{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.621 visninger | Oprettet:

Klage over karakter, STX {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Er blevet opfordret til at klage over min karakter i skriftlig matematik (B).
Er der nogen af jer der har prøvet at skrive sådan en klage? Synes det virker meget vanskeligt at sige hvorfor jeg klager da jeg jo ikke selv har set den rettede opgave!

Hvis i har nogle gåde råd så kom endelig med dem!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klage over karakter, STX
  • #1   21. jun 2011 assa og nala
    Det er jo ikke kun læren der bestemmer karakteren!

Men hvad er baggrunden?? smiley

• #2   21. jun 2011 jeg syntes du skal snakke med din egen lære, men det er svært at klage over skriftlig matematik, fordi det jo er et spørgsmål om, om opgaverne er rigtige eller forkerte

• #3   21. jun 2011 Nej har ikke prøvet det.
    Men det er vel noget med at skrive hvorfor din karakter er helt hen i vejret..
    Prøv at snak med din studievejleder eller rektor om det smiley

• #4   21. jun 2011 du kan få din opgave udleveret

• #5   21. jun 2011 Hvorfor er du blevet opfordret til at klage over karakteren?

Miss Lundby- tip top<3
    Der tager du meget fejl!
    Skriftlig matematik er bestemt ikke et spørgsmål, om rigtig eller forkert.
    I problem regningen, giver hver opgave 3-6 point.
    Rigtig svar uden metode giver max 1 point, og i de fleste tilfælde 0 point.
    Rigtig metode, men forkert svar giver 1 fratræk i point, og hvis svaret videreføres til andre opgaver, vil der ikke være flere point fratræk.
    Points gives på denne måde, da problem regningen handler om at vise den tankeproces der ligger bag svaret.

• #6   21. jun 2011 Kan se jeg ikke har fået understreget godt nok at det er min eksamenskarakter! Altså er den rettet af en eller to sensorer fra andre gymnasier og min egen lærer har ikke haft noget med den at gøre, ud over at hun har set den igennem da jeg undrede mig over karakteren.

Jeg har altid fået 10 og 12 i matematik og denne eksamensopgave kom tilbage med et 7-tal. Følte at det gik fantastisk - kunne finde ud af alle opgaver, var tidligt færdig og rettede den igennem flere gange. Alle de opgaver jeg har diskuteret med andre fra klassen, virker til at være rigtige.

Har naturligvis hele vejen igennem lavet mellemregninger, tegnet og skrevet tekst til for at opnå flest mulige point.

Har skrevet til rektor som siger at jeg skal udforme en klage. men synes det er rigtig svært når jeg ikke har opgaven selv. Tror altså ikke de må udlevere den?!?

• #7   21. jun 2011 hver opgave giver 1- 10 point.. jeg er godt klar over det fungerer som du skriver, jeg afslutter selv matematik p stx i år.
    tror helt ærlig ikke rektor vil bakke dig op i en klage der det drejer sig om at have fået 1-2 karater lavere end normalt

• #9   21. jun 2011 Vil sige at skriftlig matematik er en svær en at klage over da det jo netop er en meget objektiv eksamen, da svarene jo enten er rigtige eller forkerte (ved godt at der er mellemregninger og andet at tage højde for, men det er stadig mere objektivt end så mange andre fag)
    Men alle eksamensopgaver gemmes i 5 år så hvis du mener at eksamenskarakteren virkelig er urimelig, så må du jo hele klagemøllen igennem. Men må da give dig ret i at hvis du mener at du har regnet hele sættet rigtigt, så er 7 da en lav karakter - hvilket måske betyder at det hele ikke har været rigtigt?

Derudover vil jeg så sige at der ifølge mine erfaringer fra gymnasietiden relativt ofte er tilfælde hvor årskarakterer er blevet givet gavmildt og en del studerende blev på min årgang skuffede over deres eksamenskarakterer.

• #10   21. jun 2011 Rektor bakker mig nu op. Klagen skal sendes til sensor og de nye der skal rette den. 1-2 karakterer gør altså en forskel!

Ej hvor ærgeligt Pia smiley

• #11   21. jun 2011 Har jo haft terminsprøver osv. Der lavede vi gamle eksamensopgaver og der fik jeg 12. Så tror ikke de har givet for højt tidligere. Som du siger er det jo meget 'rigtig/forkert'

• #12   21. jun 2011 Ved ikke, om nogen har skrevet det her, men hvis der bliver givet en lavere karakter i den nye karakter-skøn, er det den, der gælder! smiley Det er først i år, den regel gælder :s

Kommentér på:
Klage over karakter, STX

Annonce