Taler grimt om min hest :( {{forumTopicSubject}}
Jeg var der ikke selv da det skete, men jeg er lige blevet ringet op af en som hjælper mig med at passe Gossip lidt, og hun skulle så ride hende og lukke hende på fold.
Det skal lige siges at det kun er 3. gang at min part rider Gossip, så hun skal jo lige lære hende at kende.
Men da de rider, rider de sammen med en eller anden pige, som lige pludeslig begynder at svine dem til.
Hun siger bla. "Hvad f*nden laver i?" "Jeg forstår ikke hvad folk gider med en traver" "Ejeren (mig) skal i hvert fald ikke regne med at komme langt med den i dressur, så det bliver jo nok bare en hyggehest" "Travere er livsfarlige" "Jeg har set ejeren (mig) ride, og det så heller ikke godt ud" ( Det skal lige siges at jeg har redet "seriøst" der en gang, ellers har jeg bare været på tur, og de eneste jeg kunne se da jeg red var 2 små børn. Plus jeg ikke gjorde så meget ud af min ridning den dag, det var mere bare for at hun kunne kom ud og få rørt sig)
ARR!!! Hvorfor har hun så ondt i r*ven over min hest?? Så skal hun da bare være glad for at det ikke er hendes hest!
Blev da godt lidt ked af det og ikke mindst hidsig over at få sådan noget at vide, jeg har været på stedet siden 1/7 så vi skal lige falde til derude og vænnes os til de ting og andre rutiner.
Og jeg ved da godt at jeg ikke kommer lang indenfor dressuren, men det kan da være lige meget, jeg elsker jo min hest alligevel, og hvis jeg ville nå langt med dressur, så havde jeg jo heller ikke valgt en traver...
Men øv hvor er det træls at der skal være sådan nogle mennesker
De kan da være ligeglade med om jeg har en traver eller ej, de skal da passe sig selv... Bare fordi hun selv har en stor fin dressur hest, så skal hun da ikke rakke ned på min hest. Så skal hun da faktisk slet ikke rakke ned på min hest!
Beklager det blev lidt langt, men skulle altså lige ud med det
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
Lad hende rode rundt i sine fordomme og så kan du da være ligeglad med hende
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.084
For du skal ikke lade dig underkue af sådan en dressur snob. Desværre findes de, jeg har stået et sted der var lige så konkurence mindede og de mente deres ord var lov @.@ og det var frygtelig.
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
bliver man altså nød til bare og lade det går ind af det ene øre og ud af det andet, selvom detn er svært, og meget sående og høre sådan noget. men sådan er hesteverden efterhånden desværre
maj 2007
Følger: 47 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 252 Svar: 1.634
Men ja, sikker da en velkomst til både mig, min hest og min part
maj 2007
Og på deres hjemmeside står der at der at der også skal være plads til det sociale aspekt, men det har hun da vist ikke helt forstået?
maj 2007
Kan slet ikke forstå hvad hendes problem er
aug 2009
maj 2007
aug 2009
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.975
lad vær med at bruge din tid på det. En skam for hende hun ikke kan se hvad en traver egentlig kan, har sørme set mange dygtige travere(:
jan 2004
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 41
Jeg har os lige været turen igennem med en hest jeg red et par gange om ugen da ejeren ik havde helt samme rutine som mig. plus hesten havde hun lige købt og den havde haft et hold i ryggen. jeg har kendt den hest og dens tidligere ejere og ved hvordan den er blevet redet og hvad den kunne osv. Den hest havde gået på kandar HVER gang den blev redet og det ville den nye ejer ik ha da hun ik havde redet på det niveua før.
Så kom der en ny pige til stalden som altså var veninde med den tidligere ejer. også skal jeg da lige love for vi fik for ny og for gammel om hvordan den hest skulle håndteres og rides osv. altså vi kunne heldigvis svare igen begge to så hun fandt hurtigt ud af at det kom hun ik videre med.
Hesten står så dog ikke i stalden mere. og ejeren har også overtaget ridningen selv og bor langt fra mig. men vi var en flok i stalden (5 tøser) som alle sammen kunne se det.
dec 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 47 Svar: 218
For det andet, næste gang du ser hende/får hende udpejet, tag en snak med hende. Spørg hende - pænt - om hvad hun egentlig mener med at den ikke kan komme så langt i dressuren. Hvem siger, at det er dit mål med din ridning? Hvem siger, at man skal komme langt i dressuren før det er sjovt? Kan man ikke bare hygge sig på sin hest?
Ellers tag en snak med staldens ejer eller hvem der nu styrrer steddet om det. Det plejer tit at hjælpe
Og husk nu; misundelse er en grim ting
Jeg har selv oplevet noget lidt ligesom det her og det er bare ikke spor sjovt..
maj 2007
Men det er bare træls at få at vide, når man ikke engang har været der i to uger
Og så var der en der havde sagt til min part at Gossip altså kun må stå på fold i en time, men nu er det bare sådan at jeg har mailet med ejeren af rideskolens kone, og hun sagde at det gjorde ikke så meget her til sommer, når der var mange der brugte græs fold i stedet, så længe der ikke var kø om foldene, hvilket der ikke er. Det havde min part så sagt til hende pigen der, og så havde pigen sagt "Det tror jeg ikke lige du skal regne med at hun har fået at vide"
Grr, altså! Skal jeg printe mailen ud, så de kan se at det passer?!
Forstår virkelig ikke hvorfor folk går op i så små ting. Og de gange jeg har lukket Gossip ind fra fold, så har der altså ikke været kø, og hun har været på fold i to timer. (Vi skal skrives os på en tavle om hvornår man har folden, så derfor kan jeg se at der ikke har været kø)
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 1 Svar: 62
vi har hver i sær valgt lige netop hver vores hest, fordi at den betyder noget for os, uanset hvad race eller hvad den kan!
Det viser bare lidt om hvor meget fritid man har,hvis man har så travlt med at gå at disse andres heste.. man skal være desværre være lidt hård huddet i heste verden, da der desværre findes en del af disse mennesker, der elsker at pege fingre af andre eller deres heste...
Du skal bare være stolt af din hest uanset hvad andre siger:)
maj 2007
Jeg tager mig også en snak med hende på en pæn måde, og jeg ikke kommer ned på hendes niveua. Og hvis hun bliver ved, så må jeg jo gå til ejeren/bestyrelsen (:
aug 2010
Synes ejerne skulle vide at de andre skræmmer kunderne væk.
maj 2007
Og jeg er super stolt af min lille hest! (:
maj 2007
Heldigvis har jeg stødt på nogle flinke derude, men det er bare altid de "uflinke" der fylder mest.
Første dag jeg var derude, var der også skænderi inde i stalden mellem to piger, og da den ene pige går ud af stalden råber hun "BITCH" til hende den anden, jeg tænkte oss bare: " Hold da op xD"
aug 2010
Ja det er altid det der fylder mest, det er bare synd det skal være sådan et sted hvor man bare burde kunne hygge med sin hest.
maj 2007
jan 2010
Følger: 51 Følgere: 51 Heste: 5 Emner: 11 Svar: 91
aug 2010
maj 2007
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 31 Svar: 515
aug 2010
aug 2010
aug 2010
lige meget hvad synes jeg ikke hun skal blande sig. Jeg ville virkelig blive sur hvis der var nogle der blandede sig i hvordan jeg red min hest, og i dette tilfælde er det ikke engang hvordan jeg rider min hest, men ligefrem blande mig i den race jeg har valgt at købe.
Du har ret, i den enkelte sag skal man ikke dømme uden at have hørt det fra begge sider af, men i denne sammenhæng har det jo ikke så stor betydning.
For engangs skyld fik vi bare en debat hvor det fleste var enige;)
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.486
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
det vigtigeste må da være at du selv er glad for din hest
jul 2009
Følger: 103 Følgere: 126 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 355
Og ja hvor var det da irreterene at sidde og høre på hende . . Det blev da kun værre og værre. Og hver gang vi gik forbi hendes stald skulle hun råbe noget efter os om ride klubben eller hesten! Jeg har selv været på dén rideskole nok en halv måned, så var jeg rejst igen . . .
Gossip er en helt igennem fantastisk hest!
jan 2008
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 2.272
Taler grimt om min hest :(