{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

Dyrlægeuddannelser, hvor? {{forumTopicSubject}}

Hej
Tænkte på, om der mon er nogen herinde, som kan hjælpe mig.
Jeg har søgt ind på veterinærmedicin via kvote 2 i år, men det sandsynligheden jo ikke er så stor for at komme ind, ville jeg høre om der er nogle der kan hjælpe mig med mine andre muligheder. Jeg har blandt andet hørt at der er en engelsk linje i Budapest, som også tilbyder veterinærmedicin (hvor man godt nok skal betale for det selv). Men efter det 1. år kan man blive overflyttet til KU. Er der nogen der kender andre steder i verden, hvor man kan læse det og så blive overflyttet? Og nogen der ved hvor meget det koster?
På forhånd tusind tak:)
Nicoline

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlægeuddannelser, hvor?
  • #1   3. maj 2011 følger lige med smiley

• #2   3. maj 2011 synes du skal give det en chance, 50 % kommer jo ind på kvote 2 så det er da ikke helt håbløst..

Ellers så kan du tage 1. års på landbrugsskole og så har du jo mere baggrundsviden til uddannelsen, det har jeg i hvertfald tænkt mig at gøre (:

• #3   3. maj 2011 Tusind tak for svarene:)
    Vil skam også give det en chance herhjemme, vil bare gerne have en plan b, hvis jeg ikke kommer ind:)

Tak for hjælpen

• pernille L
    pernille L Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #4   3. maj 2011 kender et par stykker der ha læst et to og tre år i budapest og de er fint med i uddannelsen når de kommer til dk, Måske enda bedre da det er meget hårdere eksamen (unfair eksamner nogle gange) men de er glade for at være her da de sidste år er bedre her i dk end budapest.

ellers kender jeg kun sverige og norge som er endnu sværere at komme ind på og australien som også kan være et alternativ og hvor du ev kan få tilskud fra staten?

hvis du vil ind på kvote to så se til at ha en masse erfaring med mange forskellige slags dyr.
    Vær i praktik følg med beslagsmed, inseminør, arbejd i grisestald, find en gård du kan være læmmehjælper på (får) m.m selvom det ikke giver points så tæller det i interviewet....

men husk at søge alle steder du kan finde hvor du vil gå. det er jo ikke forbudt at takke nej når man er blevet optaget...

• #5   3. maj 2011 Så ses vi på lørdag smiley

Det er super dyrt i udlandet at studere som international student, synes jeg. Jeg har kigget lidt på det..

• #6   3. maj 2011 Vi ses også på lørdag :b

Hvis ikke du kommer ind, så lav noget frivilligt arbejde, rejs til udlandet eller andet der giver point!

• #7   4. maj 2011 haha, omg.. jeg bliver total nervøs nu smiley

• #8   4. maj 2011 Er der optagelsesprøve på lørdag? smiley

Men ja der er ikke længere noget der direkte hedder points mht dyrlægeuddannelsen - men jeg kender mange af mine medstuderende der skulle op til den skriftlige prøve!
    Kig særligt på info!! fx hvor mange L mælk afgiver en malkeko i gennemsnit dagligt, hvor mange slagtesvin produceres årligt osv..
    Hav også fokus på nuværende porblematikker som fx kamphunde og kend nogle begreber smiley

Jeg kom ind via kvote 1, så aner ikke en disse om det, men det er hvad jeg har hørt smiley

Hvis i ikke kommer ind denne gang kan man ja fx tage et år under landbrug eller fx fysioterapeut, kemi eller noget andet - det skulle gøre man kom i større betragtning..

Kender ikke så meget til det med udland - men ved at fordi du studere udenlands giver jo ikke 100% fribillet til DK - du kan jo kun komme ind hvis nogen går ud på årgangen, da de simpelthen er stop proppede disse år..

Men kender nogen der har taget semestre i udlandet - det skulle være rigtig fedt smiley

• #9   6. maj 2011 Tak for hjælpen:)
    Og held og lykke til jer andre der skal op til prøven:)

• #10   7. maj 2011 Hvordan gik det for jer andre, der var til optagelsesprøve i dag?

• #11   7. maj 2011 Ikke specielt godt. Synes den var svær. Og tror jeg er kommet til at lave mange dumme fejl, ud over alle dem, som jeg simpelthen bare ikke vidste.
    Hvad med dig?

• #12   8. maj 2011 Jeg svarede kun på dem jeg var ret sikker på. Ved allerede nu at jeg har nogle fejl, men sådan er det. Svarede ikke på alle spørgsmål.
    Sidste år havde dem med de bedste besvarelser kun 20 point..

• #13   8. maj 2011 Rebekka - hørte ellers sidste års bedste havde ned til 48 point.
    Jeg ved virkelig ikke, hvordan det gik. Jeg synes det gik godt.. indtil jeg kom ud.

• #14   19. maj 2011 Gik I videre til samtale?

• #15   20. maj 2011 Jeps, videre til samtalen. Så nu er jeg sindssygt nervøs over den! Tror i bare det er det der papir man afleverede man kommer til at snakke om, eller tror i de forventer at man kan svare på spørgsmål lige som i den skriftlige?
    Hvad med jer?

• #16   20. maj 2011 Jeg skal til samtale d. 31. maj smiley
    Tror de lægger vægt på ens engagement og modenhed. Der står vist lidt på deres hjemmeside. Hvilken dato skal du derind?

• #17   20. maj 2011 Jeg skal først derind d. 7 juni. Så der er lang tid jeg kan gå over være nervøs i:s

• #18   20. maj 2011 Jeg skal til skriftlig kemi A eksamen d. 30. og mundtlig kemi A eksamen d. 1. Jeg er nervøs!

• #19   20. maj 2011 Ja okay, kan jeg godt se:) Hehe
    Held og lykke med det hele:)

• #20   20. maj 2011 held og lykke smiley
    De kan fx finde på at spørge ind til nuværende problematikker, hvad man ved om det, ens intresse og holdninger til emnet smiley

Kommentér på:
Dyrlægeuddannelser, hvor?

Annonce