{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
444 visninger | Oprettet:

hvad synes I? ride med det bid altid? {{forumTopicSubject}}

undskyld den dårlige overskrift! s; hvis det var mere plads skulle der stå " hvad synes I? skal jeg ride med det bid hver dag?"

jeg har en hest som kan være rigtig stærk, og kan være lige ud sagt farlig. han kan pludselig bare stikke af, specielt når vi springer og er i skoven. jeg plejede at ride med hackamore men skiftede over til bid igen for den var for stærk til ham. efter det begyndte at han "putte" sig en del og stikke af nogle gange. dog fik jeg nogenlunde styr på ham på springbanen med et normalt 3-delt bid men han var stadig meget stærk. men i skoven gik det galt hele tiden.. han stak af hver eneste gang! selvom vi bare skulle skridte en lille tur. og når han stikker af kan man for det første ikke stoppe, men heller ikke dreje eller noget.. han har løbet over en hovedvej med mig før for ikke så lang tid siden. og det synes jeg self. ikke er sjovt!

så sidste weekend prøvede jeg et andet bid som er bare et normalt 2-delt bid hvis man bare rider med halv løse tøjler og støtter på tøjlen. men hvis han f.eks. stiker af og man tager lidt i tøjlen bliver biddet skarpere så han stopper eller sætter farten ned. så det er super dejligt.

men vi har det problem til dressurtræning så putter han sig og løber (som han altid har gjort dog har han ikke puttet sig på det her måde) og han går ikke frem og ned men putter sig og løber. men med det andet bid som kan være skarpt går han frem og ned og får meget bedere gangarter og kommer op med ryggen. og går bare meget bedere!

men kan jeg godt tillade mig at ride med det skarpere bid hver dag? skal lige siges at der er flere dage hvor vi bare er på skridt tur. jeg er springrytter og jeg synes dressur bliver for kedeligt hvis jer rider for meget af det. og min hest synes også det er lidt kedeligt smiley

men kan jeg tillade mig det at ride med det andet bid hver dag? eller næsten hver dag?

undskylder meget for stavefejl! og hvis det er lidt indviklet eller noget i den stil smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad synes I? ride med det bid altid?
  • #1   17. maj 2011 syntes du skulle prøve et 3-delt 3-rings bid

• #2   17. maj 2011 har kun hørt dårlige ting om det så tær ikke at købe et til 300-400kr (bor i norge og alt er lidt dyrt) og så hvis det ikke virker s:

• #3   17. maj 2011 jeg ville købe et 3delt 3ringsbid. min jet gjorde det samme men da jeg skiftede til dette bid stoppede hun med at stikke af.

• #4   17. maj 2011 men det bid jeg ridder med nu på tur og til spring stikker han ikke af, han går meget bedere med det smiley

så hvorfor 3-ringsbid? smiley man skal nemlig også passe på med ham, hvis biddet er for stærkt bliver han stærkere og og stærkere smiley

• #5   17. maj 2011 rider også med et normalt 3-delt bid men så løber han og bliver stærk. men med det nye bid som er 2-delt og er lidt specielt går han meget bedere, løfter ryggen, går frem og ned osv smiley

• #6   17. maj 2011 jamen hvis det bid virker er det vel det du skal bruge. jeg er bare glad for mit 3delte

• #7   17. maj 2011 Jeg synes du skal snakke med din underviser om det smiley

• #8   17. maj 2011 Rider selv med Pessoa.
    Det gør at jeg ikke skal have særlig meget fat i tøjlen, for at stoppe hesten smiley
    Rider dog mest terræn i skoven smiley
    Du kan selv vælge hvor skarpt biddet skal være, ved enten at sætte tøjlen i 1,2 eller 3 ring smiley

• #9   17. maj 2011 2 delt bid er ikk specielt stærkt, det kommer an på hvor meget plads hesten har i munden, hvis der ikke er meget plads kan det godt trykke sig op i ganen.
    Prøv med 3 delt treringsbid, sprang med det både på min pony og min gamle hest. Det er meget effektivt men man skal have en blid hånd for at ride med det.

• #10   17. maj 2011 Mon ikke der er en grund til at den løber?
    Det må da ikke være rart at vide at man er nødsaget til at tage et skarpere bid for at ride sin hest.
    Gå tilbage til starten og undersøg hvornår han gør det, om det er grundet omgivelser, eller smerte, eller noget helt tredje.

Han vil nok løbe med et stærkere bid når han er blevet hård i munden smiley Og desuden kan det ikke være rigtig man ikke kan ride sin hest med blød hånd, så må du vente til du har fået kontrol over ham til at ride tur. Og har du fået tjekket tænder ? smiley

• #12   17. maj 2011 Havde samme problem med min pony, så købte et 3 rings bid, og havde to tøjler på, en tøjle i den alm ring, og en tøjle i den nederste ring, så kunne jeg bruge den alm tøjle når han gik fint, og hvis han tog bidet kunne jeg "trække nødbremsen" og bruge tøjlen i den nederste ring, og der gik ikke lang tid før jeg faktisk ikke brugt den nederste tøjle, og 14 dage efter kunne jeg ride han helt kontrolleret i grimmen bare smiley

• #13   17. maj 2011 *Camilla og Malic smiley ESR * : det er ikke bare et 2-delt bid... det lidt specielt så det bliiver skarpt når man vil hvis man kan sige det sådan. og med det skal jeg næsten ikke have fat i tøjlen smiley

- Pernica Fofo - : har aldrig redet tur uden bid? det tør jeg slet ikke! smiley

anndre : hesten er blevet tjekket i hovede til røv ogf han har ikke ondt.
    jeg synes bar det er dejligt at med det andet bid kan man ride med halv løse tøjler også på tur smiley
    når jeg rider med det normale bid pakker han sig ind også når man har løse tøjler. når man bare støtter på tøjlen er biddet ikke skarpt men hvis han f.eks. stikker af skal man bare tage lidt i og så stopper han uden at biddet bliver helt vildt skarpt smiley

jeg har ikke en fast underviser men hende som hjælper mig siger at jeg bare skal ride med det fordi jeg alligevel ikke rider så meget dressur smiley

Kommentér på:
hvad synes I? ride med det bid altid?

Annonce