget - og når det så er hele livet, ens forældre har lært en at spise forkert og for meget, kan det endda være svært at vurdere, hvad normale portioner er. Så kan det være en kæmpe øjenåbner at taste ens mad ind, så man kan se, hvor mange kalorier, man rent faktisk spiser om dagen.

Efter jeg er startet på madital.dk er det flere ting, som er blevet ændret pga. det. Tidligere drak jeg alt for lidt vand (væske i det hele taget i løbet af en dag) - det er sat op til min. 2L vand om dagen nu. Jeg spiste ikke rigtig grøntsager og frugt - kunne bedre lide rugbrød og det er da også sundt, skulle man synes. Men nej, ikke i de mængder og så er der faktisk mange kcal bare i rugbrød. Så jeg er blevet bedre til at spise en masse grøntsager som mellemmåltid og flere til aftensmad. Laver lækre madpakker med grøntsager og lækre salater i stedet for de typiske 3-4 rugbrøder osv.

Så at taste det ind er jo netop en hjælp til sund kost - og motion. For man får ligeledes smileys for, om man har tastet nok motion ind. Og bare det at få en glad smiley og klap på skulderen, når dagen er omme, gør en kæmpe forskel.

Hvis man ikke selv har prøvet at skulle tabe på den forkerte side af 20 kg, kan man ikke udtale sig om, at det er sygeligt - da man har brug for AL den motivation, man har brug for, når man som jeg er i gang med et vægttab, der kommer til at tage resten af dette år, med ½ kg om ugen.

• #17   6. apr 2011 lykke & william.
    du ved slet ikke havd du taler om. er man overvægtig kan man ikke bare ændre sig fra den ene dag til den anden. er så træt af at hører fra "alm." folk hvad os "fede" skal gøre...
    madlog og lign. sider er super gode og på ingen måde sygeligt.

• #18   6. apr 2011 Der sidder virkelig mennesker herinde som er meget uvidende og dømmende.. Over an out!

Kommentér på:
Er du på MADLOG?

Annonce