{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Dårligt gående hund. {{forumTopicSubject}}

a mine forældres 4 årige labrador blanding har på det seneste været lidt stiv i bagpartiet. Det er desværre nu blevet værre så nu har hun besvær med at gå op af deres trapper, og i dag er hun også begyndt at halte. =(

Har været inde og læse, og det kunne godt tyde lidt på enten gigt, eller værre hofteledsdysplasi desværre =(

Så var det jeg ville høre om der er nogen der har erfaringer med noget alla det samme ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårligt gående hund.
  • #1   12. jun 2011 Mine forældres Golden Retriever, blev som bare 6 måneder gammel opereret for slidgigt i leddene på det ene forben.
    Han er som nær 1 årig, begyndt at vise tegn på det samme i bagbenene. Han har dog ikke problemer med at gå op og ned af mine trapper - hvilket han gør fint og ubesværet smiley

Men jeg ville råde dine forældre til at tage forbi dr. dyr med hunden og få den røngten fotograferet - så de kan se hvad det er der evt genere hunden, hvis ikke det er gigt eller HD.
    Det er ikke en sjov omgang, hverken for hunden eller ejerne(eller pengepungen for den sags skyld), men man kan få en ganske fornuftigt sund hund ud af det bagefter, hvis den skal igennem en operation for enten det ene eller andet smiley

• #2   12. jun 2011 1) kør til dyrlægen

2) er det HD den lider af, og er den købt med DKK tavle, gå tilbage til opdrætter med problemet. er det HD og er den ikke med DKK tavle, ja så er det bare øv for jeres pengepung smiley

3) håber det bedste for hunden smiley

• #3   12. jun 2011 Da vi købte min hund 9 måneder gammel havde hun hofteledsdysplasi i knæet i det ene forben, i skal bare tage hensyn til det, så lægger i nemlig ikke mærke til det smiley hofteledsdysplasi er ikke så slemt igen så man tror det er smiley

• #4   12. jun 2011 Mariabach: peg lige på knæet i forbenet?

det er gigt du snakker om.
    HD sidder i bagben, AD i forben (og i albuen)

• #5   12. jun 2011 Det tyder på at hunden har hofteledsdysplasi (HD), hvilket desværre er rimelig udbredt hos labradoren. Der er ikke andet for end en tur til dyrlægen, men det lover desværre ikke godt, hvis hunden kun er 4 år gammel smiley En hund med HD af slem grad kan godt leve et nogenlunde smertefrit liv hvis man tager nogle foranstaltninger ved at undgå, at hunden belaster sine led for meget (undgå trapper, for meget motion på en gang osv.). Jeg har ikke selv erfaringer med HD, men har desværre hørt om nogle grelle tilfælde, hvor hunde der kun er få måneder gamle er blevet aflivet som følge af HD

• #6   12. jun 2011 Tak for alle jeres svar. =)

Hun er en blanding og der er ikke DKK tavle på hende eller noget.

Glemte at skrive i teksten at de slf. tager hende til dyrlægen, så de kan få det tjekket. Ville bare lige høre om der var nogle der havde erfaringer med det, da jeg er meget nervøs for hende. Holder lige så meget af hende som min egen hund, og frygter derfor det værste.

• #7   12. jun 2011 Ja det sidder lige i knæet af vores, det eneste vi har fået afvide er hun ikke må gå til hundetræning og lege for meget med andre hunde smiley

Kommentér på:
Dårligt gående hund.

Annonce