{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Værnepligt i DK {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har lige brug for lidt info omkring militæret og værnepligten smiley

Hvordan er regler i danmark?
Skal ALLE unge mænd aftjene værnepligt, og er det frivilligt om man vil til f.eks. Afganistan som soldat, med militæret.
Hvordan er det i USA? Er det ligesom Danmark? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værnepligt i DK
  • #1   6. jun 2011 Nej, man kommer ind og skal tjekkes af læge og sundhedsplejerske, hvis man bliver godkendt af de to, skal man videre og trække numre. De fleste trækker frinummer, og så er det frivilligt. Andre trækker et nummer, hvor de så skal ind. Nogle trækker også et måske nummer.

Man bliver ikke udsendt i værnepligten, men bliver man ansat i militæret efter endt værnepligt er der stor sandsynlighed for at blive udsendt, og man bestemmer ikke selv hvortil.

• #2   6. jun 2011 Når man bliver ansat skriver man under på at man kan blive udsendt

• #3   6. jun 2011 Nej ikke alle skal aftjene deres værnepligt. Der noget der hedder frinummer, hvor man selv kan vælge om man vil. Men går helt an på hvad man trækker .
    Hvis man vil uddanne sig indenfor hæren som soldat evt, så skal man udsendes, da det en del af ens uddannelse. Men når man har været udsendt første gang, kan man vist godt sige fra næste udsendelse. Men som sagt det jo en del af uddannelsen, og alle som tager en uddannelse indefor hæren, gør det jo også med hensigt på at blive udsendt.

ang med usa der ved jeg ik rigtig om det ligesom i dk .. Men prøv se på http://forsvaret.dk/hok/Pages/default.aspx der står alt..

• #4   6. jun 2011 Der behøver ikke være krig, hvor man bliver udsendt! smiley
    Man har pligt indtil man er 35 år, hvis Danmark skulle komme i krig.
    Mange trækker frinummer, fordi der er så mange der gerne vil ind til militæret. smiley

• #5   6. jun 2011 Man kan godt blive militærnægter - så skal man bare aftjene sin værnepligt på en anden måde.

Kommentér på:
Værnepligt i DK

Annonce