{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

I dag skal være en god dag.... {{forumTopicSubject}}

i dag er officielt sidste dag i min påskeferie... heldigvis, min ferie har været et helvede,

Torsdag min kæreste holder fest til indvielse af vores gildesal, jeg laver havearbejde, og ender med at stresse over at jeg pudselig skal lave tilbehør til grillen inden festen...

fredag. Tømmermænd. ! skal have et par heste hjem til mig selv så bliver kørt ud til mine forældre så kan jeg ride dem hjem.
men Royal har mild kolik.
går med hende, men bliver hurtig klar over det ikke er sædvanlig kolik. hun er kold, går meget frisk fremad, men vil ligge sig stille og roligt ned hver gang vi står stille.
ringer til dyrlæge, og han er der efter en halv time, på den halve time begynder hun at svede og kolikken tager til.

Dyrlægen smertenehandler hende, og finder en lomme med luft i tarmen. hun er kommet af med afføring et par gange så hun får noget der sætter tarmene igang, dyrlægen er sikker på at hun skal have lidt boksro, mens jeg får hentet noget hø til hende.
på vej ind i boksen træder hun på min fod.

jeg får hø ud, og går endnu et tur med hende, hun har ikke lyst til at ligge sig ud udenfor, kun inde i boksen, og vil have græs udenfor, ringer til dyrlægen og fortæller hvordan hun har det. vi bliver enige om at hun har det bedre, hun vil spise, og vil kun ligge ned indenfor, så vi regner med det er det smertesillende der gør hende træt. hun skal bare have hø, boksro og ud og gå en tur om aftenen.

jeg tager hjem, for at pleje mine tømmermænd.

min far ringer så om aftenen. der er tilbagefald. han ringer til dyrlægen.'
min fra ringer så igen senere, dyrlægen siger hun måske skal på ansager, men de venter lige og ser hende i løbet af en halv times tid. jeg skynder mig derud. og det står klart, hun skal på ansager. vi læsser hende og hendes føl og suser afsted.

Ansager: de undersøger hende og konstaterer at der er luft i tarmen, og den strammes til den ene side, de frygter får en tarmdrejning. de sætter tarmene igang og giver væske, og ser tiden an om operation bliver nødvendigt. vi får at vide at intet nyt gennem natten er godt nyt. men de ringer ved dårlige forandringer...

hjem og sove...

Lørdag: da jeg vågner bliver jeg glad. intet nyt... ringer til ansager for at høre hvordan hun har det.
ingen forandringer, de anbefaler en operation til 30.000 kr. hvor kun 2 af 3 overlever. hendes ejer beslutter at aflive i stedet chancerne er ikke store nok til den pris. et hårdt valg... et helvedes hårdt valg.

vi kører op og siger farvel, og tager Ceres med hjem igen, heldigvis er hendes føl knap 3 mdr. og er begyndt at spise hans mors mad.
Han får folfoder med mælkeerstatning.

i går kom de første gode nyheder så... min lilletå er brækket, men kan heldigvis ikke mærke det mere.
Ceres kom på fold med April's Nar og hendes føl Morgan, som Ceres er venner med. de hygger sig på folden.
Jeg tager trense på April's Nar og rider hende på folden uden sadel. da vi skridter af vil morgan en tur i mælkebaren... så sker det, da morgan er færdig smutter Ceres ind, og drikker, selvom morgan smutter om foran april's Nar og hun ser det ikke er hendes eget føl der drikker, lader hun ham. og han får lov flere gange, til slut blev hun irritabel, men der skal jo lige produceres nyt mælk inden der kan hives mere ud (-:

I dag er mit mål, med gode snacks at få April's Nar til at acceptere at Ceres drikker hos hende indimellem, endelig ser min ferie lys ud, havde ellers aldrig overvejet at hun ville andet end at opdrage på ham. men jeg tror at hun ved hvor vigtigt det ville være for Royal at der var en til at tage sig af lille Ceres. han skal ikke over helt at dige på hende, men hvis hun får papmor følelse af ham, vil hans liv blive bedre, bedre opdragelse, accept fra de andre heste og lidt tilskud (-:

i eftermiddag står den så på strandtur med nogle af de andre heste (-: endelig går det godt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I dag skal være en god dag....
Kommentér på:
I dag skal være en god dag....

Annonce