speedi-beet - spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg har købt en sæk speedi-beet i stedet for betfor da der er langt mindre sukker i.
Dog er speedi-beet jo ligesom alm. roepiller, så de fylder gevaldig meget mere end betfor, ligner det...
Idag ville jeg prøve og give min hoppe det, og normalvis får hun ½ liter betfor i tørstof = ca. 200g, og så bliver det opblødt i vand. Det spiser hun fuldt op ad, med sit korn+mineraler i.
Idag havde jeg så lavet 1/4 l, altså 100g tørstof af speedi-beet, og blødte det op med en god liter vand. Det fyldte jo gevaldigt. Jeg blandede det i hendes korn efter at hun havde smagt på det, og godt kunne lide det, men da hun var lidt over halvvejs, var det bare som om at hun var stopmæt, og kunne/ville ikke spise det sidste?
Kan det virkelig passe at hun følte sig helt mæt ad den "smule" ? o.O
Og bør hun få endnu mindre end 100g? hun får foder 1 gang dagligt, pga. døgnfold, men der er ikke nok græs endnu..
Undskyld det lidt lange, indviklede indlæg, håber i forstår mit spørgsmål
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.844
hun får foder de dage hvor der bliver redet, ellers kun vitaminkiks. Foderet får hun, både pga. væske og energi
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 183
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.844
Jeg undrede mig bare over at hun spiste så langsomt for en gangs skyld, og tog mindre mundfulde, og efter at have haft begravet hovedet i spanden i 10 min, sukkede hun helt og orkede næsten ikke mere
ved ikke om det fordi den grød fylder mere end roesnitterne fra betfor, og så føltes som mere... men tak for svar
speedi-beet - spørgsmål