føler det hele kører på et sidespor {{forumTopicSubject}}
kender i det når man føler at alting bare kører på et sidespor og man ikke er i stand til at gøre noget ved det? sådan har jeg det nu...
Jeg flyttede for et år siden ud på en gård helt nede ved limfjorden med min familie, fik min gamle pony herned da jeg nu var for gammen til at starte stævner på hende og hun derfor ligeså godt kunne komme herned og hygge sig.. Hun fik en 25 årig vallak at gå med..
gården jeg er flyttet hen på er rigtig lækker, der er bare ingen heste faciliteter udover en stor mark og et læskur på marken.. Mine forældre er ikke heste interesseret og tænker derfor ikke over at man godt kunne bruge nogle heste faciliteter.. Har dog fået lov til at få en del af den lille stald hvor jeg har hø, halm og staldskab stående.. Jeg har så lavet en ''nød løsning'' hvor jeg kan strigle min hoppe derinde.. Mine forældre udskyder altid at hjælpe mig med at rydde op derinde, og få renoveret læskuret. Det går mig meget på da jeg gerne vil have tingene ordnet og have styr på det hele..
Da min hest har det med at snuble når jeg rider kunne jeg godt tænke mig en billig ridebane hvor bunden er ''blødere'' end græs men alligevel ikke bliver alt for dyb.. Men som sagt er min forældre ikke heste interesseret og det skal derfor være billigt og nemt.. nogen der har nogle ideer?
Da vi flyttede herned begyndte jeg samtidig på gymnasiet. Samtidig med at jeg begyndte i gymnasiet fik jeg en KÆMPE lyst til at ride dressur igen, og tage min ridning seriøst.. fandt derfor ud af at der faktisk var et stutteri 2 km fra mig hvor jeg kunne få lov at ride, problemet er bare at der ''kun'' er ridehus og hestene derfor er meget nervøse for ting udefra.. hestene er også unge og har ingen stævne erfaring - og jeg vil super gerne SELV lære noget, og komme ud at starte på en med stævne erfaringer..
har for en uges tid siden fået af vide at den hest min hoppe går sammen med skal hjem til sin ejer og jeg derfor skal finde en anden hest hun kan gå sammen med..
Vil så gerne have lavet bedre heste forhold herhjemme på en billig måde og vil også gerne videre med min ridning.. Syntes bare det hele er svært for går jo som sagt på gymnasiet, og ved stadigvæk ikke hvad jeg vil bagefter, og om jeg har tid til det hele osv.
Nogengange tænker jeg på at droppe ridning et stykke tid og få mit på plads, men på den anden side har jeg aldrig været god til andet sport osv. men ALTID elsket at ride og heste i det hele taget selvom jeg er en nervøs rytter har det altid været min passion..
Ved det måske er rodet, men søger hjælp og tips.. Er det virkelig sådan et rod at bo på landet, gå på gymnasiet osv?
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.388
har du ikke et par veninder/venner der kan hjælpe dig med oprydning og andet.. lav en weekend og få nogle gode venners hjælp..
man kan hurtigt lave en nem og billig ridebane, bestil noget grus eller lign og få det hjem, mål op og sæt 4 stænger en i hvert hjørne også har du en ridebane..
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.368
apr 2007
Følger: 84 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 212 Svar: 2.675
Det er nok også det med at man både gerne vil være hestepige og man stadigvæk gerne vil være social og feste osv. samtidig med man så også gerne vil gøre noget ved skolen.. Det er så svært at vælge..
- tror jeg vil spørge et par veninder om de vil hjælpe med oprydning osv. en dag
Har fundet et stykke hvor ridebanen skal være, og der er blevet harvet - skal jeg så putte noget sand i eller hvad?
apr 2007
maj 2007
det med ridebanen har jeg ikke så meget forstand på.. hmm.. prøv at spørg nogle steder hvor de har ridebane..
apr 2007
maj 2007
der er rigtig mange der kun befinder sig i ridehuset..
men du kunn ejo få undervisning på stutteriet også lære din egen hest det også stille stævner på den??
apr 2007
maj 2007
Vivian Isabella .
er hun 2er eller 1er??
apr 2007
maj 2007
puha.. det bliver svære og svære.. hmm hvad med en låne hest?
apr 2007
maj 2007
det er ideen med en låne hest.. nemlig at ejeren låner dig hesten og at du står for hestens pasning og pleje og det økonomiake omkring hesten
apr 2007
føler det hele kører på et sidespor