{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.463 visninger | Oprettet:

Hundene slås - bule på øret ? {{forumTopicSubject}}

Hej derude..
Jeg har lige 2 spørgsmål til jer..

Jeg har 2 hunde, en labradorblanding på 4 mdr og en foxterrier på 8 år.. Jeg bor lige ved siden af min søster som har en labrador på 6 år, og den kan frit gå ind i min have så alle hundene kan lege sammen.. De er alle hunhunde..
Det første problem er så, at min foxterrier gør når de leger - altid! Vi fik hende da hun var 4 år, og før det har hun ikke været opdraget og har ikke haft det så godt..
Hun gør altid, og løber rundt om de andre imens, og "napper" nogle gange i luften efter dem - ikke ondt ment..
Nanna (min søsters labrador) bliver nogle gange irriteret på Fie (min foxterrier) og bider efter hende og løber enkelte gange et par meter efter hende for at prøve at bide hende.. Men så stopper den også der..
Nu er min hvalp (Chili) også begyndt at blive irriteret på Fie, men det er noget voldsommere.. Hun bider efter hende og så kommer de helt op at slås, og det er ret voldsomt! Og det bliver værre og værre.. Det er selvf sjældent de slås sådan, men det er jo stadig rigtig farligt når de så gør det.. Kan man gøre noget for at undgå at de slås sådan engang imellem?

Det andet problem er så, at som resultat af en slåskamp har Fie fået en stor bule på øret.. Jeg ved ikke om det er en blodansamling eller hvad det er..
Vi så den første gang i forgårs, og den er blevet større siden.. Den fylder over halvdelen af hendes øre..
Vi kører hende til dyrlæge imorgen, men jeg ville lige høre om der er nogle der har prøvet noget lignende før, og hvad der blev gjort ved det?

Håber nogen gider tage sig tid til at læse alt dette smiley
På forhånd tak for svar..

// Julie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundene slås - bule på øret ?
  • #2   11. maj 2011 se om du kan prikke hul på bulen, hvis det virker som om at der er væske derinde

• #3   11. maj 2011 Som Camilla Kaaber skriver, så lyder det som det man kalder et blodøre, og den skal tømmes, - evt sættes dræn i. Jeg vil bestemt ikke anbefale at du selv prikker hul. Før det første skal der laves et snit (sterilt!), og ikke kun et lille hul. Hullet skal holdes åbent nogle dage, og blod/væske skal masseres ud. Desuden skal den formentlig have en gang pencillin oveni, alt efter hvor slemt det er..

- så afsted til dr. dyr! :o)

• #5   11. maj 2011 det er nok et blodøre som de andre siger.
    men NEJ du skal IKKE prikke hul på det selv ..

det dyrelægen gør er at prikke hul med en kanyle så suger han væsken ud til den er helt tom! så tager han sprøten af kanylen som stadig sidde i øret og sprøgter en hvid væske ind. (kan self ikke huske hvad den hedder) hvis du gør det selv kan det hurtigt komme tilbage og det kan blive smertefuldt for hunden! ved at gå til dyrlægen minsker du chancen for det kommer tilbage ved at det bliver gjort på den rigtige måde!

**stave fejl er gratis smiley **

Kommentér på:
Hundene slås - bule på øret ?

Annonce