{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

speedi-beet - spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har købt en sæk speedi-beet i stedet for betfor da der er langt mindre sukker i.
Dog er speedi-beet jo ligesom alm. roepiller, så de fylder gevaldig meget mere end betfor, ligner det...

Idag ville jeg prøve og give min hoppe det, og normalvis får hun ½ liter betfor i tørstof = ca. 200g, og så bliver det opblødt i vand. Det spiser hun fuldt op ad, med sit korn+mineraler i.
Idag havde jeg så lavet 1/4 l, altså 100g tørstof af speedi-beet, og blødte det op med en god liter vand. Det fyldte jo gevaldigt. Jeg blandede det i hendes korn efter at hun havde smagt på det, og godt kunne lide det, men da hun var lidt over halvvejs, var det bare som om at hun var stopmæt, og kunne/ville ikke spise det sidste?
Kan det virkelig passe at hun følte sig helt mæt ad den "smule" ? o.O
Og bør hun få endnu mindre end 100g? hun får foder 1 gang dagligt, pga. døgnfold, men der er ikke nok græs endnu..

Undskyld det lidt lange, indviklede indlæg, håber i forstår mit spørgsmål smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  speedi-beet - spørgsmål
  • #1   10. maj 2011 skal lige siges at hun er en varmblod på 600 kg, og de har fri adgang til wrap på folden.
    hun får foder de dage hvor der bliver redet, ellers kun vitaminkiks. Foderet får hun, både pga. væske og energi smiley

• #2   10. maj 2011 Min får det også og da jeg begyndte at give ham det, lagde jeg mærke til at han blev utroligt hurtigt mæt og i stedet gik over til at spise hø (han kommer så tilbage og spiser resten efter et stykke tid). Jeg tror at det fylder/mætter lige så meget som Betfor, men fordi der ikke er lige så meget sukker i, så sluger de det ikke bare med det samme.

• #3   10. maj 2011 ja det kan godt være det er derfor smiley
    Jeg undrede mig bare over at hun spiste så langsomt for en gangs skyld, og tog mindre mundfulde, og efter at have haft begravet hovedet i spanden i 10 min, sukkede hun helt og orkede næsten ikke mere smiley
    ved ikke om det fordi den grød fylder mere end roesnitterne fra betfor, og så føltes som mere... men tak for svar smiley

Kommentér på:
speedi-beet - spørgsmål

Annonce