Fest, men ikke festglad {{forumTopicSubject}}
Meget off-topic, meget kaotisk, meget krise, meget haster. Og meget forvirrende.
Lige lidt intro: Jeg går i 10. på efterskole, og der er der elevfester engang imellem. Sidste år var jeg kun med til den sidste. Jeg er lidt utryg ved at prøve nye ting og er specielt ikke glad for tanken om fester. Den jeg var med til sidste år var den første og jeg har ikke været til nogen siden.
Jeg har så helt svedt ud at jeg skulle tilmelde til sidste elevfest i den her uge. Mest fordi jeg ikke var med til middagsmaden i går pga. prøve. Jeg bryder mig ikke om lugten af alkohol, og slet ikke så koncentreret som den var til sidste elevfest, sidste år. Jeg blev nok også lidt skræmt væk. 3 af mine gode veninder skal ikke med, og jeg er lidt bange for at andre jeg plejer at være sammen med lader det hele gå ud på at drikke sig fuld, hvilket jeg ikke gider.
Jeg ved ikke om jeg skal lade være med at tage med, men på den anden side ville det jo også være synd ikke at have været til en elevfest i år. Jeg vil nok også gerne give det en chance til med nogle folk jeg kender, istedet for en hel masse fremmede senere i livet. Mine forældre har en times kørsels til stedet.
Ved virkelig ikke hvad jeg skal. Noget siger jeg skal og andre siger at jeg ikke skal.
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.671
Og hvis du på en eller anden måde er lidt led over for dine veninder / alle andre kunne du jo selv holde en hygge aften engang eller sammen med en veninde, hvor I kan se nogen gode film og bare tøse hygge - i stedet for at drikke sig fuld!! For man kan bestemt have det sjovt uden at være fuld.. Også bare invitere alle veninder eller bare nogle få stykker
Men ja, hvis du gerne vil med så tag med.. Men jeg synes ikke du skal tage med "bare fordi.."
jun 2007
Følger: 116 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 191 Svar: 916
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Fulde mennesker er sjoves at være fulde med, helt korrekt. Men omvendt er det socialt og hyggeligt. Har du overvejet at du evt. kunne stå som hjælper i baren, hvis man ikke drikker, og ikke har mange at snakke med, kan det være et god sted at stå, der masser kontakt fra folk til festen, og man har alle tiders undskyldning for desværre jeg skal være klar i hoved
Jeg syntes det lyder som om, at du er bange for at gå glip af noget. Så syntes klart du skal deltage. Og så kan du altid tage hjem.
Hvis man ikke har høje forventninger, så bliver det normalt super hyggeligt. Har man høje forventninger blir man ofte skuffet.
Men at deltage giver altid en oplevelse, og har man ikke deltaget, vil de andre have denne fælles oplevelse og man føler sig mere udenfor.
Syntes du skal købe dig et par energi drik, hanke op i dig elv, få styr på din selvtillid og få en hyggelig aften ud af det
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.447
Det kan egentlig være at jeg lige skal ringe til min mor. Sidste år var det nemlig min far der sagde at han godt ville sørge for transport.
Jeg må jo tage det som en oplevelse. Det er vel lidt lige som et hest vi tvinger til stævne for "den skal jo prøve det". Og så vidt jeg ved skal der stadig en del folk med som jeg stoler på.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
og tja det er faktisk også en form for træning, inden du skal vider ud i livet.
Så hvis der kommer folk du kender, så det bare at komme ind i kampen.
Jeg holdt meget af før fest hyggen, tag en snak med dem du kender, måske de mødes inden. og lægger lidt makeup eller spiser en pizza. Ofte her man falder i snak og lærer et par stykker at kende, man ikke plejer at snakke med.
Og ja hvis de ikke siger en noget, så er det jo bare en fredag aften, og man er så blevet klogere.
Rigtig god fest, håber du får en skøn aften. Man vokser hurtigt nok fra disse fester. hehe savner den tid.
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.447
Så må jeg jo tage det som en oplevelse. Jeg tror bare at jeg trængte(trænger) til et venligt med bestemt los i enden
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 57 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 542
men jeg tog med til fest sidste skoledag i 9 klasse, og jeg var værken fuld eller noget andet, men det var pisse hyggeligt
første gang jeg var i byen var det også med en jeg stolede rigtig meget på, og vi var heller ikke fulde overhovedet, men igen det var pisse sjovt og vi stod bare og dansede en masse
og nu er jeg bare blevet en pige der ELSKER at feste og drikke (ikke så man ikke kan huske noget) det er jo nok fordi jeg bare sprang ud i det også måtte det bære eller briste
men du skal mærke efter hvad du føler og vær sikker på der er nogen ud kan snakke med
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.971
Jeg synes ikke, du skal gøre det bare for at gøre det. I starten var jeg også en stille pige, som aldrig tog til fester med de andre - simpelthen fordi deres snakke sommetider skræmte livet af mig. Jeg begyndte først rigtig at gå til fester i gymnasiet, og der har jeg fået et heeelt andet forhold til det. Det er sjovt, og man kan godt drikke med med mådehold og samtidig have det gevaldig sjovt. Jeg elsker det i hvert fald nu ;o)
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.084
Det er ikke ligeså sjovt hvis man ikke har nogle af sine tætte venner med.
Fest, men ikke festglad