{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
314 visninger | Oprettet:

Hvordan får jeg overtalt? {{forumTopicSubject}}

Dixie, en shetlænder jeg passer, er 1 1/2 år og har aldrig haft dyrlæge. Rikke, en hest jeg red i mere end 3 år fik bronkitisk, og er nu på de evige græs arker, fordi ejer ikke ville give hende medicin. Med Rikke prøvede jeg alt, fik lov til at købe hende af mor og far men ejer ville ikke sælge hende til mig, selvom hub aldrig i de 3 år havde været ude ved hende....

Men til Dixie, det ser ikke ud til at hun fejler noget, men derfor tænker jeg nogle gange over om hun fejler noget, på Rikke var der jo heller ikke noget udover at hun hostede når vi satte i trav, det kan jeg jo ikke gøre med Dixie.
Men hvordan kan jeg spørger ejer om de ikke godt ville sætte en dyrlæge ud på hende? Jeg har tænkt over at jeg godt selv ville betale? Men derfor skal jeg jo stadigbhave ejers tilladelse!?

Ved godt detnvirker lidtbunderligt, men har virkelig ikke til at 'ha' en syg hest igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får jeg overtalt?
  • #1   9. apr 2011 Det er ulovligt, at have syge dyr, som ikke bliver behandlet/aflivet.
    Jeg ville nok henvende mig til en dyreforening/dyrlæge og spørge til råds, og ikke til ejeren som tydeligvis er ret ligeglad.

    Håber det bedte for ponyen smiley


  • #3   9. apr 2011 Er ikke helt sikker på jeg forstår det - ponyen fejler ingenting, men du vil have dyrlægen ud? Hvordan kan det være?
    Bare fordi ponyen aldrig har haft dyrlæge, er det jo ikke sikkert der er noget galt med den, det kan jo sagtens være, at grunden til at den ikke har haft dyrlæge, er at den aldrig har fejlet noget.. smiley
    Hvad ville du have dyrlægen til at kigge efter?
    Ponyen skal vel vaccineres, hvis du gerne vil have en mindre helbredsundersøgelse, kan du nok få det gjort i den forbindelse..
    Kan ikke umiddelbart se nogen grund til bare at få en dyrlæge ud, uden grund.. smiley


  • #5   9. apr 2011 Hvis den lille shetlænder aldrig har haft dyrlæge er der nok en grund, prullen har nok aldrig været syg....

    Ingen grund til at pusse en dyrlæge på den, hvis den ikke viser nogen tegn på at fejle noget som helst, det er jo en anden hest, det må du jo acceptere..

    Men ja du kan jo spørge om du må få en dyrlæge ud og sige at du selv vil betale ellers ville jeg ihvertfald som hesteejer, sige nej, hvis jeg følte der ikke var det mindste i vejen med min hest smiley


  • #6   9. apr 2011 Altså hvis den aldrig har haft dyrlæge bør den nok vaccineres snart.
    men der er ingen grund til at hente en dyrlæge ud til en hest som ikke er syg - min har indtil nu også kun haft dyrlæge den ene gang årligt han skal ha ordnet tænder og vaccineres og ham har jeg haft i 2 år nu


  • #7   9. apr 2011 Altså altså altså.... Til SCM hun er ikke syg, men jeg ville godt have et tjek på hende, netop fordi hun aldrig har haft dyrlæge, og jeg har det sådan hellere være på den sikre side?

    Jeg ville ikke sige hun viser de store tegn på at hun er syg, men jeg er sådan bare jeg ser det mindste bliver jeg helt!?

    Okay, ved godt det lyder underligt, men jeg ville bare vide mig sikker på hun ikke fejler noget?

    Og bare lige, ejerne elsker virkelig deres heste, de er så snotforkælet at det er helt utroligt, men de glemmer bare at få tjekket dem smiley


  • #8   9. apr 2011 En hest skal da have dyrlæge mindst en gang om året, hvor den får vaccine og bliver tjekket igennem, evt også får ordnet tænder.

  • #9   9. apr 2011 Se et alm sundhedstjek, det er det jegver ude efter?

  • #10   9. apr 2011 Jamen det skal den da ha når den får vaccine?

  • #11   9. apr 2011 Det har den ikke fået?

    Da jeg kørte rundt med dyrlægerne i min vinterferien, spurgte jeg ind til det med vaccine osv og man skal ikke få vacineret sine heste, kun hvis man har dem med ud blandt andre?


  • #12   9. apr 2011 Ja okay. Kan godt forstå du godt vil ha dem tjekket. Hvis vaccination ikke er nødvendig, vil jeg mene at tænder da må være. nogen heste, som min, har kun brug for at få ordnet tænder hvert andet år, men nogen har brug for det oftere. Men de fejler nok ikke noget, det må vi da håbe i hvert fald smiley

  • #13   9. apr 2011
    Bare læg det ud som et åbent spørgsmål :o)
    Fx. " Kunne det ikke være en idé at få hende tjekket, ligesom vi går til tandlægen - bare lige for at blive tjekket? " Eller noget i den stil.

    Tøver vedkomne kunne du jo tilbyde at betale halvdelen smiley


  • #14   9. apr 2011 Altså de ser ud til ikke at fejle noget, men derfor ville jeg nu godt vide hvordan de egentlig har det. Men de er lige så tossede som andre heste og spiser alt hvad de nu kan komme til. Så tror ikke de fejler noget som jeg kan se, men hvem ved?

Kommentér på:
Hvordan får jeg overtalt?

Annonce