1.093 visninger
|
Oprettet:
Dårligt gående hund. {{forumTopicSubject}}
a mine forældres 4 årige labrador blanding har på det seneste været lidt stiv i bagpartiet. Det er desværre nu blevet værre så nu har hun besvær med at gå op af deres trapper, og i dag er hun også begyndt at halte. =(
Har været inde og læse, og det kunne godt tyde lidt på enten gigt, eller værre hofteledsdysplasi desværre =(
Så var det jeg ville høre om der er nogen der har erfaringer med noget alla det samme ?
nov 2010
Følger: 73 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 57 Svar: 622
Han er som nær 1 årig, begyndt at vise tegn på det samme i bagbenene. Han har dog ikke problemer med at gå op og ned af mine trapper - hvilket han gør fint og ubesværet
Men jeg ville råde dine forældre til at tage forbi dr. dyr med hunden og få den røngten fotograferet - så de kan se hvad det er der evt genere hunden, hvis ikke det er gigt eller HD.
Det er ikke en sjov omgang, hverken for hunden eller ejerne(eller pengepungen for den sags skyld), men man kan få en ganske fornuftigt sund hund ud af det bagefter, hvis den skal igennem en operation for enten det ene eller andet
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
2) er det HD den lider af, og er den købt med DKK tavle, gå tilbage til opdrætter med problemet. er det HD og er den ikke med DKK tavle, ja så er det bare øv for jeres pengepung
3) håber det bedste for hunden
sep 2007
Følger: 96 Følgere: 251 Heste: 1 Emner: 314 Svar: 3.080
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
det er gigt du snakker om.
HD sidder i bagben, AD i forben (og i albuen)
jan 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.919
Hun er en blanding og der er ikke DKK tavle på hende eller noget.
Glemte at skrive i teksten at de slf. tager hende til dyrlægen, så de kan få det tjekket. Ville bare lige høre om der var nogle der havde erfaringer med det, da jeg er meget nervøs for hende. Holder lige så meget af hende som min egen hund, og frygter derfor det værste.
sep 2007
Følger: 96 Følgere: 251 Heste: 1 Emner: 314 Svar: 3.080
Dårligt gående hund.