{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.406 visninger | Oprettet:

Værnepligt i USA, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Arrrh! Ved godt jeg har spurgt et par gange nu.. Men kan simpelthen ikke finde ud af om det i USA er et valg eller et must, et komme i militæret/hæren?

Er det ligesom i DK, hvor man skal trække.. Og så endte trækker frinummer eller ikke?
Alle skal vel op til lægeundersøgelsen, og hvis de så fejler noget, bliver de vel ikke optaget vel?

Nogle der ved noget om det?
-Så kunne det i hvert fald være en <b>kæmpe</b> hjælp (:

-Julie Erlang..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værnepligt i USA, hvordan?
  • #1   8. jun 2011 Christina, det kunne være HELTperfekt! Hvornår tror du han svare?..
    Det er nemlig til noget eksamen.. Og synes virkelig det er svært at finde ud af! Der står heller ikke rigtig noget på nogle af deres mange hjemmeside smiley

• #2   8. jun 2011 Okay, det kunne i hvert fald være dejligt (:
    Du må hilse ham mange gange og sige tak for hjælpen, når han svare :-)!

• #3   8. jun 2011 Hmm.. Hvor gammel skal man egentlig være for at komme i hæren?
    Er det 18 år, eller ligesom ved andre uddannelser, lige efter folkeskole? (:

• #4   8. jun 2011 Det er et valg (dvs ingen værnepligt).

Men mange unge i USA vælger at gøre det, da de tjener ok, får mange goder og har mulighed for at få en uddannelse mens de er der.

Jeg har boet derovre.

• #5   8. jun 2011 Signe: Mange tak (:

• #6   8. jun 2011 Og man skal forresten være 18.

Der er vist noget med at USA har ret til at indføre værnepligt i tilfælde af krig, men det er i hvert fald ikke noget der er blevet brugt i laaaang tid.

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 443
    #7   8. jun 2011 I tilfælde af væbnede konflikter drafter man ofte folk (Vietnam, First Gulf War and so on) - det var jo bl.a. derfor der var så meget oprør mod krigen i Vietnam. Men normalt har man ikke værnepligt i USA, men mange unge vælger den vej, fordi det giver dem mulighed for uddannelse og socialt sikkerhedsnetværk, så længe de er en del af militæret. Desuden har patriotisme en helt anden gennemslagskraft i USA end det har her.

Du kan nu sikkert finde meget mere om dette, hvis du læser på de forskellige værns hjemmesider - hvad arbejder du med? Jeg har lavet opgave på uni kandidat om the Marine Corp, og er selv army brat med udsendt mor i Afghanistan.

• #8   8. jun 2011 Jeg har noget om Young people going to the Army..
    Hvor jeg har noget om hæren i DK og i USA med, og så også med hvordan det er at være i krig.

-Tak!

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 443
    #9   8. jun 2011 Det lyder da også spændende - min veninde lavede faktisk speciale om netop værgekampagner i USA og DK. Meget spændende emne smiley

Held og lykke med eksamen!

• #10   8. jun 2011 Tak smiley

• #11   8. jun 2011
    Jeg har da ellers ( mener jeg ) set en udsendelse om en gut der gik under jorden fordi han var militær nægter, hvilket man ikke må være i USA?

• #12   8. jun 2011 Altså, jeg har været i USa 7 gange og har for nogle år siden fået kontakt til nogle soldater.
    De fortalte lidt frem og tilbage om det at være soldat i USA og så vidt jeg husker fortalte de at man i USA bliver værget. - Hæret tager ud på samtlige skoler, bl.a´, og rekrutterer unge, - over 18. Og der er vildt mange unge som tager imod tilbudet, især fra de fattige familier fordi at de ved underskrivelsen af kontrakten får en del penge, op mod 40.000 danske kr., så vidt jeg husker.

Der er ikke decideret værnepligt, men i tilfælde af mangel på folk kan de indfører en slags værnepligt hvor landets unge stærke mænd kan risikerer at blive indkaldt.

Kommentér på:
Værnepligt i USA, hvordan?

Annonce